MENU

Miho Ogimoto

První sólistka Baletu

Taneční vzdělání získala v rodném Japonsku v Sakamoto Ballet Studio, a poté v kanadské Royal Winnipeg Ballet School. V letech 1995 – 1997 zvítězila v juniorské kategorii několika baletních soutěží (The Nagoya Ballet Competition, All Japan Ballet Competition, Kyushu & Asia Ballet Competition). Jejím prvním angažmá se stal New National Theater Tokyo (1999 – 2001), následovala sólová smlouva v německém Theater Altenburg-Gera (2001 – 2004), která jí mimo jiné přinesla roli Titanie ve Snu noci svatojánské a sólo v Boleru. V letech 2004 – 2009 působila jako sólistka Deutsche Oper am Rhein, kde se představila v Sylvii Johna Neumeiera, v Petite Mort Jiřího Kyliána a především v mnoha choreografiích tehdejšího šéfa souboru Youriho Vàmose. K nejvýznamnějším rolím ve Vàmosových inscenacích patřila Královna Eleonora v La Fermosa – Židovka z Toleda, Taťána ve Spící krasavici – poslední dceři cara, Myrta v Giselle, Číňanka v Louskáčkovi – vánočním příběhu, Afrikanerina ve Spartakovi či Titanie ve Snu noci svatojánské. V sezoně 2009/ 2010 byla sólistkou v Aalto Ballett Theater Eseen a ztvárnila tam například hlavní roli v La Sylphide.
Od sezony 2010/ 2011 byla sólistkou baletu Státní opery Praha, kde ztvárnila například titulní roli baletu Giselle, za kterou získala Cenu Thálie 2011, dále Kitri v Minkusově Donu Quijotovi, Anastasii a Taťánu v Čajkovského Spící krasavici – poslední dceři cara, Pas de Trois v Labutím jezeře nebo také Dobrou vílu v Prokofjevově Popelce.


Od sezony 2012/ 2013 je členkou Baletu Národního divadla a od sezony 2013/ 2014 jeho první sólistkou.

Repertoár