Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Michal Marhold

Biografie

Barytonista Michal Marhold debutoval v Opeře Národního divadla (Státní opeře) v opeře Plameny Erwina Schulhoffa (červen 2022). Vystudoval zpěv (u Petra Julíčka) a dirigování (u Aleše Podařila) na Konzervatoři Brno. Ve studiích pak dále pokračoval soukromě u barytonisty Romana Janála a následně na pěvecké katedře JAMU (ve třídě Ivany Mikeskové). Zúčastnil se několika pěveckých kurzů (Margreet Honig, Tanya Aspelmeier, Marcin Koziel, Peter Valentovič, Irena Sylya, Deividas Staponkus, nebo Hans Peter Blochwitz). Spolupracoval s významnými režijními osobnostmi současnosti (Robert Carsen, Mattew Wild, Calixto Bieito, Krystian Lada, Markus Böthe, Maximilian von Mayenburg, Cordula Däuper) a dirigenty (Giovanni Antonini, Kevin John Edusei, Hans Christoph Bünger, Wolfgang Scheidt, Ivo Hentschel, Sebastian Schwab, a další.) Michala Marholda znají spíše diváci zahraničních operních scén – Opera Bern, kde byl od roku 2018 ve stálém angažmá, Divadlo Winterthur, Ring Award Graz a další. V září 2021 debutoval v Divadle na Vídeňce v inscenaci Rappresentatione di Anima et di Corpo (režie Robert Carsen). V České republice hostoval v Jihočeském divadle, Národním divadle moravsko-slezském nebo Slezském divadle. V jeho repertoáru mají zvláštní postavení role z děl W. A. Mozarta (Don Giovanni, Leporello, Masetto, Figaro, Guglielmo a Papageno), dále Schaunard (G. Puccini: Bohéma), Juri (L. Evers: Humanoid), Der Graf (P. Boesmans: Reigen), Král (C. Orff: Chytračka), Raphael/Adam (J. Haydn: Stvoření), Impresario (D. Cimarosa: Impresário v nesnázích), Il Marchese di Forlimpopoli (B. Martinů: Mirandolina), Silvano (G. Verdi: Maškarní ples), Velekněz (Nabucco) ad.