Když Carmen hledá lásku, nepřibližuj se k ní!
Na základě nařízení vlády budou od 27. prosince všechny pokladny Národního divadla do odvolání uzavřeny.
V francouzštině
Bizetova Carmen je titulem, bez kterého se neobejde repertoár většiny operních domů po celém světě. Za oblíbeností díla stojí nejen hudba, která dokáže diváky nadchnout strhujícími rytmy, svůdnými zpěvy krásné cikánky i jímavými melodiemi, ale bezpochyby také příběh o zhoubné síle lidských vášní.
Sbor Národního divadla
Orchestr Národního divadla
Balet Opery Národního divadla
Carmen je svým založením vlastně jednou z prvních veristických oper vzniklých ještě před manifestem tohoto uměleckého směru, navíc mimo jeho rodnou Itálii. Právě charakter opery, včetně smrti titulní hrdinky, který byl poněkud v rozporu se zažitými konvencemi žánru „opéra comique“, přispěl k problematickému přijetí při světové premiéře v Paříži roku 1875. Téměř zároveň však opera získala značnou oblibu v mnoha evropských městech.
Bizetova Carmen je titulem, bez kterého se neobejde repertoár většiny operních domů po celém světě. Za oblíbeností díla stojí nejen hudba, která dokáže diváky nadchnout strhujícími rytmy, svůdnými zpěvy krásné cikánky i jímavými melodiemi, ale bezpochyby také příběh o zhoubné síle lidských vášní. Do Prahy se poprvé dostala v roce 1880, kdy byla uvedena ve Stavovském divadle.
V Národním divadle poprvé zazněla 3. ledna 1884, tedy krátce po zahájení jeho provozu, dokonce jako vůbec první zahraniční operní titul. Příběh vojáka dona Josého, který podlehne svodům cikánky Carmen, bude v nové inscenaci vyprávět německý režisér Grischa Asagaroff, hudební nastudování bude dílem hudebního ředitele Opery Národního divadla Jaroslava Kyzlinka.
Sdílet na sociálních sítích
Při koupi online vám na e-mail zašleme e-vstupenku. Papírové vstupenky si můžete vyzvednout na všech pokladnách.
Při návštěvě Národního divadla a Nové scény není již možné využít podzemní parking ND (vjezd z ulice Ostrovní). Od dubna 2020 je pro veřejnost uzavřeno parkoviště pod Provozní budovou Národního divadla. Délka rekonstrukce se odhaduje na rok a půl. Důvodem oprav garáží je nejen jejich špatný stav, ale také skutečnost, že parkovací stání byla budována na menší velikost automobilů, než jaké můžeme potkávat na ulicích dnes.
Divák by měl svým zevnějškem a chováním respektovat společenské zvyklosti při návštěvě divadelního představení.