MENU

Pavel Pišan

demisólista baletu Národního divadla

Narodil se v roce 1977 v Brně, kde v letech 1987–1995 vystudoval Taneční konzervatoř. Po absolutoriu nastoupil do Pražského komorního baletu Pavla Šmoka. Právě jemu vděčí za osvojení si jevištního tanečního herectví, které následně uplatnil v pozdějších angažmá. V lednu 1998 je angažován jako sólový tanečník do Divadla F. X. Šaldy v Liberci. Šest měsíců zde strávených je pro něj nesmírně přínosné. Zde již naplno uplatňuje svou hereckou zdatnost z předcházejícího zaměstnání a dále prohlubuje technickou virtuozitu. V září roku 1998 je přijat do baletního souboru Národního divadla v Praze, kde v roce 2003 získává statut demisólisty. Stává se z něj všestranný tanečník, který je schopen uplatnit komediální talent v Crankově Zkrocení zlé ženy (Hortenzio), eleganci v Grigorovičově Raymondě (Bernard Beranger), v Louskáčkovi (Španělská loutka, Harlekýn) nebo v nově nastudovaném baletu Louskáček – Vánoční příběh Youri Vàmose (Harlekýn, Gardista a sólový pár ve valčíku). Smysl pro hlubší prožití role projevil v Hampsonově Giselle (Hilarion a Svatební pár), v Bregvadzově Šípkové Růžence (Ceremoniář), ve Vàmosově Romeovi a Julii (Paris) a v roli Rudovouse v baletu Labutí jezero. Dále tančí v baletech J. Cranka Oněgin, J. Kodeta Zlatovláska, v Baletománii nebo ve III. jednání z baletu Napoli. Z moderního repertoáru vzbudily největší pozornost jeho výkony v choreografiích A. Aileyho The River, J. Kyliána Sinfonietta, Návrat do neznámé země, Polní mše, Stamping Ground, Petite Mort, P. Zusky Ways 03, Mezi horami, Ibbur aneb Pražské mystérium, Requiem, BREL – VYSOTSKIJ – KRYL / Sólo pro tři nebo v choreografii Conny Janssen Álbum Familiar.

Repertoár