Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Magdalena Švecová

Biografie

Vystudovala nejprve hru na housle na konzervatoři v Českých Budějovicích a v Praze, dále na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. V roce 2004 absolvovala na JAMU v Brně operní režii ve třídě doc. Aleny Vaňákové. Komorní opera JAMU uvedla například její inscenace Milhaudovy Opuštěné Ariadny Osvobozeného Thésea, Žirafí operu Markéty Dvořákové, Počátek románu a balet Rákós Rákoczy Leoše Janáčka (premiéra v rámci Mezinárodního festivalu Janáčkovo Brno 2004). K dalším jejím inscenacím patří Krčkova elektroakustická opera Nevěstka Raab (2003) a Stravinského Příběh vojáka (2005), který byl zahajovacím představením po rekonstrukci otevřeného divadla Reduta v Brně. Pro Divadlo J. K. Tyla v Plzni nastudovala Donizettiho Dona Pasquala (2005), Mozartovu Figarovu svatbu (2007), Dvořákova Jakobína (2010) a Krčkovu operu Šaty, jaké svět neviděl (2014). Pro Národní divadlo v Praze vytvořila inscenaci Smetanovy Prodané nevěsty (2008) a Mozartovy Figarovy svatby (2018), spolupracovala na uvedení Brittenovy Noemovy potopy (2016) a Rossiniho  Lazebníka sevillského (2021). V Národním divadle Brno režírovala Donizzetiho  Nápoj lásky (2017), Zámečníkova Ferdu Mravence (2020) a Pucciniho Bohému (2021). Pravidelně spolupracuje s festivalem Smetanova Litomyšl, podílela se na založení staggiony na Zámku v Nových Hradech a uvedla zde řadu projektů (H. Purcell The Fairy Queen, J. P. Rameau Pygmalion,  Monteverdi- Benda- Martinů – 3x Ariadna…). Spolupracuje také s Festivalem komorní hudby v Českém Krumlově, pro který nastudovala několik barokních oper. Vyučuje na Pražské konzervatoři operní herectví. V letech 2015-2019 byla moderátorkou pořadu Noční Mikroforum v Českém rozhlase.