

Biografie
Pražská rodačka Kristina Kornová vstoupila do světa tance prakticky dříve, než si stihla uvázat první mašli do vlasů. Ve třech letech už vířila kroje s folklorním souborem Valášek, s nímž procestovala půl Evropy a naučila se naslouchat pulsující energii lidových rytmů. Její dětskou všestrannost zaznamenalo i divadlo Semafor – jako desetiletá stála po boku Jiřího Suchého na jevišti a její hlas zněl v muzikálu Bídníci.
Roku 2004 nastoupila na Taneční konzervatoř hl. m. Prahy, kde pod vedením Jaroslava Slavického, Hany Vláčilové a Kateřiny Slavické tvarovala lidovou spontaneitu do křišťálově čisté klasické linie. Současně hostovala v Bohemia Baletu a už během studií tančila v dílech Petra Zusky, Jiřího Kyliána či Serge Lifara. Soutěžní pódia jí přinesla první ovace: vítězství v Olomouci, čtvrté místo na mezinárodní soutěži ve Francii a finálové účasti v Brně i Praze.
Když v roce 2013 vstoupila do souboru Baletu Národního divadla, přinesla s sebou směsici mladistvé bezprostřednosti a přirozeného jevištního magnetismu. V klasice se objevila jako Velká labuť v Crankově Labutím jezeře či exoticky noblesní tanečnice ve Španělském a Arabském tanci Vámosova Louskáčka – Vánočního příběhu. Současně se stala jednou z nejvyhledávanějších interpretek moderních titulů: vtiskla křehké napětí Kodetově Malé mořské víle, rozezněla „růže“ v Zuskových galavečerech a přetavila zvuk ticha v minimalistických obrazech Kyliánových Petite Mort a Bella Figura.
Od sezóny 2020/2021 nese titul demisólistky a její repertoár se dál rozšiřuje: ve Forsytheově The Second Detail krájí prostor chirurgickou přesností, v Goeckeho Fly Paper Bird pulsuje staccatovou dynamikou, zatímco v Kajdanovského Perfect Example dokáže v okamžiku střídavě vzplanout i ztichnout. V pohádkové fantazii Konvalinkova baletu Slunečník, Měsíčník a Větrník se mění ve vzpurnou Královnu i poťouchlého Pavouka, v Bigonzettiho Šeherezádě je jednou z Králových posledních obětí.
Kristina se vždy cítila blíž k modernímu výrazu – pro jeho upřímnou otevřenost a svobodu. Klasický balet jí však, jak sama říká, dává „neocenitelnou lekci pokory, disciplíny a nekonečného spektra nuancí“, které nadále rozvíjí i v projektovém souboru DEKKADANCERS. V každé roli, ať už tančí v bílé tylové sukni anebo v současném kostýmu, zůstává věrná vnitřnímu mottu: přenést na publikum radost z pohybu dřív, než doznějí poslední taktové doby.
Klasický repertoár
-
Labutí jezero – Velké labutě (John Cranko)
-
Louskáček – Vánoční příběh – Španělský tanec, Arabský tanec (Youri Vámos)
-
Romeo a Julie – Hraběnka Kapuletová, Hraběnka Monteková (John Cranko)
Současný a neoklasický repertoár
-
Beyond Vibartions – Fly Paper Bird (Marco Geocke)
-
Bon Appétit! – Dívka s pomerančem, Zpěv (Jan Kodet)
-
bpm – Artza (Eyal Dadon), Bill (Sharon Eyal)
-
Dance On... Sólistická zkouška – Kafka: Proces – Tančí (Mauro Bigonzetti)
-
Forsythe / Clug / McGregor – The Second Detail (William Forsythe), Handman (Edward Clug)
-
Kafka: Proces – Novinová dívka (Mauro Bigonzetti)
-
Kylián – Mosty času – Petite Mort, Bella Figura, Gods and Dogs (Jiří Kylián)
-
Leonce & Lena – Guvernantka (Christian Spuck)
-
Louskáček a Myšák Plyšák – Ty (Petr Zuska)
-
L' Histoire de Manon - Madam (Kenneth MacMillan)
-
Malá mořská víla – Cizí princezna (Jan Kodet)
-
Ohad Naharin: decadance – Sólo (Ohad Naharin)
-
Phoenix – Prelude und Liebestod (Cayetano Soto)
-
Sarkasmy – ...And How Is Your Life? - Vztek (Andrej Kajdanovskij)
-
Slovanský temperament – Dumka (Ondřej Vinklát), Perfect Example (Andrej Kajdanovskij)
-
Slunečník, Měsíčník a Větrník – Královna, Pavouk (Viktor Konvalinka)
-
Šeherezáda – Přítelkyně, Králova poslední oběť (Mauro Bigonzetti)