Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Milan Ferenčík

Milan Ferenčík

Biografie

Milan Ferenčík absolvoval Střední umělecko-průmyslovou školu a Divadelní fakultu Vysoké školy múzických umění v Bratislavě (obor scénografie u prof. Ladislava Vychodila, titul diplomovaný Mgr. art). V letech 1979–88 byl scénografem v divadle A. Bagara v Nitře, kde vytvořil kolem 40 divadelních projektů. Zároveň spolupracoval se Slovenskou televizí (cca 100 různých televizních inscenací a několik filmů) a se Slovenským národním divadlem (cca 40 operních inscenací).
K jeho nejvýznamnějším projektům v SND patří scénografie k Boitovu Mefistofelovi, Verdiho Otellovi, Aidě a Maškarnímu plesu, Pucciniho Tosce, Wagnerovu Tannhäuserovi, Dvořákově Rusalce a k baletu „Children of Titanic“ (newyorský choreograf Christopher d’Amboise), s pražským Národním divadlem spolupracoval v letech 1997–99 na baletech Isadora Duncan a Oněgin a pro japonskou uměleckou agenturu NASA navrhl dekorace k opeře Tosca.
V roce 1992 založil vlastní Art Design Ateliér 1, který se věnuje návrhům, projektům a realizacím různých interiérů a výstav. V roce 1998 se ateliér podílel na realizaci EXPO LISABON v Portugalsku. Z řady výstav jmenujme výstavy Italská opera na Slovensku (Zámek Zvolen 1993 a Bratislavský hrad, 1997), Verdi na Slovensku (Dům umění Piešťany, 1993), Historická budova Slovenského národního divadla (Galerie města Bratislava, 1996), Pocta operní scénografii (SND Bratislava), Vizuální umění 1970–85 (SDG Bratislava). S režisérem Zdeňkem Troškou spolupracoval ve Státním divadle Košice na inscenacích Dvořákovy Rusalky (2006) a Gounodova Fausta (2007). Ve Státní opeře Praha navrhl scénografii k Bizetově Carmen (premiéra 11. 3. 2004) a k Dvořákově Rusalce (premiéra 5. 5. 2005).

Aktualizace: listopad 2010