MENU

Tomáš Rychetský

Člen sboru Baletu

Narodil se 30. 4. 1978 v Jihlavě. Navštěvoval taneční studio DSF pod vedením Daniela Záboje a soukromou taneční konzervatoř v Hradci Královém. V osmnácti letech přestoupil do Prahy, kde dokončil svá studia na Taneční konzervatoři hlavního města Prahy (obor moderní a lidový tanec). Během studia spolupracoval s mnoha zahraničními lektory. Již na konzervatoři začal s prvními choreografickými pokusy společně s Davidem Stránským: Brother, Vlasy, Kdysi… , Extáze, Chyť mě!.
V roce 2000 nastoupil do Pražského komorního baletu, kde tančil v choreografiích předních českých, ale i zahraničních choreografů: Jan Kodet (S úctou líbám…), Jiří Kylián (Šest tanců), Pavel Šmok (Stabat Mater, Holoubek, Sinfonietta, Golem, Svatba), Libor Vaculík (Slovanské dvojzpěvy, Don Juan, Hirošima, Tance podle Brahmse), Petr Zuska (Sonáta, Šibeničky, Mariin sen), Christopher Bruce (Sen seržanta Earlyho), Patrick Delacroix (Son Chemin), Robert North (Bolero).
Od sezony 2003/2004 je členem Baletu Národního divadla v Praze, kde tančí sborové, ale i menší sólové role: Pietro v titulu Lucrezia Borgia (chor.: Libor Vaculík), Ways 03 (chor.: Petr Zuska), Stamping Ground (chor.: Jiří Kylián), Álbum Familiar (chor.: Conny Janssen), Through Nana’s Eyes (chor.: Itzik Galili), Ibbur (chor.: Petr Zuska). Své choreografické práci se věnuje i nadále: Bratři (Tanec Praha 2001), Alterego (Eurovizní soutěž v Londýně), Válka růží (Choreografická soutěžní přehlídka ČR 2001), Omylem andělem, Positivní…? (zařazena do repertoáru Pražského komorního baletu), Šťastná sedma, Č4yři (festival Tanec Praha 2004).
V únoru 2005 měla premiéru na Miniaturách v ND jeho první samostatná choreografie Bezpředmětná křehkost. V květnu pak měl premiéru projekt NANOPICTURE, který je inspirován „Nanopříběhem“ od české hudební skupiny TATABOJS. V rámci Soutěžní přehlídky současné taneční tvorby ČR 2011 získal s Viktorem Konvalinkou Cenu Za humor v choreografii za dílo Deka pod dekou (Bohemia Balet).

Repertoár