Balet
Květen 2022
bpm a ohlasy z tisku
Pro tři choreografie vybíráme tři mediální ohlasy.
Lucie Dercsényiová
Lidovky.cz, 14. 4. 2022
ARTZA
„Eyal Dadon vložil do své práce Artza (v hebrejštině povely pro výcvik psa: sedni, lehni) největší přesvědčivost a naléhavost. Po ruce měl dramaturga Lirana Michaeliho, což výpovědi díla, výmluvné parabole o démonech v nás a kolem nás svědčilo. Prostorem otevřeným do maximální hloubky jeviště se nese song Ali, Ali, Alibaba a rovněž další skladby, Dadonem namixované hudební koláže dodávají dílu napětí a občas vyvolávají nepříjemné mrazení v zádech…“
Josef Bartoš
Taneční aktuality, 11. 4. 2022
Bohemian Gravity
„Na působivosti přidává zejména scénografické řešení Elišky Sky, jemuž vládne nadměrná kruhová konstrukce. Její strany tvoří světelné plochy, které často s protagonistou interagují, respektive on s nimi. Kruhy se později znásobují a možná bychom je s trochou fantazie mohli vnímat jako vrstvy jedné reality. Kostýmy vytvořila známá česká návrhářka Liběna Rochová a hudební doprovod pak producent a DJ známý pod pseudonymem NobodyListen…“
Lucie Kocourková
Opera Plus, 7. 4. 2022
Bill
„Vizuálně i pohybově jde o styl, který je typický pro poslední třetinu 20. století a je stále fascinující, kdy se tančící tělo stává bezpohlavní materií a dokonalým nástrojem choreografa, kdy pohyb nevytváří vztahy mezi muži a ženami, lidskými bytostmi, ale mezi objekty, částicemi a body. Tanečníci zde v choreografii Bill v zásadě formují tři skupiny, ale nechybí sólové výstupy a rafinovaná přeskupování podtrhuje i světelný design. Čistota pohybu je tím, na co se všichni interpreti soustředí jako dokonalá mašinerie, atomy svázané v pevné krystalické mřížce. Sledovat jejich kombinace je požitek…“
Sdílet na sociálních sítích