Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Petr Vítek

Petr Vítek

Biografie

Pochází z Nového Veselí na Vysočině. V roce 2011 získal nejprve bakalářský titul v oboru matematika a informatika na Univerzitě v Hradci Králové. Až poté přešel do Prahy, kde začal studovat režii a dramaturgii na KALD DAMU pod vedením Tomáše Žižky.

V roce 2014 absolvoval stáž ve Stavovském divadle u  režiséra Roberta Wilsona, jehož výraznou minimalistickou estetikou je ovlivněn dodnes. Ve studiích pokračoval na katedře Scénografie alternativního a lotukového divadla a promoval v roce 2017. Již během studia navázal spolupráci s profesionálními scénami. V činohře kontinuálně spolupracuje s režisérským duem Adamem Svozilem a Kristýnou Kosovou, dále například s Tomášem Loužným, s nímž pracoval na inscenaci Jenom konec světa (Divadlo J. K. Tyla). Vytvořil scénografie pro Divadlo Na zábradlí, Klicperovo divadlo, Jihočeské divadlo či Městské divadlo na Kladně. Spolupracuje též s nezávislým Divadlem Letí, které sídlí ve Vile Štvanice.

Mezi jeho operní projekty patří výpravy k inscenacím Mikádo (Jihočeské divadlo) a La Gioconda (Banská Bystrica), obě v režii Dominika Beneše, ale také k Mascagniho Iris, Jiráskovým Broučkům, Monteverdiho Korunovaci Poppey a Gluckově Alceste (DJKT Plzeň) v režii T. O. Pilaře. Petr Vítek je charakteristický čistou a poetickou estetikou a experimenty s netradičními materiály. Jeho hlavním výrazovým a výtvarným prostředkem je světlo, které se stává neoddělitelným prvkem scénografie. Mimo divadlo pracuje i pro filmy a věnuje se také grafickému designu.

(Zdroj: Jihočeské divadlo)