Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Andrea Kramešová

Andrea Kramešová

První sólistka Baletu

Biografie

Absolventka taneční konzervatoře v Praze. Během studií se několikrát zúčastnila letních tanečních škol v Kolíně nad Rýnem a ve francouzském Pertuis. V roce 2000 získala 1. cenu na baletní soutěži v Brně a cenu za nejlepší umělecký projev. Po ukončení studií se na čtyři roky stala členkou Baletu Národního divadla v Praze (1999–2003), následovalo dvouleté angažmá v Tulsa Ballet v americké Oklahomě. Poté působila jako sólistka baletu Deutche Oper am Rhein v Düsseldorfu, kde tančila především v choreografiích Yuri Vàmose, například Julii v Romeovi a Julii, Helenu ve Snu noci svatojánské, Svatební pár v Giselle, Kláru v Louskáčkovi, titulní roli v Židovce z Toleda
Od sezony 2009/10 byla členkou Švédského královského baletu ve Stockholmu, kde záhy po svém nástupu byla obsazena do role Swanildy v baletu Coppélia v choreografii šéfa souboru Marca Ribauda. Byla častým hostem Státní opery Praha, kde ztvárnila dvojroli Odetty/Odilie v Labutím jezeře nebo titulní roli Anastasie v baletu Spící krasavice – poslední dcera cara.
Od sezony 2012/2013 je sólistkou Baletu Národního divadla, kde patří ke stěžejním představitelkám hlavních partů. Ztvárňuje hlavní role velkých titulů - Klárka v Louskáčkovi, Aurora v Šípkové Růžence, Giselle ve stejnojmenném baletu, Julie v baletu Petra Zusky Romeo a Julie, Cecile de Volanges ve Valmontovi Libora Vaculíka, Hlavní chrámová dívka v La Bayadère Javiera Torrese, Gerda ve Sněhové královně Michaela Cordera, Anděl, Louskáčkyně v baletu Louskáček a Myšák Plyšák. Z moderního repertoáru jí diváci mohli vidět v komponovaném večeru Vertigo a inscenaci Sólo pro nás dva choreografa Petra Zusky. V sezoně 2017/2018 zazářila v baletu Serenáda George Balanchina v triptychuTimeless.


Patří k všestranným tanečnicím, což dokazují i sóla v současných choreografiích Nacha Duata, Matse Eka, Jiřího Kyliána, George Balanchina, Jacopa Godaniho, Williama Forsytha či Ohada Naharina (decadance).