John Nardolillo
Biografie
John Nardolillo vystupoval s vice než třiceti špičkovými orchestry z USA, včetně symfonických těles ze Seattlu, San Francisca, Detroitu, Atlanty, Dallasu, National, Utahu, Columbu, Oregonu, Fort Worth, Alabamy, Severní Karolíny, Toleda, Vermontu, Honolulu, a také s Buffalo Philharmonic, Louisville Orchestra a Národním Symfonickým Orchestrem. Z nedávných vystoupení stojí určitě za zmínku Boston Pops Orchestra v bostonské Symphony Hall a turné s Indianapolis Symphony a Milwaukee Symphony. Dirigoval také koncerty ve washingtonském Kennedy Center, filadelfském Kimmel Center, v proslulé Carnegie Hall v New Yorku, v Národním centru scénických umění v Pekingu a v Centru orientálních umění v Šanghaji. V současnosti spolupracuje s významnými postavami hudební scény, jako jsou Lang Lang, Itzhak Perlman, Gil Shaham, Sarah Chang, Lynn Harrell, Denyce Graves, Christine Brewer, Angela Brown, Cynthia Lawrence, Marvin Hamlisch, Pink Martini, Time for Three, Ronan Tynan, Jim Brickman, Cherish the Ladies, Wynona Judd, Mark O’Connor a Keith Lockhart. Jako dirigent debutoval roku 1994 na Sully Festival ve Francii, a od té doby dirigoval v USA, Francii, Německu, Itálii, Norsku, Švédsku, Dánsku a Číně. Vedl významné americké orchestry v rámci jejich koncertních řad, na letních a popových koncertech, vzdělávacích koncertech a turné, či během televizních a rádiových přenosů. Nahrával pro Naxos a Albany a články o něm a recenze jeho tvorby vyšly v New York Times, Washington Post, Boston Globe, Opera News, American Record Guide, Billboard, Fanfare Magazine a ve Vanity Fair. S jeho prací se mohli seznámit diváci, či posluchači televizních a rádiových stanic po celém světě, například na vlnách a kanálech NBC, ESPN, NPR, PBS, BBC, CBC, CCTV (v Číně), ARD (v Německu), SVG (ve Švédsku) and RAI (v Itálii). Během podzimu 2010 působil Nardolillo jako hudební ředitel a dirigent pro zahajovací ceremonii Světových jezdeckých her, přičemž toto vystoupení zahrnovalo spolupráci vice než 1500 účinkujících a 200 koní a bylo živě přenášeno stanicí NBC. Jen v USA sledovalo tento přenos 30 milionů diváků, celosvětové odhady se pak blíží 500 milionům. Na jaře roku 2013 dirigoval v Pekingu televizní concert pro China Central Television, jejíž divácká základna se blíží jedné miliardě diváků. Mezi jeho operní výkony patří premiérové vystoupení a první nahrávka God Bless Us Everyone od Thomase Pasatieriho, konané v New Yorku, první nahrávka Hotel Casablanca od stejného autora, premiéra River of Time Josepha Babera a produkce vystoupení jako Porgy and Bess, Madama Butterfly, La Bohème, Die Fledermaus, La Traviata, Hänsel und Gretel, Le nozze di Figaro, Die Zauberflöte, Carmen, Lucia di Lammermoor, Gianni Schicchi, Suor Angelica, Romeo et Juliette, Falstaff, a Phantom of the Opera. Od roku 1999 působil jako hudební režisér a dirigent během vystoupení zpěváka Arlo Guthriese se symfonickými orchestry. Nardolillo a Guthrie měli společná vystoupení s orchestry napříč celými USA a jejich program převzal také Boston Pops Orchestra pro televizní pořady „Evening at Pops“ na stanici PBS a „Boston’s Fourth of July“ na stanici CBS. Koncert z roku 2001, který se konal na promenádě Charles River, měl publikum o více než 500 000 posluchačích. Boston Pops Orchestra pak s jejich programem vystupoval na koncertech v bostonské Symphony Hall, v Tanglewoodu a v Bethel Woods i na místě konání prvního Woodstocku. Hudbu z tohoto projektu také orchestr roku 2005 nahrál pro své album “America” a následujícího roku vydalo Rising Son Records společnou nahrávku s University of Kentucky Symphony Orchestra, nazvanou „In Times Like These“. Od roku 2004 zastává John Nardolillo funkci ředitele orchestru na University of Kentucky School of Music. Vedl orchestry a odborné semináře o dirigentství na předních světových univerzitách a konzervatořích, včetně Eastman School of Music a Yale University v USA, Petrohradské konzervatoři v Rusku, a na Central Conservatory of Music v čínském Pekingu. Narodil se ve městě Bend, ve státě Oregon roku 1971. Na Cleveland Institute of Music a Peabody Conservatory promoval z oborů hry na housle a dirigentství, na druhé zmíněné instituci byl vedoucím jeho studijní skupiny pro dirigentství Fredrik Prausnitz.