Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Jaroslav Bönisch

Jaroslav Bönisch

Biografie

Narozen roku 1978 v Praze. Na Divadelní akademii múzických umění vystudoval v letech 1997-2003 obor scénografie, nejprve v ateliéru prof. Jaroslava Maliny, po té u prof. Alberta Pražáka. Roku 2003 získal Cenu Josefa Hlávky.
V letech 2002 a 2003 absolvoval letní umělecké dílny ve Watermill Centru (New York), které vede světoznámý divadelní režisér, výtvarník a designér Robert Wilson. V letech 2000-03 zastával post provozního architekta Národního divadla, kde spolupracoval mj. na operních inscenacích Janáčkova Osudu (scéna R. Wilson) a Příhod lišky Bystroušky (scéna Šimon Caban), Mozartova Dona Giovanniho (remake inscenace z roku 1969, scéna Josef Svoboda) a na Viklického Máchově deníku (scéna Jiří David), na činoherních inscenacích Osbornova Komika (scéna Daniel Dvořák), Bernhardova Portrétu umělce (scéna Jiří Sternwald) a na projektu Bouda I se scénografem Petrem Matáskem.
V letech 2004-06 byl stálým scénografem pražského Divadla Rokoko. Jako scénograf spolupracuje s mnoha českými divadly – za všechny jmenujme pražské scény Národní divadlo (Černé mléko, Okruh osob 3.1) a Švandovo divadlo (Žebrácká opera, Brýle Eltona Johna, Vášeň jako led), divadla v Uherském Hradišti (Vraždičky), Ostravě (Maryša), Ústí nad Labem, Olomouci ad. V roce 2004 spolupracoval s Robertem Wilsonem na inscenaci 2 lips and dancers and space pro Netherlands Dance Theatre (NDT III) v Amsterdamu; na jaře 2008 vytvořil scénu k Shakespearovu Kupci benátskému pro Teatr Ludowy v polském Krakowě. Jako architekt a výtvarník spolupracuje také s filmovými společnostmi na reklamních spotech.

Aktualizace: únor 2009