Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Daniel Wiesner

Daniel Wiesner

Biografie

Narodil se v roce 1947. Vystudoval choreografii na Akademii múzických umění a účastnil se studijních pobytů v Belgii (u M. Béjarta), v Alžíru, Maroku, ve Francii. Dvacet tři let působil jako choreograf a sólista baletu v Národním divadle v Praze (1967-90), mezitím též jako choreograf ve Státním divadle v Brně, pedagogicky působil jako prof. choreografie na AMU.
Ještě za studií získal dvakrát první cenu za choreografii na Celostátní soutěži (1977, 1979). Za krátkou dobu si vydobyl významné postavení jako choreograf pražského Národního divadla nevšedními a originálními celovečerními balety: Macbeth (hudba Václav Riedlbauch), Jennifer (Ladislav Simon), Princ Bajaja (Václav Trojan, Jan Klusák), v Brně Pierot (Zdeněk Pololáník), Dvojkoncert a Toccata e due canzoni (Bohuslav Martinů) ad. Jeho tvorba byla oceněna i mezinárodně: první ceny na televizním festivalu v kanadském Banffu 1987, dvakrát v Salcburku za choreografii televizních oper Věčný Faust a Memento mori, na TV festivalu v Nancy za choreografii baletu Václava Kašlíka Dora.
V poslední době je režisérem a choreografem ve svobodném povolání a jeho tvorba sahá od činoherních režií (Shakespearův Macbeth, Strašidelný dům Daniely Fischerové), přes originální, dynamické režie oper (Verdiho La traviata, Bizetova Carmen a Smetanova Hubička v Ostravě, Gluckův Orfeus a Euridika v Olomouci, Mascagniho Sedlák kavalír a Leoncavallovi Komedianti v Brně) až po české scénické premiéry muzikálů (Starci na chmelu v Olomouci a Zpívání v dešti v Ostravě). Jako režisér a choreograf často hostuje v zahraničí např. v Sofii, Švýcarsku, na Maltě a v Portugalsku.

Aktualizace: 2002