MENU

Martin Černý

Martin Černý vystudoval v letech 1995–2000 scénografii na katedře alternativního a loutkového divadla pražské DAMU. Po absolvování vysoké školy nehledal stálé angažmá, ale hostuje na různých scénách, často se stejnými režiséry.

Pro Ivana Rajmonta navrhoval celou řadu výprav: pro Shakespearova Krále Leara v ruské Jaroslavli, pro Goethova Fausta a Molièrova Dona Juana v Klicperově divadle v Hradci Králové, pro Molièrovu Školu ženNárodním divadle v Brně a také pro řadu inscenací v Národním divadle v Praze: Dostojevského Můru, Aischylovu Oresteiu, Crimpův Venkov, Shakespearova Coriolana či pro  baletní představení Zlatovláska s hudbou Vladimíra Franze (režie Ondřej Havelka).

Pro Divadlo Na zábradlí navrhl scénu k inscenacím Platonov je darebák! v režii Jiřího Pokorného, Záplavy režisérky Alice Nellis a Ředitelé v režii Márie Záchenské, pro Divadlo F. X. Šaldy v Liberci k muzikálům Malováno na skle a Donaha! v režii Jána Ďurovčíka, pro Hudební divadlo v Karlíně k muzikálu Limonádový Joe a k Brooksovým Producentům.

Se Státní operou Praha spolupracoval poprvé v rámci projektu Bušení do železné opony na minioperách Vladimíra Wimmera Rytíř a smrt a Jelizaweta Bam. V sezoně 2005/2006 vytvořil kostýmy pro baletní inscenaci Jána Ďurovčíka Má vlast a scénu pro Sen noci svatojánské v choreografii Libora Vaculíka.

V roce 2007 navrhl scénu pro Labutí jezero v choreografii Pavla Ďumbaly a Hany Vláčilové, v roce 2008 scénu pro balet Fantom Opery Petra Maláska a Libora Vaculíka a pro Pucciniho operu Bohému (režie Ondřej Havelka) a v roce 2011 scénu pro balet Giselle A. Ch. Adama (režie a choreografie Hana Vláčilová).

V rámci Soutěžní přehlídky současné taneční tvorby ČR 2011 získal čestné uznání za vynikající scénografické řešení baletů Faust, Giselle a Zvoník od Matky Boží.

Od sezony 2013/14 zastává post Uměleckého šéfa sekce výroby Národního divadla.

Aktualizace: 2014

Repertoár