MENU

Osbert Lancaster

Anglický autor kreslených vtipů a scénograf (1908–1986). Jeho první zakázkou pro Královský balet byly kostýmy a scéna pro balet Johna Cranka Bonne-Bouche (1952, tehdy ještě pro Sadler’s Wells Ballet). Následovala Coppélia (1954) od Ninette de Valois, Crankův Pineapple Poll (1959; původně 1951 pro Sadler’s Wells Theatre Ballet) a La Fille mal gardée Fredericka Ashtona (1960).
Osbert Lancaster se narodil v Londýně a studoval na Oxfordské univerzitě, kde přispíval kreslenými vtipy do školních novin Cherwell, a na Slade School of Art. S přítelem básníkem Johnem Betjemanem působil jako redaktor v časopise Architectural Review, roce 1936 vydal svou první knihu Progress at Pelvis Bay, která se satiricky vyjadřovala k architektuře a společenským poměrům. V roce 1939 nastoupil do novin Daily Express, kde za více než čtyřicet let nakreslil přibližně deset tisíc vtipů. Za druhé světové války se připojil k úřadu pro cenzuru a v letech 1944–1946 působil v Řecku na ministerstvu zahraničí jako tiskový atašé. V roce 1951 spolupracoval s Johnem Piperem na přípravě výtvarné stránky výstavy Festival of Britain a v témže roce na Piperovo doporučení vymyslel svou první scénografii k baletu Pineapple Poll. Na výtvarném zpracování divadelní scény se podílel pak ještě mnohokrát, například u oper The Rake’s Progress (Život prostopášníka), L’italiana in Algeri (Italka v Alžíru) a Falstaff pro Glyndebourne Festival Opera, dále u opery Don Pasquale (pro tehdejší Sadler’s Wells Opera) nebo u představení Hotel Paradiso, Zulrika, Candide a All’s Well that Ends Well (Konec dobrý, všechno dobré). V roce 1953 získal Řád britského impéria (komandér) a v roce 1975 rytířský titul.

Repertoár

Tyto webové stránky používají cookies. Více informací zde.