MENU

Hans Hoffer

Hans Hoffer patří k nejvýznamnějším osobnostem divadelní scénografie v německy mluvících zemích Evropy. Po studiích na Akademii múzických umění a Akademii výtvarných umění ve Vídni se věnoval avantgardnímu divadlu, ale začal spolupracovat postupně i s velkými divadly v Rakousku, Německu a Švýcarsku. Sedm let se přitom věnoval také pedagogické činnosti na vídeňské Vysoké škole výtvarných umění. Od roku 1981 spolupracuje s rakouským režisérem Hansem Hollmannem. Z jejich týmové práce vzešla řada inscenací – např. Sluneční prach Raimonda Roussela, Clara S: Hudební tragédie Elfriede Jelinekové v Bonnu, Komedie svádění Arthura Schnitzlera v berlínském Schillerově divadle, Shakespearův Hamlet v Burgtheatru, Hranice stínu Tankreda Dorsta v Akademickém divadle ve Vídni ad. Na svém kontě mají i inscenace operní – mimo jiné Wagnerova Tannhäusera (Deutsche Oper am Rhein, Düsseldorf) a Parsifala (Curych), Arabellu Richarda Strausse (Semperova opera v Drážďanech), Beethovenova Fidelia (Wiesbaden), operetu Johanna Strausse Netopýr (Hamburská státní opera) a ve světové premiéře uvedli operu Ofélie Rudolfa Kelterborna na Festivalu ve Schwetzingenu a v Německé opeře v Berlíně. S režisérem Hollmannem rozšířili v roce 2007 své působení i mimo německy mluvící oblast – začali spolupracovat s bratislavským Divadlem Aréna, kde připravili v roce 2007 hru Marguerite Durasové India Song. Hans Hoffer vytvořil scénografii ke hře Viliama Klimáčka Komunizmus (2008) v režii režiséra Martina Čičváka a ke hře Hadar Garlonové Mikve (2009) v režii Michala Dočekala. Pro pražské Národní divadlo pracoval poprvé v roce 2009, kdy na scéně Stavovského divadla realizoval s režisérem Martinem Čičvákem a kostýmní výtvarnicí Marijou Havran Shakespearovu komedii Kupec benátský. Scénografie není jedinou profesí, které se Hans Hoffer věnuje – občas v divadle i režíruje, věnuje se i architektonické tvorbě a výstavním instalacím (např. v Muzeu Vídeňské státní opery).
Aktualizace: květen 2014

Repertoár