Biografie
Ukončila pražskou DAMU v oboru divadelní režie roku 1965 činoherním představením Učitele a žáka Vladislava Vančury. Po ukončení studií odešla do Polska, kde v letech 1965-68 pracovala jako asistentka režiséra a ředitele K. Dejmka v Národním divadle ve Varšavě.
V té době rovněž realizovala v Kaliszi své první divadelní představení - Romea a Julii W. Shakespeara. V letech 1969-1973 pracovala v různých polských divadlech, mj. v prestižním Starém divadle v Krakově.
Od roku 1973 se datuje její dráha operní režisérky, kdy se na ni při vzniku Varšavské komorní opery obrátil její ředitel S. Sutkowski. Po úspěšném Donu Pasqualovi (G. Donizetti) jí nabídl stálou spolupráci. V tomto operním domě pracuje Jitka Stokalská dodnes.
Mnohé její produkce byly realizovány na různých mezinárodních festivalech: G. F. Händel - Ariadna (festival v Götingenu), D. Cimarosa - Tajné manželství (Turku ve Finsku), G. Rossini - Lazebník sevillský (festival v Montpellier a Bejrútě), D. Scarlatti - Komická intermédia (festival v Drážďanech) a mnohé další. Komorní prostředí divadla z ní učinilo specialistku na opery Mozartovy (Figarova svatba, Únos ze serailu, Cosi fan tutte, Zahradnice z lásky, Bastien a Bastienka, Kouzelná flétna, Don Giovanni) i na opery Rossiniho (Hedvábný žebřík, Signor Kartáč, Lazebník sevillský, Popelka, Turek v Itálii, Italka v Alžíru). Samozřejmě se režisérka věnuje i současnému polskému repertoáru, psanému zpravidla přímo pro soubor Varšavské komorní opery a neopomíjí ani díla barokní a staré polské opery. Kromě této činnosti pátý rok spolupracuje s Varšavskou hudební akademií F. Chopina, kde na operním oddělení učí základy operního herectví. Představení nastudovaná se studenty byla rovněž realizována na scéně Varšavské komorní opery i komorní scéně Varšavské národní opery.
S Národním divadlem v Praze spolupracuje Jitka Stokalská aktovkami Daria Milhauda a Bohuslava Martinů (Chudák námořník/Dvakrát Alexandr) poprvé.