Biografie
Markéta Klaudová (dříve Böhmová) debutovala v Opeře Národního divadla v prosinci 2017 jako Barena (Její pastorkyňa) a od té doby se zde představila jako Servilia v koncertním provedení opery La clemenza di Tito (dirigent M. Minkowski), v provedení kantáty A. Šenkýře Dies numini et principi, v roli Paminy (Kouzelná flétna), Donny Elvíry (Don Giovanni) a Mladé Mařenky (Prodaná nevěsta). Brněnská rodačka účinkovala jako členka dětského sboru Kantiléna v mnoha představeních Národního divadla Brno doma i v zahraničí. Absolvovala Pedagogickou fakultu Masarykovy Univerzity v Brně a v roce 2014 ve studiu zpěvu pokračovala v italském Campobassu pod vedením Aldy Caiello. Pravidelně se účastní soutěží a mistrovských kursů, mj. s Emmou Kirkby nebo s Kateřinou & Adamem Plachetkovými. V srpnu 2018 se stala laureátkou soutěže Cesti-Wettbewerb v Innsbrucku. Hostuje v Divadle J. K. Tyla v Plzni (Ilia, Ottavia, Ismene), Národním divadle moravskoslezském v Ostravě (Servilia, 1. žínka), Slezském divadle v Opavě (Hraběnka Almaviva, Donna Elvíra), v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích (Mámení v nové opeře Jana Jiráska Komenský) a v Aalto-Theater v Essenu (Hraběnka Almaviva). Každoročně se účastní mnoha festivalů (Smetanova Litomyšl, Dvořákova Praha, Hudba Znojmo, Janáčkův máj ad.) Je stálou členkou souboru Czech Ensemble Baroque Romana a Terezy Válkových, který se zabývá autentickou interpretací staré hudby. Za roli Hraběnky Almavivy v inscenaci Figarova svatba Slezského divadla Opava se v roce 2020 dostala do širší nominace Cen Thálie a v dubnu 2022 obdržela Cenu Jantar 2021.