Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Angélica Liddell: LIEBESTOD (foto: Christophe Raynaud de Lage)Angélica Liddell: LIEBESTOD (foto: Christophe Raynaud de Lage)
Činohra

Liebestod

Angélica Liddell, Atra Bilis Teatro

NEUSTÁLE CÍTÍM V OČÍCH ZÁPACH KRVE
JUAN BELMONTE
Dějiny divadla III

Nová scéna
Festival Pražské křižovatky
Anglické titulky
České titulky v Činohře

Základní informace

Kde hrajeme

Nová scéna

Nastudování

v španělštině, české, anglické titulky

„Angélica Liddell nedělá divadlo, Angélica Liddell je divadlo.“

Účinkující

  • 2023-2024
  • 2024-2025

O inscenaci

Se svojí nejnovější inscenací, která měla premiéru loni v Avignonu, do Prahy přijíždí jedna z nejvýraznějších osobností současné evropské scény, Angélica Liddell. Excentrická performerka, režisérka a autorka se ve svých inscenacích vždy zabývá autobiografickými tématy, pro které hledá metaforický rámec. Tentokrát spojuje příběh „božského toreadora“ Juana Belmonta a hudbu Richarda Wagnera, aby se vydala po stopách vlastního divadelního jazyka.

Její tvorba je vždy výrazně vizuální a obrazivá, tělesná a zároveň založená na intenzitě mluveného slova. Na jevišti je pokaždé ona, se svou nekonečně silnou energií. Angélica hledá a nachází divadelnost všude kolem nás. „Jsou to dějiny divadla a zároveň dějiny mých kořenů,“ říká o inscenaci Liebestod, jejíž název vychází ze závěrečné árie opery Tristan a Isolda Richarda Wagnera z roku 1865, a znamená doslova „usmrcení láskou“.

Samotné slovo Liebestod odkazuje k erotice smrti neboli lásce, která vede ke smrti. Je to představa milostného spojení dvou lidí, které dochází naplnění až ve smrti, nebo dokonce až po ní. Smrt byla i posedlostí toreadora Belmonta, který býčí zápasy vnímal spíš jako spirituální cvičení nesoucí emoce nekonečným prostorem až na věčnost. Neutuchající hledání tragické krásy, snaha o přímé setkání s duchovnem, jsou přítomny jak v toreadorově praxi, tak v jevištní práci Angélicy Liddell. „Hledám okamžik krásy, proměnu, nadšení, světlo a lesk, chci vyjádřit zanícení milujícího člověka,“ uvádí režisérka.

Liebestod je obětní rituál, ve kterém jde o víc než jen o dějiny býčích zápasů, „je to dílo zamilované smrtelnice, ale je to zároveň akt obětování“.

Fotograf inscenace: Christophe Raynaud de Lage

UPOZORNĚNÍ PRO DIVÁKY: Upozorňujeme diváky, že některé scény mohou být pro citlivé publikum pohoršující. Inscenace otevřeně zobrazuje násilí a agresivní chování.

Foto a video galerie

    Sdílet na sociálních sítích

    Praktické informace

    Kde si koupit vstupenky

    Národní divadlo prodává vstupenky až na 6 měsíců dopředu. V současné době je možné zakoupit vstupenky na představení Činohry, Baletu, Opery a Laterny magiky konaná v měsících březen–srpen 2024.

    Při koupi online je možné získat e-vstupenku. Papírové vstupenky si můžete vyzvednout v pokladnách Národního divadla.

    Co si vzít na sebe?

    Divák by měl svým zevnějškem a chováním respektovat společenské zvyklosti při návštěvě divadelního představení.

    Parkování u ND

    Při návštěvě Národního divadla a Nové scény je možné využít podzemní parking ND (parkoviště pod Provozní budovou Národního divadla - vjezd z ulice  Ostrovní).

    Ceník a provozní řád

    Občerstvení na Nové scéně

    Pro občerstvení na Nové scéně využijte Café Nona