MENU

Aleš Hendrych

Sólista Opery

Zpěv absolvoval na pražské konzervatoři. Dále se zdokonaloval na pěveckých seminářích ve Weimaru, Bayreuthu a Sofii. První angažmá získal v roce 1980 v Divadle J. K. Tyla v Plzni, od roku 1992 byl sólistou Státní opery Praha a v témže roce začal hostovat i v Národním divadle.
Z dlouhé řady jeho repertoáru lze uvést Verdiho Sparafucila (Rigoletto), Zachariase (Nabucco), Banqua (Macbeth), Mozartova Leporella, Masetta a Komtura (Don Giovanni), Figara a Hraběte Almavivu (Figarova svatba), Papagena (Kouzelná flétna), Rossiniho Bartola (Lazebník sevillský), Dvořákova Purkrabího Filipa (Jakobín), Vodníka (Rusalka), Čerta Marbuela (Čert a Káča), Smetanova Bonifáce (Tajemství), Kecala (Prodaná nevěsta), Janáčkova Revírníka (Příhody lišky Bystroušky) ad.
V roce 1995 se zúčastnil s Operou Národního divadla zájezdu do Japonska a v září téhož roku přijal v operním souboru ND angažmá. Svůj repertoár zde rozšířil o úlohu Hajného v Rusalce, Capuleta v Gounodově Romeovi a Julii, titulní roli v Pucciniho Giannim Schicchim, Mumlala ve Dvou vdovách. Vytvořil rovněž role Jupitera v Rameauově barokní opeře Castor et Pollux, Antonia (Figarova svatba), Zunigu (Bizet: Carmen), Barona Douphola (Verdi: La traviata), Kostelníka (Puccini: Tosca), Abimélecha (Saint-Saëns: Samson a Dalila), Míchu (Prodaná nevěsta), Zedníka (Tajemství), Haraštu (Příhody lišky Bystroušky), ad.
Bohatá je i jeho koncertní činnost, která za poslední období zahrnuje např. vystoupení s Českou filharmonií za řízení Serge Bauda (Berlioz: Dětství Ježíšovo, 1998), pod vedením dirigenta Matthiase Elgera zpíval Dvořákovo a Rossiniho oratorium Stabat Mater (Berlín, 2001, 2003), s Filharmonií Hradec Králové vystoupil ve Stabat Mater Karola Szymanowskiho (2004), dále ve Dvořákově Svaté Ludmile (2004), Verdiho Requiem (dir. Matthias Elger, Berlín 2005) a v Händelově Mesiáši se Symfonickým orchestrem hl. města Prahy FOK za řízení Kazuhiko Komatsu (2006).


Aktualizace: prosinec 2007

Repertoár