MENU

Alexandra Grusková

Na Střední umělecko-průmyslové škole v Bratislavě vystudovala restaurování a ve studiu dále pokračovala na Divadelní fakultě Vysoké školy múzických umění v Bratislavě v oborech scénografie a kostýmní návrhářství. Na katedře scénografie působí od roku 2000 jako pedagog a od roku 2008 jako docent. Spolupracuje s předními divadelními režiséry v Čechách a na Slovensku, věnuje se operní, taneční i činoherní tvorbě. K jejím profilovým inscenacím patří Pucciniho Tosca, Dvořákova Rusalka a Jakobín, Hry o Marii Bohuslava Martinů, Wagnerův Parsifal, Brittenova Gloriana, Fibichův Pád Arkuna, Jiráskova Lucerna, Franzův balet Zlatovláska a balet Z. Matějů Čarodějův učeň v pražském Národním divadle, Shakespearův Hamlet, Večer tříkrálový a Zkrocení zlé ženy, Rostandův Cyrano z Bergeracu, Wildův Ideální manžel, Marivauxovy Strategie a rozmary, Brittenův Peter Grimes, Bartókův Modrovousův hrad a Mozartova Kouzelná flétna ve Slovenském národním divadle v Bratislavě, Smetanova Prodaná nevěsta v Národním divadle Brno, Shakespearův Macbeth, Čechovův Racek, Maryša bratří Mrštíků, Ibsenova Heda Gabler, Tajovského Statky zmätky v Divadle Andreje Bagara v Nitře, muzikály Excalibur v pražském divadle Ta Fantastika a West Side Story a Mrazík na Nové scéně v Bratislavě. Jako architektka a kostýmní návrhářka spolupracuje také s filmem a televizí. Za všechny produkce zmiňme televizní filmy Amálko, já se zblázním, Dlouhá krátká noc, Vůle a představa manželů Andrassyových (Slovenská televize), filmy Vadí nevadí (Studio Honza), Květy sakury (Arina), Pokoj v duši (Forza), Tma (Film Studio Gatteo), Květy a Lucia (Oreo) a Kriminálka Staré Město (Trigon). Několikrát byla nominována na slovenskou divadelní cenu DOSKY, kterou dvakrát získala za nejlepší scénu a kostýmy. V roce 2004 jí byla udělena Cena Tatrabanky za umění.
Aktualizace: červen 2015

Repertoár