

Biografie
Výrazná talentovaná tanečnice s osobitým temperamentem a specifickou energií, díky níž si dokáže zcela podmanit publikum v široké škále repertoáru. Pozornost na sebe vždy strhne především v současných choreografiích, a to zejména výjimečnou technickou bravurou, plasticitou a nepřehlédnutelným výrazem. Za sólový part v choreografii Reflections on the Fate of Human Forms Jacopa Godaniho získala Cenu Thálie 2015 a Cenu Opery Plus. V roce 2018 byla jmenována sólistkou Baletu ND.
Narodila se v Berlíně. Studium zahájila na Taneční konzervatoři hlavního města Prahy, po čtyřech letech přestoupila na Státní baletní školu v Berlíně, kde už v šestnácti letech tančila ve Státní opeře hlavní roli v baletu Giselle v rámci absolventského představení. Během studií také získala třetí místo v celoškolní taneční soutěži.
V roce 2008 byla angažována do Národního divadla v Praze jako členka baletního souboru a o tři roky později byla jmenována demisólistkou.
V roce 2015 dostala nabídku stát se členkou The Forsythe Company – později Dresden Frankfurt Dance Company – pod uměleckým vedením Jacopa Godaniho. Tančila zde v kreacích vytvořených Jacopem Godanim přímo pro soubor (The Primate Trilogy, Metamorphers, C.O.R.E., Moto Perpetuo, Echoes From a Restless Soul, Extinction of a Minor Species ad.), vystupovala v dílech Williama Forsytha (například One Flat Thing, Reproduced) či Rafaela Bonachely (Lux Tenebris). V rámci působení v souboru vedla taneční workshopy mimo jiné též ve stylu J. Godaniho.
Od sezony 2017/2018 je opět v Baletu Národního divadla. Soubor reprezentovala na mnoha gala představeních po celém světě (například Korea, Kostarika, Kuba, Španělsko či na prestižním gala v Karlsruhe.
V roce 2016 obdržela Výroční cenu Opery Plus. V roce 2018 se dvakrát umístila ve skupině vítězů v soutěži Dance on Fire v Drážďanech, v témže roce byla vybrána do mezinárodní sestavy projektu Má vlast bratří Bubeníčků. Během své kariéry měla možnost pracovat i s renomovaným Michaelem Schumacherem. V současné době se rovněž věnuje pedagogické činnosti
Kristýna je skvělou interpretkou moderního a neoklasického repertoáru.Především role novinové dívky v baletu Kafka: Proces (chor. Mauro Bigonzetti) a sólo White Dress v díle The Second Detail (chor. William Forsythe) patří mezi nezapomenutelné výkony. Také role Rosetty v baletní komedii Leonce & Lena (choreografie Christian Spuck) si zaslouží velkou pozornost. Zaujala také v choreografii ARTZA (chor. Eyal Dadon).
Svou profesionalitu uplatňuje také v sólových rolích klasického repertoáru: Za zmínku stojí ztvárnění čarodějnice Madge v La Sylphide (chor. Johan Kobborg podle Augusta Bournovilla) a role Víly výmluvnosti ve Spící krasavici (chor. Márcia Haydée). V tomto baletu Kristýna tančí také Bílou kočičku a Snoubenku prince. K jejím dalším rolím patří Pas de trois a Ruska v Labutím jezeře (chor. Kenneth Greve); Volante – víla odvahy v baletu Šípková Růženka (chor. Javier Torres); Zlá sestra v Popelce (chor. Jean-Christophe Maillot); Víla Vánoc, Paní Cratchitová, Arabský tanec, Orientální tanec, Valčík – sólo v baletu Louskáček – Vánoční příběh (chor. Youri Vàmos).
Kristýnu mohli diváci dále vidět v choreografiích Brel–Vysockij–Kryl / Sólo pro tři; A Little Touch of the Last Extreme; 1. symfonie D dur; D. M. J. 1953–1977; Ways 03; Romeo a Julie; V mlhách (chor. Petr Zuska); Zlatovláska (chor. Jan Kodet); Guru (chor. Viktor Konvalinka); Fancy Free (chor. Jerome Robbins); Dance at the Crossroads, Rooster (chor. Christopher Bruce); Santa Says Cut It! (chor. Johan Greben a Uri Ivgi) ad.
Kromě činnosti v divadle spolupracovala na řadě dalších projektů, například se souborem 420PEOPLE nebo DekkaDancers (Affordance, chor. Václav Kuneš, v produkci 420PEOPLE; Umíněnost ztracených, Pakkáž, Nedokončený kus, Intro, Cave and Creatures, chor. DekkaDancers). Tančila také v choreografiích Sylvy Nečasové, Ondřeje Vinkláta, Hanky Turečkové a dalších.
Klasický repertoár
-
Coppélia – Hostinská, Přítelkyně Swanildy (Ronald Hynd)
-
La Sylphide – Madge, Jamesova matka (Johan Kobborg)
-
Labutí jezero – Pas de trois, Ruský tanec (Kenneth Greve)
-
Louskáček – Vánoční příběh – Víla Vánoc, Paní Cratchitová, Arabský tanec, Orientální tanec, Valčík – sólo (Youri Vámos)
-
Romeo a Julie – Cikánka (John Cranko)
-
Spící krasavice – Víla výmluvnosti, Bílá kočička, Snoubenka prince (Márcia Haydée)
Současný a neoklasický repertoár
-
bpm – Artza (Eyal Dadon), Bill (Sharon Eyal)
-
Beyond Vibrations – Moving Rooms (Krzysztof Pastor), Frank Bridge Variations (Hans van Manen)
-
Decadance (Ohad Naharin)
-
Forsythe / Clug / McGregor – The Second Detail (William Forsythe), Handman (Edward Clug), EDEN | EDEN (Wayne McGregor)
-
In the Middle, Somewhat Elevated (William Forsythe)
-
Kafka: Proces – Novinová dívka (Mauro Bigonzetti)
-
Kylián – Mosty času – Žalmová symfonie, Bella Figura, Šest tanců, Gods and Dogs (Jiří Kylián)
-
Leonce & Lena – Rosetta (Christian Spuck)
-
L’Histoire de Manon – Madam (Kenneth MacMillan)
-
Malá mořská víla – Malá mořská víla (Jan Kodet)
-
Popelka – Zlá sestra (Jean-Christophe Maillot)
-
Phoenix – Puppet (Douglas Lee), Dos Soles Solos (Alejandro Cerrudo), Prelude und Liebestod (Cayetano Soto)
-
Reflections on the Fate of Human Forms (Jacopo Godani)
-
Sarkasmy – ...And How Is Your Life? – Nevraživost (Andrej Kajdanovskij)
-
Timeless – Serenáda (George Balanchine), Separate Knots (Emanuel Gat), Svěcení jara (Glen Tetley)
Současné role v Národním divadle
Foto a video galerie
Ocenění
2015
Cena Thálie
sólo (Reflections on the Fate of Human Forms)
2015
Výroční cena Opery Plus
sólo (Reflections on the Fate of Human Forms)