Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Balet

Květen 2022

bpm a ohlasy z tisku 

Pro tři choreografie vybíráme tři mediální ohlasy.

Lucie Dercsényiová

Lidovky.cz, 14. 4. 2022

ARTZA 
Eyal Dadon vložil do své práce Artza (v hebrejštině povely pro výcvik psa: sedni, lehni) největší přesvědčivost a naléhavost. Po ruce měl dramaturga Lirana Michaeliho, což výpovědi díla, výmluvné parabole o démonech v nás a kolem nás svědčilo. Prostorem otevřeným do maximální hloubky jeviště se nese song Ali, Ali, Alibaba a rovněž další skladby, Dadonem namixované hudební koláže dodávají dílu napětí a občas vyvolávají nepříjemné mrazení v zádech…“ 

Josef Bartoš

Taneční aktuality, 11. 4. 2022

Bohemian Gravity 

„Na působivosti přidává zejména scénografické řešení Elišky Sky, jemuž vládne nadměrná kruhová konstrukce. Její strany tvoří světelné plochy, které často s protagonistou interagují, respektive on s nimi. Kruhy se později znásobují a možná bychom je s trochou fantazie mohli vnímat jako vrstvy jedné reality. Kostýmy vytvořila známá česká návrhářka Liběna Rochová a hudební doprovod pak producent a DJ známý pod pseudonymem NobodyListen…“ 

Lucie Kocourková  

Opera Plus, 7. 4. 2022

Bill 

„Vizuálně i pohybově jde o styl, který je typický pro poslední třetinu 20. století a je stále fascinující, kdy se tančící tělo stává bezpohlavní materií a dokonalým nástrojem choreografa, kdy pohyb nevytváří vztahy mezi muži a ženami, lidskými bytostmi, ale mezi objekty, částicemi a body. Tanečníci zde v choreografii Bill v zásadě formují tři skupiny, ale nechybí sólové výstupy a rafinovaná přeskupování podtrhuje i světelný design. Čistota pohybu je tím, na co se všichni interpreti soustředí jako dokonalá mašinerie, atomy svázané v pevné krystalické mřížce. Sledovat jejich kombinace je požitek…“ 

Sdílet na sociálních sítích