

Biografie
Alice Petit se narodila ve Francii. Svá taneční studia zahájila v roce 2004 na Conservatoire régional de Paris a později pokračovala na Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris (CNSMDP), kde v roce 2012 absolvovala. Během studií se připojila k Junior Ballet konzervatoře a vystupovala v baletech Šípková Růženka (Rudolf Nurejev) a Evening Songs (Jiří Kylián). Dále se školila na kurzech v Nederlands Dans Theater, English National Ballet a v roce 2014 absolvovala workshop s Pinou Bausch. Alice se rovněž zúčastnila letních intenzivních kurzů na Royal Ballet School, Juilliard School a English National Ballet.
Po absolvování v roce 2012 se Alice stala členkou Baletu Národního divadla. Od sezóny 2015/2016 působí jako demisólistka a později postoupila na sólistku. Její klasický repertoár zahrnuje role v Labutím jezeře (Kenneth Greve, John Cranko), Giselle (H. Vláčilová), Donu Quijotovi (J. Slavický) a Sněhové královně (M. Corder), Louskáček – Vánoční příběh (Youri Vámos), Bajadéře (Javier Torres) a Marné opatrnosti (Frederick Ashton) a Spící krasavici (Márcia Haydée).
Dále se představuje v rolích jako Madame de Tourvel v Valmontovi (L. Vaculík), Mladá čarodějnice v Malé mořské víle (Jan Kodet), Madam v L'Histoire de Manon (Kenneth MacMillan).
Alice má rozsáhlý současný repertoár, který zahrnuje významná díla jako Amerikana III / Theme and Variations (George Balanchine), In the Middle Somewhat Elevated (William Forsythe), Stabat Mater (Petr Zuska), Symfonie č. 7 A dur (Uwe Scholz) a Decadance (Ohad Naharin), Rain (Radu Poklitaru) a Cacti (Alexander Ekman). V Kylián – Mosty času tančí v oceňovaných choreografiích Jiřího Kyliána Symphony of Psalms, Bella Figura, Petite Mort, Gods and Dogs.
Vyniká ve svých výkonech v inscenacích Fly Paper Bird (Marco Goecke), Kafka (Mauro Bigonzetti), EDEN|EDEN (Wayne McGregor), Handman (Edward Clug), stejně jako v dílech od Sharon Eyal a Andreye Kaydanovskiyho.
Mimo svou práci v Baletu Národního divadla Alice spolupracovala na videoartových projektech s Collegium Marianum Praha (2019–2024) a podílela se na tvorbě s umělcem Danielem Peštou pro Benátské bienále (2022–2024). Mezi její další dovednosti patří hra na klavír a herectví. Má zkušenosti s vlastními choreografickými projekty a tanečními laboratořemi.
Klasický repertoár
-
La Bayadère – Hlavní chrámová dívka, Pas d'action (Marius Petipa)
-
Labutí jezero – Pas de six (John Cranko)
-
Louskáček – Vánoční příběh – Španělský tanec (Youri Vámos)
-
Sněhová královna – Lišky, Skřítci (Michael Corder)
-
Spící krasavice – Víla krásy, Červená karkulka (Márcia Haydée)
-
Valmont – Paní de Tourvel (Libor Vaculík)
Současný a neoklasický repertoár
-
Ballettissimo – II. věta – dva páry, III. věta – hlavní pár (Sedmá symfonie A dur) (Uwe Scholz)
-
Beyond Vibrations – Moving Rooms (Krzysztof Pastor), Fly Paper Bird (Marco Goecke)
-
bpm – Artza (Eyal Dadon), Bohemian Gravity (Yemi A.D.), Bill (Sharon Eyal)
-
Forsythe / Clug / McGregor – Handman (Edward Clug), Eden | Eden (Wayne McGregor)
-
Kafka: Proces – Novinová dívka (Mauro Bigonzetti)
-
Kylián – Mosty času – Petite Mort, Žalmová symfonie, Bella Figura, Šest tanců, Gods and Dogs (Jiří Kylián)
-
L'Histoire de Manon – Madam (Kenneth MacMillan)
-
Louskáček a Myšák Plyšák – Anděl (Petr Zuska)
-
Moving Still – Tančí (Jiří Kylián)
-
Phoenix – Dos Soles Solos (Alejandro Cerrudo), Prelude und Liebestod (Cayetano Soto)
-
Popelka – Hosté na plese, Exotický tanec (Jean-Christophe Maillot)
-
Sarkasmy – ...And How Is Your Life? - Smutek (Andrej Kajdanovskij)
-
Slovanský temperament – Duet (Aspects) (Katarzyna Kozielska), Páry (Aspects) (Katarzyna Kozielska), Perfect Example (Andrej Kajdanovskij)
-
Timeless – Dívky sólo (George Balanchine)
-
Vertigo – Rain (Radu Poklitaru), Cacti (Alexander Ekman)
-
Oněgin – Zrcadlo (John Cranko)