Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Haruka Iguchi

Demisólistka Baletu ND

Biografie

Haruka Iguchi se narodila 29.  července 1999 v prefektuře Tottori v Japonsku. První baletní vzdělání získala na Perm State Ballet School (2015–2016) pod vedením Yelizavety Chrebtovové a poté byla přijata na prestižní Vaganovovu baletní akademii v Petrohradě, kde v letech 2016–2019 studovala u Marii Gribanovové (6. ročník) a Mariny Vasiljevové (7. ročník). Ještě během studií na sebe upozornila mimořádnou muzikálností a elegantní linií port de bras.

Profesionální kariéru zahájila v sezoně 2019/2020 na Přímořské scéně Mariinského divadla ve Vladivostoku, kde tančila v klasickém i moderním repertoáru souboru. Na zdejší scéně ztvárnila mimo jiné Cukrovou vílu, Sněhové vločky a valčíkové květiny v Louskáčkovi, Labutě i polonézu ve Swan Lake, květinářku a Seguidillu ve snové scéně Don Quijote, vesnické pas de deux a Wilis v Giselle, Stříbrnou vílu a Vílu štědrosti ve Spící krasavici či Pirátky v Le Corsaire. K výrazným momentům patřil i souborový debut v Balanchinově baletu Serenade.

Od 16.  srpna 2023 je členkou Baletu Národního divadla v Praze, kde se velmi rychle zapojila do repertoáru jak klasických, tak současných inscenací. V pražském angažmá již tančila Kláru Cratchitovou, Vílu Vánoc i Kláru ve snu v Louskáčkovi – Vánočním příběhu, tituly jako Olgu v Oněginovi, Julii v Romeovi a Julii, Vílu krásy a drahokamy Rubín a Topaz ve Spící krasavici či sólovou Vílu v La Sylphide. V moderních projektech vynikla v Artza a Bill v triptychu bpm, v Balanchinově fragmentu The Second Detail či ve van Manenově Frank Bridge Variations a Goeckeho Fly Paper Bird v programu Beyond Vibrations. V roce 2024 ji diváci viděli jako Swanildu i modlitbu Coppélie a v nové pohádkové produkci Slunečník, Měsíčník a Větrník ztvárnila Jiskerku.

Haruka pravidelně spolupracuje s orchestry během představení – například ve Cinderella, Romeo and Juliet a The Nutcracker, kde tančila ikonické sólové části. Vedle jeviště se věnuje i výuce klasické techniky v Česku i Japonsku a ráda propojuje hudební vnímání s tanečním projevem.

V květnu 2025 se stala demisólistkou.

Vybrané role

Mariinské divadlo – Primorská scéna (2019–2022)

  • The Nutcracker – Cukrová víla, Sněhové vločky, Valčík květin

  • Swan Lake – Labutě, Polonéza, Pas de trois

  • Don Quixote – Květinářka, Seguidilla, Snová scéna, Grand pas de deux girl

  • Giselle – Vesnické pas de deux, Giselliny přítelkyně, Walz, Wilis

  • The Sleeping Beauty – Stříbrná víla, Víla štědrosti, Šeříková víla, Valčík dvořanů

  • Le CorsaireLe Jardin animé, Harém, Pirátky

  • Serenade – Ženský sbor; chor. George Balanchine

Balet Národního divadla Praha (od 2023)

  • Louskáček – Vánoční příběh – Klára Cratchitová, Klára ve snu, Víla Vánoc, Španělský tanec

  • Oněgin – Olga

  • Romeo a Julie – Julie

  • Spící krasavice – Víla krásy, Rubín, Topaz

  • La Sylphide – Víla, sólo

  • Popelka – Exotický tanec, Host na plese

  • Tramvaj do stanice Touha – Družičky

  • bpmArtza, Bill, Bohemian Gravity

  • Forsythe / Clug / McGregorThe Second Detail

  • Beyond VibrationsFrank Bridge Variations, Fly Paper Bird

  • Coppélia – Swanilda, Modlitba, Práce, Svítání (sólo)

  • Holo Harmonies, Moving Still – souborové party

  • Slunečník, Měsíčník a Větrník – Jiskerka

Haruka Iguchi tak přináší do českého baletu svěží japonskou disciplínu, ruskou technickou školu a eleganci získanou na evropských i asijských scénách.

Foto a video galerie