Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Alžběta Poláčková

Alžběta Poláčková

Sólistka Opery

Biografie

Sopranistka Alžběta Poláčková je sólistkou Národního divadla v Praze od roku 2003, kde o rok dříve debutovala jako Zerlina v Mozartově Donu Giovannim.

Zpěv vystudovala na pražské Akademii múzických umění u Reného Tučka. Na jevištích Národního divadla se představila např. jako Mozartova Pamina (Kouzelná flétna), Donna Elvira (Don Giovanni) a Hraběnka (Figarova svatba), Eurydika (Gluck: Orfeus a Eurydika), Micaela (Bizet: Carmen), Mimi (Puccini: Bohéma) nebo Markéta (Boito: Mefistofeles) a v celé řadě rolí českého operního repertoáru např. jako Smetanova Mařenka (Prodaná nevěsta) a Jitka (Dalibor), Dvořákova Terinka (Jakobín) a titulní Rusalka a Armida, Fibichova Margit (Pád Arkuna), Janáčkova Kristina (Věc Makropulos), Bystrouška (Příhody lišky Bystroušky), Karolka i Jenůfa (Její pastorkyňa), Málinka/Etherea/Kunka (Výlety páně Broučkovy), Martinů Maria i Mariken (Hry o Marii) a titulní Juliette, Mluvící kniha a Mořská panna (Ivanović: Čarokraj) či Princezna (Kašlík: Krakatit). V červnu 2011 vyvolalo mimořádnou pozornost její ztvárnění Lise v opeře Philipa Glasse Les Enfants terribles uvedené Operou Národního divadla v rámci Pražského quadriennale scénografie a divadelního prostoru v areálu Psychiatrické nemocnice v Bohnicích.

V roce 2015 debutovala v pařížské Opéra national v úloze Druhé žínky (Dvořák: Rusalka). Následoval debut s BBC Symphony Orchestra v roli Jitky (Smetana: Dalibor) pod taktovkou Jiřího Bělohlávka. V roce 2016 zpívala Lišáka v Janáčkových Příhodách lišky Bystroušky na festivalu v Glyndebourne. Koncertně vystoupila např. ve Vídni na festivalu Musikerlebnis Mitteleuropa a v Krakově na Österreichische Europa-Tage. 

Spolu s triem ArteMiss nahrála Vokálně instrumentální suitu Dmitrije Šostakoviče. Sopránovým sólem se podílela na supraphonské nahrávce Janáčkova Věčného evangelia s dirigentem Tomášem Netopilem z roku 2014. Úspěšně se zúčastnila několika mezinárodních pěveckých soutěží, mj. získala 1. cenu a Cenu Emy Destinnové v Londýně na soutěži Anglo-Czechoslovak Trust a Cenu Národního divadla na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech (2002).