MENU

Jan Štěpánek

Jan Štěpánek působí jako scénograf, kostýmní výtvarník a pedagog. V letech 1981–92 žil v emigraci v Rakousku a Německé spolkové republice, po návratu studoval na pražské DAMU scénografii u profesorů Jana Duška a Jany Zbořilové (1992–98). Už v polovině devadesátých let začala jeho spolupráce s dvěma režiséry, s nimiž se stále setkává po celou dosavadní uměleckou kariéru. Pro Jiřího Pokorného navrhl scénu k jeho inscenaci Wedekindova Procitnutí jara v Činoherním studiu v Ústí nad Labem a pro Jana Antonína Pitínského scénické řešení pro inscenaci Osm a půl (a půl) v Městském divadle ve Zlíně. Z jeho dalších výprav, které vytvořil pro režiséra Jiřího Pokorného, jmenujme mj. inscenaci hry současného německého autora Maria von Mayenburga Tvář v ohni v brněnském HaDivadle, Gazdinu robu Gabriely Preissové v pražském Divadle Na zábradlí nebo Tylovy Krvavé křtiny aneb Drahomíra a její synové v pražském Národním divadle. Spolupracovníkem Jana Antonína Pitínského byl například v inscenacích Preissové Její pastorkyně v Městském divadle ve Zlíně, v jeho inscenaci prvního českého uvedení románu J. W. von Goetha Spřízněni volbou v Dejvickém divadle, Maryši bratří Mrštíků, Durychově Bloudění v dramatizaci Pavla Švandy, Markéty Lazarové Vladislava Vančury a Babičky Boženy Němcové v Národním divadle. Dalším režisérem, se kterým Jan Štěpánek pravidelně spolupracuje, je Jan Nebeský. V Národním divadle se podílel na jeho inscenacích Schillerovy tragédie Úklady a láska a Molièrova Dona Juana. Velmi často také navrhuje scény pro ostravské Divadlo Petra Bezruče. Jan Štěpánek je pedagogem JAMU v Brně, kde vede ateliér scénografie. Věnuje se také malbě, své obrazy několikrát vystavoval, například v Chebu, Prostějově a Brně.


Aktualizace: únor 2015


 

Repertoár