Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Jan Adam

Jan Adam

Asistent režie, tanečník

Biografie

Jan Adam absolvoval Taneční konzervatoř v Brně a ještě během studií účinkoval v baletních a operních představeních Národního divadla Brno. Absolvoval Mistrovské baletní kurzy Darii Klimentové, zúčastnil se také International Contemporary Dance Workshop v Praze. Byl členem baletního souboru Státní opery Praha (2011/12), baletního souboru Národního divadla v Praze (2012–2016) a baletního souboru Divadla F. X. Šaldy v Liberci (2016–2019), kde dostal několik sólových příležitostí a zároveň vedl klasické tréninky pro baletní soubor. V červnu 2019 absolvoval Hudební akademii múzických umění v Praze v oboru pedagogika tance a od února 2024 vyučuje jevištní pohyb na katedře operního zpěvu a operní režie HAMU. Od srpna 2019 je v angažmá Opery Národního divadla jako asistent režie s povinností inspicienta, tančí v Baletu Opery ND a věnuje se choreografii. V roce 2020 se podílel na inscenaci Lolita v Mariinském divadle v Petrohradě jako asistent režisérky Slávy Daubnerové, v roce 2021 vytvořil choreografii do inscenace Verdiho Rigoletta (režie Barbora Horáková Joly) v ND v Praze, podílel se na inscenaci Sedm smrtelných hříchů v Teatro Arriaga v Bilbau jako asistent choreografie a režie (režie Barbora Horáková Joly) a na inscenaci Sedm smrtelných hříchů/Očekávání v Praze (pohybová spolupráce/role Mrtvý muž). V roce 2023 vytvořil choreografii do inscenace Figarova svatba (Národní divadlo Mannheim a ND Praha, režie Barbora Horáková Joly). V sezoně 2023/24 spolupracoval se Slávou Daubnerovou na inscenaci Ariadna na Naxu (pohybová spolupráce).