MENU

Ivo Žídek ml.

Studoval scénografii na pražské DAMU (v posledním ročníku prof. Františka Tröstera), poté navštěvoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze (ateliér architektury prof. Josefa Svobody). Po absolvování působil krátce ve svobodném povolání (hostoval v divadlech v Olomouci a Šumperku).
V letech 1979–84 byl angažován jako scénický výtvarník ve Státním divadle Z. Nejedlého v Ústí nad Labem, kde spolupracoval především s Činoherním studiem a začala jeho týmová práce s kostýmní výtvarnicí Irenou Greifovou. Pro režiséra Ivana Rajmonta tady navrhoval scénické výpravy pro několik inscenací (Goldoniáda, Dobové tance, Obraz z dějin, Tři sestry, Foxtrot, Dantonova smrt, Zojčin byt, Hovory na útěku, Heda Gablerová aj.).
V následujících letech byl ve svobodném povolání a hostoval jako scénograf v řadě divadel – v karlínském Hudebním divadle spolupracoval s režisérem Petrem Novotným na prvních zde uváděných muzikálech (Cikáni jdou do nebe, Někdo to rád horké), v Divadle Na zábradlí na inscenacích režiséra Jana Grossmana (Don Juan, Pokoušení, Largo desolato) a Ivana Rajmonta (Caligula, Tatarská pouť) atd.
V letech 1990–1994 byl scénografem Národního divadla a působil především v Činohře – navrhoval výpravy pro inscenace režiséra Ivana Rajmonta – Čechov: Strýček Váňa (Nová scéna 1990), Shakespeare: Jak se vám líbí (NS 1991) Mitterer: Návštěvní doba (zahajovací představení komorního Divadla Kolowrat 1991) Hilbert: Falkenštejn (ND 1992), Eurípidés: Médeia (DK 1992), Ibsen: Divoká kachna,(StD 1993), Goldoni: Sluha dvou pánů (ND 1994), ale i pro režiséra Miroslava Krobota – Goldoni: Mirandolína (StD 1992), Gogol: Ženitba (StD 1994), pro Jana Kačera – A. Přidal: Sáňky se zvonci (DK 1993), hostujícího L´ubomíra Vajdičku – Racine: Britannicus) (StD 1994) aj. Jeho jméno se objevilo i u inscenací operních (Janáček: Věc Makropulos, Smetana: Libuše.
Od roku 1994 je opět ve svobodném povolání a hostuje v různých divadlech (Hudební divadlo v Karlíně, Národní divadlo v Brně, Východočeské divadlo v Pardubicích, Divadlo F. X. Šaldy v Liberci aj.). Do Činohry ND se vrátil v roce 2000, kdy jako host spolupracoval opět s režisérem Rajmontem a kostýmní výtvarnicí Greifovou jako scénograf na inscenacích McPhersonovy hry Na cestě duchů (StD) a Hofmannsthalovy Kristinčině návratu (StD 2000) a dále byl scénografem ve spolupráci s kostýmní výtvarnicí Ivanou Brádkovou a režisérkou Lídou Engelovou Puigovy hry Vabank (DK 2002), a Benefice Blanky Bohdanové (DK 2008).

Repertoár