Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Čarodějův učeň - ohlasy

11. 3. 2013

Balet

Přinášíme Vám první ohlasy...

„… Čarodějův učeň také není obyčejný horor pro děti, nýbrž vyprávění o hledání cesty k dospělosti, kdy se vyrovnáváme s tíhou smrti, od níž umíme na krátkou chvíli života utíkat jen ve vztahu k druhým.“

„Kodet skvěle a překvapivě využívá protiváh, což zejména v soubojích dělá nadzemský dojem, jaký známe z bitek v asijských akčních filmech.“

„Matějů do not dostal osudovost Krabatova přechodového rituálu dospělosti, drama bitvy o Já, a přitom jeho skladba není prvoplánově líbivá. Vskutku šťavnatá, soudobá hudba. Díky ní nepostrádá šťávu ani celý Čarodějův učeň, z něhož se místy stává strhující taneční divadlo, kterého se nemusejí bát ani ti, kdo balet a tanec stále ještě předpojatě vnímají jako nesrozumitelnou krajinu komplikovaného, vysokého umění."
Hospodářské noviny

"Ve vyprávění strašidelného příběhu a tajemného světa černé magie se ani Jan Kodet nedostal do epického područí a tradičních pohybových klišé, ale vytvořil si i svůj svobodný svět v choreografických obrazech a čistém tanečním slovníku."
Právo

"Choreografický jazyk je pozvednutý vysoko od klasiky, sahá do moderních stylů, rozvolňuje pohyb a hraje si s velkou výrazovostí. Vyžaduje od tanečníků vnitřní požitek i precizní technické dovednosti. Pozornost diváků bude beze sporu upřena na hlavní představitele. Výkony sólistů odráží emoce i charaktery do poslední figury. Mužné charisma i dívčí křehkost se zde stávají synonymem pohybů, které jsou fascinující. Silným organismem je i sbor, vnášející notnou dávku dramatičnosti i prostorové proměnlivosti."
Kultura21.cz 

 

 

Sdílet na sociálních sítích