Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Biografie

Narozen v Salcburku v Rakousku, Ferdinand Wögerbauer zahájil své formální vzdělání ve sochařství a poté pokračoval ve studiu scénografie a kostýmního návrhářství na Univerzitě Mozarteum v Salcburku.

Na počátku své kariéry asistoval významným scénografům J. Roseovi, R. Glittenbergovi a D. Fotopoulosovi, od nichž získal neocenitelné zkušenosti, které formovaly jeho přístup k divadelní tvorbě.

Od roku 1985 až do května 2003 byl stálým spolupracovníkem Salcburského festivalu, kde působil jako asistent scénografa, zástupce vedoucího výpravy a později jako vedoucí výpravy.

Jeho umělecká činnost zahrnuje práci s různými materiály – kámen, dřevo, papír a nástěnnou malbu. Působil také jako pedagog na Accademia di Belle Arti v Lecce a Urbinu.

Podílel se na mnoha výstavních projektech pro Salcburský festival, stejně jako na galerijních projektech (např. Galerie The Only One v Rohrbachu) a skupinových výstavách jako Bild und Szene 5 v Meiningen. Přispěl také k zemské výstavě roku 2020, která oslavovala 100 let Salcburského festivalu.

V oblasti produkčního managementu se podílel na akcích jako Salcburský velikonoční festival, Edinburgh International Festival, Opéra de Lyon a dalších projektech Salcburského festivalu po roce 2004 až do roku 2024, stejně jako na mezinárodních turné do Tokia a Tel Avivu.

Jeho rozsáhlá scénografická práce zahrnuje opery, činohry i balet, na nichž spolupracoval s významnými režiséry a choreografy jako Achim Benning, Jürgen Flimm, Klaus Metzger, Andrea Moses, Christian Nickel, Peter Stein, Bob Swaim, Stefano Vizioli a Stephen Wadsworth.

Mezi inscenace, na nichž se podílel, patří klasická díla jako Alpenkönig und Menschenfeind, Faust I, Wallensteinova trilogie, I Demoni, Troilus a Kressida, Strýček Váňa, Don Giovanni, Evžen Oněgin, Macbeth, Věc Makropulos, Její pastorkyňa, Kouzelná flétna, Figarova svatba, La Damnation de Faust, Boris Godunov, Don Carlos a mnohá další. Pracoval také na současných premiérách a mezinárodních koprodukcích v hlavních světových metropolích – Hamburk, Berlín, Vídeň, Milán, Řím, Paříž, Moskva, Londýn, Lyon, Helsinky, Curych, Atény, Varšava, Chicago, Los Angeles, New York, Salcburk a Edinburgh.

S Johnem Neumeierem (Hamburg Ballet) spolupracoval na dílech Messiah, Orpheus, Weihnachtsoratorium I–III, Weihnachtsoratorium IV–VI a Liliom.

Za svou vizionářskou tvorbu získal řadu ocenění, mimo jiné Premio Le Maschere del Teatro Italiano za nejlepší scénografii, a byl opakovaně nominován na cenu Zlatá maska (Golden Mask).