MENU

Petr Malásek

V roce 1985 absolvoval pražskou konzervatoř (obory klavír u prof. Emila Leichnera a skladba u prof. Františka Kovaříčka) a v roce 1990 Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze (obor kompozice u prof. Jiřího Pauera a Václava Riedelbaucha). Kromě tvorby skladeb tzv. „vážné hudby" (Metamorfózy pro symfonický orchestr, Koncert pro flétnu a smyčce, Koncert pro klavír a big band) má na svém kontě téměř 200 hudebních složek k filmům, televizním inscenacím, seriálům i divadelním představením. Jako pianista, aranžér i jako producent se podílel na natočení několika desítek gramofonových alb.


Přes dvacet let spolupracoval s šansoniérkou Hanou Hegerovou, se kterou účinkoval na divadelních scénách téměř celé Evropy, dvě úspěšná turné po USA a Kanadě nevyjímaje. V roce 2011 byl producentem jejího posledního, velmi úspěšného alba Mlýnské kolo v srdci mém. Od roku 2002 rovněž spolupracuje jako pianista a producent s přední českou zpěvačkou Lucií Bílou, v roce 2010 byl producentem jejího alba Bílé vánoce Lucie Bílé, které získalo platinovou desku.


Kromě spolupráce s nezávislou choreografkou Monikou Rebcovou (mj. představení Zahrada pro Londýnský taneční festival) vytvořil hudbu k „art-magicalu“ Kráska a zvíře (choreografie: Petr Zuska, režie: Vlastimil Harapes), dětský balet Čertoviny (choreografie: Dana Morávková, režie: Zdeněk Troška) a baletní muzikály Edith, vrabčák z předměstí (2000) a Čachtická paní(2008) v choreografii a režii Libora Vaculíka pro divadlo J.K.Tyla v Plzni.
V posledním desetiletí velmi úzce spolupracuje se Baletem Národního divadla v Praze – v týmu s režisérem Josefem Bednárikem a choreografem Liborem Vaculíkem se podílel na vytvoření hudební složky k baletům Malý pan Friedemann, Psycho, Čajkovskij, Coppélia, Isadora Duncan, zkomponoval původní hudbu k taneční komedii Někdo to rád…(choreografie: Libor Vaculík, režie: Vlastimil Harapes).


S Liborem Vaculíkem ho pojí i další spolupráce – ať to již byly taneční muzikály Edith, vrabčák z předměstí (2000) a Čachtická paní(2008) pro divadlo J.K.Tyla v Plzni nebo
Lucrezia Borgia (ND 2002), balet Fantom opery(SOP 2008) nebo muzikál Freddie, The King Of Queen (Divadlo J.K.Tyla v Plzni 2013).


V roce 2011 vytvořil společně s libretistou a režisérem Jindřichem Šimkem a textařem Václavem Koptou ojedinělý projekt Popelka, kouzelný muzikál na ledě, který kombinuje muzikálové prostředky se špičkovými krasobruslařskými výkony.  Je rovněž úspěšným autorem filmové hudby, např. Z pekla štěstí II. (rež. Zdeněk Troška) Andělská tvář (rež. Zdeněk Troška, nominace na cenu Český lev za nejlepší hudbu) Peklo s princeznou (rež. Miloslav Šmidmajer), Jak se krotí krokodýli, Líbáš jako Bůh, Líbáš jako ďábel (rež. Marie Poledňáková). Je rovněž autorem původní hudby k dennímu seriálu Ulice.


Jako pianista je již 12 let členem jazzové formace František Kop kvartet, složeném z předních českých jazzových osobností, na jejíž tvorbě se podílí i autorsky.


 

Repertoár