Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Opera

Únor 2022

Úspěšná Kouzelná flétna opět na scéně 

Série představení Mozartovy Kouzelné flétny ve Stavovském divadle v režii Vladimíra Morávka se setkala s obrovským diváckým ohlasem a téměř všechna představení první poloviny sezony 2021/2022 byla úplně vyprodaná. Úspěch měla i u odborné kritiky. 

V jednotlivých rolích se představili přední členové souboru i hosté, kteří byli mimo jiné ocenění superlativní recenzi Ricka Perdiana ze dne 2. prosince 2021 v magazínu Seen and Heard International, který sleduje kulturní dění celého světa a z nějž uvádíme výběr postřehů: 

„… Silnou stránkou souboru je hloubka talentu, která se v něm nachází. Obsazení, které se sešlo tento večer, bylo ideální hlasově i fyzicky. Dirigent Kyzlink udržoval vynikající rovnováhu mezi zpěváky a hudebníky a jeho pojetí bylo bohaté a zároveň citlivé.  

Petr Nekoranec byl temperamentním Taminem s obzvláště krásným a lesklým tenorem. Devětadvacetiletý tenorista je nepochybně vycházející hvězdou, který má za sebou zkušenosti z programů pro mladé zpěváky v New Yorku i Mnichově. Nepřevyšoval zbytečně ostatní, ale od samého počátku člověk cítil, že slyší něco výjimečného. Sopranistka Marie Fajtová byla okouzlující Paminou. Její čistý, nevinný soprán oplývá bezchybným legatem a je předurčen pro jedinečné hudební chvíle.  

Barytonista Miloš Horák je opravdu dlouhán, což ještě zdůraznila chocholka na hlavě a dodala charakteru Papagena na vtipnosti. Hrál a zpíval s lehkostí, což byla úplná slast poslouchat. Hlasově byl absolutně skvělý. Zuzana Kopřivová byla přidrzlou Papagenou. Oba ztvárnili pár, který po sobě touží, přesně v té smyslnosti, kterou Mozart napsal. Lucie Kaňková byla rozkošně zlá a elegantní Královna noci. Mozartovy ďábelské běhy podávala s naprostou přesností a každou ze svých árií korunovala pozoruhodně čistými vysokými tóny. Hlas Jiřího Sulženka není tak tmavý, jak si v této roli obvykle u Sarastra představujeme, ale jeho vůdčí jevištní zjev to více než kompenzoval. Představení ve Stavovském divadle doslova rozmazluje diváky!....“ 

Rick Peridian, Seen and Heard International, 2. 12. 2021 

Uvádíme 12., 22. února, 21. a 28. dubna a 4. května 2022 ve Stavovském divadle 

 

Lucie Kaňková a Martin Šrejma

Foto: H. Smejkalová 

Sdílet na sociálních sítích