Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Jana Preková

Jana Preková

Biografie

Jana Preková absolvovala Střední umělecko-průmyslovou školu v Praze a DAMU (obor scénografie). Jako kostýmní výtvarnice a scénografka spolupracuje s řadou divadel v Praze, Brně, Ostravě, Hradci Králové Klicperovo divadlo ad.) a s režiséry (J. A. Pitínský, Jan Nebeský, Martin Františák, Ivan Rajmont ad.). S Národním divadlem spolupracuje od roku 1987. Pro režiséra Jana Nebeského navrhla scénu a kostýmy ke hře Brendana Behana Rukojmí (1987), kostýmy k Schillerově hře Úklady a láska (2005), Molièrovu Donu Juanovi (2008) a Shakespearovu Králi Learovi (2011), pro J. A. Pitinského kostýmy k Bloudění Jaroslava Durycha (1998), Maryše (1999) bratří Mrštíků, Vančurově Markétě Lazarové (2002), Babičce Boženy Němcové (2007), Konci masopustu Josefa Topola (2011) a ke Smetanově opeře Dalibor (2001). V ND spolupracovala rovněž s Ivanem Rajmontem na Shakespearově Antoniovi a Kleopatře (1999), s Michalem Dočekalem na projektu Poslední páska Samuela Becketta a Marcela Mihaloviciho (2003) a s Miroslavem Krobotem na Dogville Larse von Triera (2010). Působí pedagogicky na Divadelní fakultě JAMU v Brně (Ateliér scénografie).
Aktualizace: listopad 2014