Eir Inderhaug
Biografie
Norská sopranistka Eir Inderhaug debutuje v Národním divadle jako Venuše a Náčelník Gepopo v Ligetiho opeře Le Grand Macabre.
Vzdělání získala na Rogaland Musikkonservatorium, na Operní akademii v Kodani a v sólistické třídě Královské dánské hudební akademie v Kodani.
Vystoupila jako Královna noci (Mozart: Kouzelná flétna), Despina (Mozart: Così fan tutte) a Blonde (Mozart: Únos ze serailu) v Komische Oper v Berlíně a v Göteborské opeře, kde zpívala např. i Adélu (J. Strauss: Netopýr), jako Rosina (Rossini: Lazebník sevillský) v Norské národní opeře, Fiakermilli (Strauss: Arabela) v Bayerische Staatsoper a v Göteborské opeře, Autonoe (Henze: Die Bassariden) v Bayerische Staatsoper nebo jako Iphis (Händel: Jephtha) a Gabrielle (Penderecki: Ďáblové z Loudonu) v Královské opeře v Kodani. V sezóně 2013-14 zpívala postavy Venuše a Náčelníka Gepopo v Le Grand Macabre v Komische Oper v Berlíně, v Norské národní opeře, bruselské La Monnaie a v Královské opeře v Kodani. V roce 2019 ztvárnila stejné role v Opernhaus Zürich. V roce 2022 vystoupila jako Real I, Virtual I v operním projektu Chasing Waterfalls v Semperoper Dresden. V opeře v Malmö se představila jako Dívka (Gefors: Park), Tytania (Britten: Sen noci svatojánské) a Eurydika (Offenbach: Orfeus v podsvětí).
Eir Inderhaug se podílela na několika CD nahrávkách. Mimo jiné na nahrávce písní Paula Okkenhauga Eg veit ei lita gjente a na nahrávce dánské opery Belissa od Poula Rovsinga Olsena, kde zpívá titulní roli. V roce 2014 získala za roli Venuše a Náčelníka Gepopo v opeře Le Grand Macabre Cenu kritiky.