Biografie
Režisérka a herečka Louise Moaty se pro barokní přednes a gestikulaci nadchla již ve čtrnácti letech díky setkání s tvorbou Eugena Greena.
Interpretaci barokních děl se věnuje jak herecky, tak režijně. Se souborem Poeme Harmonique vystupuje jako Lucile v inscenaci Molierovy komedie Měšťák šlechticem (toto představení mělo pražské publikum možnost vidět při hostování v březnu roku 2006 ve Stavovském divadle). S režisérem této inscenace, Benjaminem Lazarem, pravidelně spolupracuje jako pomocná režisérka, mj. na operách Henryho Purcella Dido a Aeneas (soubor Nouveaux Caracteres, 2006), Stefana Landiho Il Sant’Alessio (soubor Les Arts Florissants, 2007) a Jeana-Baptista Lullyho Cadmus et Hermione (Poeme Harmonique, 2008) nebo na produkci L'Autre Monde ou les Etats et empires de la Lune podle Rostandova Cyrana de Bergerac pro francouzské divadlo Ruedutheatre (2008). Zatím posledním společným projektem byla inscenace Comment Wang-Fô fut sauvé – podle knihy Marguerite Yourcenar a na hudbu Alaina Berlauda – uvedeným ve Francii na podzim 2008, na kterém spolupracovali s francouzským souborem Habanera Quatuor de saxophones.
Se svým souborem Compagnie Youkali uvádí Louise Moaty ve vlastní režii projekt Métamorphoses a svou adaptaci příběhu Louise du Néant. Se souborem specializujícím se na barokní hudbu Les Lunaisiens inscenovala projekt Concert Optique, který v sobě spojuje francouzské kantáty a laternu magiku s obrazy Emmanuelly Messiky; za doprovodu cembalisty Bertranda Cuillera předčítá Guilleraguesovy Lettres Portugaises ad.
Z projektů za poslední dobu zmiňme její účast na produkci Lalala, opera en chansons se souborem Les Cris de Paris (režie Benjamin Lazar), účinkování v Racinově dramatu Athalie (režie Alexandra Rübner), v inscenacích Pierrot Cadmus (režie Nicolas Vial), De l’autre côté du flot (autor a režie Perrine Mornay) a v neposlední řadě v Bendově opeře Ariadna na Naxu, kde začala její spolupráce se souborem Collegium 1704 a s dirigentem Václavem Luksem.
Aktualizace: leden 2009