MENU

Opera Národního divadla

RepertoárProgram a vstupenky
  • Opera Státní opera

    A. Boito: Mefistofeles

    30. ledna - V titulní roli Štefan Kocán, Faust: Raúl Gabriel Iriarte, Marguerite: Christina Vasileva

    Více o inscenaci
  • W. A. Mozart: Kouzelná flétna

    Nejnovější operní premiéra ve Stavovském divadle

    VÍCE O INSCENACI
  • Opera Stavovské divadlo

    Opera nás baví - Belcanto

    22. února - V dalším dílu zábavného operního seriálu se seznámíte s italskými skladateli Gioacchinem Rossinim, Vincenzem Bellinim a Gaetanem Donizettim.

    Více informací
  • Musorgskij: Boris Godunov

    Chystáme pro Vás premiéru Musorgského operní fresky v hudebním nastudování Petra Kofroně

    VÍCE O INSCENACI
  • A. Dvořák: Jakobín

    Zpátky do školních lavic! Ve středu 11. února v hlavních rolích Maria Kobielska, Alžběta Poláčková, Jakub Kettner, Aleš Voráček a další

    VÍCE O INSCENACI
  • R. Wagner: Tannhäuser

    Nejbližší večerní představení 2. & 28. dubna 2015

    VSTUPENKY

30. 1. 2015

José Cura okouzlil jako Otello ve Státní opeře

Státní opera poprvé hostila jednoho z nejžádanějších tenoristů současnosti Josého Curu. Ve čtvrtek 29. ledna 2015 se představil v roli Otella v inscenaci opery G. Verdiho ve Státní opeře vedle Evy Hornyákové jako Desdemony a Richarda Haana coby Jaga a pod taktovkou hudebního ředitele Státní opery Martina Leginuse. Další představení Otella s José Curou v titulní roli uvidíte 24. února 2015.


28. 1. 2015

José Cura jako Otello ve Státní opeře

Jeden z nejžádanějších tenoristů současnosti poprvé vystoupí v Praze v inscenaci Státní opery. José Cura přijal nabídku Národního divadla a ve čtvrtek 29. ledna a v úterý 24. února 2015 se představí v titulní roli opery Giuseppe Verdiho Otello pod taktovkou hudebního ředitele Státní opery Martina Leginuse.

V prvním představení se role Desdemony ujme Eva Hornyáková a Jagem bude sólista Opery Národního divadla Ivan Kusnjer. V následujícím únorovém termínu to bude vedle Ivana Kusnjera sopranistka Pavla Vykopalová.  

„Otella jsem zpíval snad dvěstěkrát. Může to znít jako vtip ale vývoj této role je srovnatelný s mým vlastním osobním vývojem jako člověka. Když mi bylo 35, musel jsem na jevišti zahrát padesátiletého. A teď, když mi je opravdu padesát, nemusím víc předstírat,“ říká José Cura. „Věřím, že moje spolupráce se Státní operou přetrvá a že tyto dvě představení budou začátkem dlouhého seznamu a to nejenom jako pěvce,“ dodává.

Pokračování

Mezi poslední vystoupení proslulého tenoristy a dirigenta patří postava Dicka Johnsona ve Vídeňské státní opeře loni v září. V březnu jej čeká role Dona Josého v milánské La scale v premiéře Bizetovy Carmen po boku mezzosopranistky Elīny Garanči.

Největší úspěch mu ovšem přinesl právě Otello, jen za poslední dvě sezony ho zpíval v Buenos Aires, Vídni, v Metropolitní opeře v New Yorku pod taktovkou Semjona Byčkova nebo v Deutsche oper Berlin s dirigentem Donaldem Runniclesem a v režii Andrease Kriegenburga.

Účinkování José Cury v inscenaci opery Giuseppe Verdiho Otello v režii Dominika Neunera se v Praze uskuteční díky podpoře Bohemian Heritage Fund. 

Více o představení


26. 1. 2015

Mozartovy narozeniny 2015 s pražským debutem Dorothey Spilger

O oslavu 259. výročí narození hudebního génia se tentokrát vedle Orchestru Národního divadla postarají hned čtyři sólisté.

Pražanům dobře známí sopranistka Jana Šrejma Kačírková a barytonista Svatopluk Sem a také držitelka ceny Národního divadla na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech 2014 Dorothea Spilger a člen Orchestru Národního divadla a vítěz Mezinárodní soutěže Pražské jaro v oboru fagot Jan Hudeček.

Německá mezzosopranistka Dorothea Spilger, která Cenou Národního divadla získala možnost nastudovat roli v operní inscenaci Národního divadla, se v Praze představí poprvé. Rovněž pro Jana Hudečka je úterní vystoupení první příležitostí zahrát Mozartův koncert s orchestrem ve Stavovském divadle. Dirigentem koncertu, který se uskuteční tradičně 27. ledna, bude Robert Jindra.

Na programu Mozartových narozenin jsou árie z oper uvedených a uváděných ve Stavovském divadle – Kouzelná flétna, Così fan tutte, La finta giardiniera, Figarova svatba, La clemenza di Tito a Don Giovanni. Koncert zahájí předehra z opery Il re pastore a Jan Hudeček přednese Koncert pro fagot a orchestr B dur. 


14. 1. 2015

Ve Státní opeře začíná Mefistofelovo pokoušení Fausta

Jediná opera italského skladatele a Verdiho současníka Arrigo Boita svede v Praze dohromady hudební osobnosti světového renomé. Mefistofeles ve Státní opeře je setkáním vyhledávaného italského dirigenta Marca Guidariniho a basisty Štefana Kocána v titulní roli. A nejenom jich. Mezi sólisty jsou Raúl Gabriel Iriarte, Peter Mikuláš, Eva Urbanová, Christina Vasileva nebo Alžběta Poláčková. Nezastupitelnou roli budou mít Sbor Státní opery a Chlapecký sbor Pueri gaudentes. Premiéry inscenace v režii Ivana Krejčího zažije Státní opera 22. a 24. ledna 2015.

„Mefistofeles se zabývá nejpodstatnějšími filozofickými tématy, otázkami touhy po věčném mládí, nehynoucí kráse, bezbřehém poznání. A právě k takovému tázání se čím dál častěji obrací i současný člověk,“ říká dirigent Marco Guidarini, který se ujal hudebního nastudování. „Tato opera vypovídá o nás samotných. Faust a Mefistofeles představují metaforu těchto tužeb, obav, iluzí i nadějí. Poslechnout si Mefistofela tedy znamená účastnit se jedinečné objevitelské výpravy,“ zve do Státní opery Marco Guidarini. Ten má za sebou řadu hudebních nastudování, mj. dirigoval v Metropolitní opeře v New Yorku nebo milánské La Scale. Jeho dirigentské začátky jsou spojeny s pozicí asistenta sira Johna Elliota Gardinera v Národní opeře v Lyonu. V letech 2001 až 2009 byl šéfdirigentem opery a filharmonického orchestru ve francouzské Nice.

V titulní roli se v průběhu devíti večerů této sezony představí vedle Štefana Kocána také Peter Mikuláš a Jiří Sulženko. Pro samotného Kocána je to již třetí pražská role za posledních několik let – představil se jako Vodník v inscenaci Jiřího Heřmana v Národním divadle a před dvěma lety ztvárnil také postavu Filipa II. v Donu Carlovi ve Státní opeře. Jsem opravdu nadšen, že se hudebnímu řediteli Martinu Leginusovi podařilo maestra Guidariniho získat,“ říká Štefan Kocán. „Mefistofeles patří mezi několik málo basových titulních rolí a troufám si říct, že je nejnáročnější v celé basové operní literatuře. Role je na jednu stranu vokálně a dramaticky obtížná, ale stejnou měrou přitažlivá a mnohotvárná. Rozhodně je velkým zadostiučiněním pro každého interpreta,“ dodává Štefan Kocán.

Režisérem inscenace je Ivan Krejčí, umělecký ředitel Komorní scény Aréna v Ostravě, která v rámci Cen Alfréda Radoka obdržela ocenění Divadlo roku 2013. Ďábel je skrytá možnost v nás samých. Když po něčem toužíme, je vždy nablízku a tichounce našlapuje; podáme-li mu ruku, už ji nepustí. A má to své důsledky,“ poznamenává Ivan Krejčí. „Arrigo Boito ne náhodou nenapsal Fausta, ale Mefistofela. Díky tomu jsme mohli operu uchopit jako Mefistofelovo představení, které inscenuje pro Fausta. Pracuje s divadelní iluzí a plní všechna přání. Je okouzlující a schopný. Kdo by nepodlehl světu iluzí, když slouží jeho touze? Být slavný, být mladý, být mocný... Ale vždy nakonec přichází okamžik, kdy každý z nás musí vydat počet svých činů. Je to pořád ta stará otázka, jak naložit se svým životem. A tady se o tom nádherně zpívá a je to krása, že to až bolí. Sešel se skvělý tým a já jsem šťastný, že jsme společně mohli pokoušet Fausta,“ vyznává se Ivan Krejčí.

Mimořádný úkol stojí před Sborem Státní opery, který připravoval sbormistr Martin Buchta. Sbormistryní sboru Pueri gaudentes je Zdena Součková.


31. 12. 2014

Mozartovy narozeniny 2015

Tradiční koncert Mozartovy narozeniny 2015, který připravujeme na den výročí narození tohoto hudebního génia 27. ledna 2015 ve Stavovském divadle představí mladou generaci vokálních a instrumentálních sólistů.

Árie z Mozartových oper Kouzelná flétna, La finta giardiniera, Figarova svatba, La clemenza di Tito, Così fan tutte nebo Don Giovanni zaznějí v podání sopranistky Jany Šrejma Kačírkové, barytonisty Svatopluka Sema a držitelky Ceny Národního divadla z letošní Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka Karlovy Vary německé mezzosopranistky Dorothey Spilger. Excelentní umění představí i vítěz Mezinárodní hudební soutěže Pražské Jaro 2014 a člen Orchestru Národního divadla fagotista Jan Hudeček, který zahraje Mozartův Koncert pro fagot a orchestr B dur v druhé části večera. Orchestr Národního divadla bude řídit dirigent Robert Jindra. 


16. 12. 2014

Šostakovičovy opery Orango a Antiformalistický jarmark rozšíří repertoár Nové scény

Národní divadlo plní příslib divákům a otevírá Novou scénu také operním dílům. V premiéře 17. prosince 2014 uvede dvě opery Dmjitrije Šostakoviče Orango a Antiformalistický jarmark.

„Po Nové zemi Aloise Háby, která oslavuje sovětskou kolektivizaci, je to případná protiváha ve formě kritického pohledu na kulturní politiku Sovětského svazu za Stalina. Dramaturgicky obecně: provádění nově objevených děl velikánů,“ objasňuje důvod zařazení Šostakovičových oper na repertoár Národního divadla Petr Kofroň, umělecký šéf Opery Národního divadla a Státní opery. Termíny dalších uvedení Oranga a Antiformalistického jarmarku jsou 28. prosince 2014, 6. a 7. ledna 2015.

Praha je teprve čtvrtou metropolí, kde nedokončená opera Orango z roku 1932 komponovaná pro moskevské Velké divadlo k 15. výročí Říjnové revoluce zazní a to v původní verzi bez pozdější orchestrace. Libreto v žánru sci-fi vypráví o pseudovědeckém experimentu, jehož cílem je polidštění opice. Rukopisný fragment partitury byl objeven teprve v roce 2004.

Pokračování

„Poselství této opery je obsaženo v situaci, kdy půlčlověk-půlopice začne agresivně ohrožovat lidi. Jedna z postav na výzvy k jeho zastřelení reaguje takto: ‚Důvody použití zbraně jsou nepopiratelné, ale jde o zastaralý způsob řešení sporů. Navrhuji jiný prostředek: Hudbu!‛ Následuje tiché Allegretto, které Oranga uklidní. Krásné, že?“ říká dirigent Jan Kučera, který díla na Nové scéně hudebně nastudoval.

Antiformalistický jarmark pro čtyři mužské hlasy je groteskním protestem proti vládě hlupáků a v České republice byl již několikrát proveden. Šostakovič si zde utahuje například ze Stalina či obávaného obhájce socialistického realismu Andreje Ždanova. „Část vznikla pravděpodobně už v roce 1948, ale dokončena byla až v roce 1957. Asi není potřeba dodávat, proč bylo na titulní stránce partitury napsáno, že slova a hudba jsou od neznámého autora. Za Stalinova života samozřejmě nepřicházelo v úvahu, aby se někdo dozvěděl, že něco takového vůbec existuje, následky by byly pro Šostakoviče nepochybně fatální,“ dodává dirigent Jan Kučera.

„Uvedení těchto dvou Šostakovičových děl je výjimečným počinem přesahující hranice České republiky. Zkombinovat právě Orango s Jarmarkem v jednom večeru byl výborný nápad a pro inscenátora hotový drahokam,“ říká režisérka Sláva Daubnerová a pokračuje: „Téma umělce, který se snaží fungovat v totalitním režimu, je pro mě stále živé. Šostakovič se vyjadřoval k současným tématům a imponuje mi, že netvořil umění odtržené od své doby. Nebyl to snob. Za nejdráždivější považuji na Orangovi jeho nedokončenost a na Antiformalistickém jarmarku jeho nadčasovost. Obecně řečeno, Šostakovičův humor jsem si zamilovala.“


5. 12. 2014

Setkání s inscenačním týmem a představiteli premiéry Orango & Antiformalistický jarmark

Milí příznivci opery, dovolujeme si Vás pozvat na setkání s realizačním týmem a účinkujícími k naší druhé prosincové premiéře Dmitrije Šostakoviče Orango & Antiformalistický jarmark.

Polidštění opice? Prostě to uděláme! Dvě extravagantní skladby dávají jednu z možných odpovědí na otázku, o čem má být opera poté, co skončil romantismus. Přijďte se blíže seznámit s tímto dílem, které Vám představí režisérka Sláva Daubnerová, dirigent Jan Kučera a stálý host opery Roman Janál. Moderovat bude dramaturg Pavel Graus. Těšíme se na Vás ve čtvrtek 11. 12. 2014 od 16.30 ve foyer Nové scény.

Více o představení


4. 12. 2014

Nová země o hladomoru na Ukrajině zazní pouze jednou

Po 78 letech se dočká premiéry opera Aloise Háby Nová země. I přes značné úsilí tohoto průkopníka mikrointervalové hudby v druhé polovině 30. let 20. století nebyl záměr dílo uvést naplněn a 12. prosince 2014 zazní v hudebním nastudování uměleckého ředitele Opery Petra Kofroně poprvé. Národní divadlo ji uvede pouze jednou a to jako příspěvek k Roku české hudby.

Nová země je na rozdíl od dřívějšího Hábova díla, opery Matka, zkomponovaná „standardně“, v půltónech. Předlohou pro libreto Ferdinanda Pujmana byla povídka ruského prozaika Fjodora Gladkova napsaná po jeho návštěvě komuny Avangard na Ukrajině v roce 1928. Právě libreto přitížilo veřejnému uvedení opery. Nejdříve to byly pochybnosti o vhodnosti obhajoby kolektivizace zemědělství na Ukrajině či hudební citace budovatelské Internacionály a po 2. světové válce zase otevřené vykreslení hladomoru na Ukrajině s miliony obětí.

Pokračování

„Hába byl vždycky tak trochu mimo. Se svými čtvrttóny, konstruktivismem, atematičností i svým vztahem k socialismu, který byl podezřelý všem režimům,“ říká dirigent a hudební ředitel Opery Petr Kofroň. „Nakonec oslavovat vznik nového člověka v Sovětském svazu úvodní scénou sovětského hladomoru a kanibalismu se opravdu neshodovalo s učením V. I. Lenina a J. V. Stalina, ba ani Klementa Gottwalda,“ dodává Petr Kofroň. Mezi jeho poslední hudební nastudování v Opeře Národního divadla patří komorní opera Les enfants terribles Philipa Glase v roce 2011 nebo opera Michaela Nymana Man and Boy: Dada představená ve Stavovském divadle poprvé před deseti lety.

Jediné uvedení Nové země bude mít poloscénický charakter, jehož autorem je režisér Miroslav Bambušek. „Pokusíme se zpřítomnit téma, které je v opeře poněkud potlačeno, tedy souvislosti hladomoru na Ukrajině v roce 1933, který způsobila kolektivizační politika tehdejšího SSSR. Opera totiž ve svém libretu říká pravý opak, že totiž kolektivizace Ukrajinu ve třicátých letech před hladomorem zachránila!“ připomíná Miroslav Bambušek.„Výchozí situace inscenace si stojí tak, že z letadla, které bylo sestřeleno nad Ukrajinou, se zachránilo šest turistů, kteří dnes zakusí to, co zakoušeli lidé na Ukrajině za velkého hladomoru v roce 1933. Dějiny se opakují... bohužel!“ dodává režisér.

Dřívější Hábova opera Matka měla premiéru ve Velké opeře 5. května (v dnešní Státní opeře) v roce 1947 v čase, kdy byl skladatel její ředitelem.


19. 11. 2014

Adam Plachetka se vrací do Národního divadla

Sólista Vídeňské státní opery, basbarytonista Adam Plachetka a Opera Národního divadla obnovují uměleckou spolupráci, kterou Adam Plachetka letos v červnu přerušil v souvislosti s odstoupením Roberta Jindry z funkce hudebního ředitele Opery Národního divadla.

Na základě rozhovorů, jejichž předmětem byly další umělecké plány Opery Národního divadla i informování o jednáních směřujících k obsazení postu hudebního ředitele Opery Národního divadla od sezony 2016/17, dospěly obě strany k závěru, že obnovení vzájemné spolupráce je správným a perspektivním krokem.
Adam Plachetka vystoupí na scéně Národního divadla 20. prosince 2014 a 7. a 11. ledna 2015 ve třech představeních Donizettiho Nápoje lásky, a to v roli šarlatána Dulcamary. Do role Adiny se po mateřské dovolené vrací manželka Adama Plachetky, sopranistka Kateřina Kněžíková.

Více o představení


25. 9. 2014

Diskuse s tvůrci a účinkujícími Pádu Arkuna 1. 10. 2014 v 15.00 v hlavním foyer Národního divadla

Milí příznivci opery, dovolujeme si Vás pozvat na diskusi s tvůrčím týmem a účinkujícími v blížící se premiéře inscenace opery Zdeňka Fibicha Pád Arkuna.

Těšíme se na Vás v hlavním foyer Národního divadla ve středu 1. října 2014 od 15.00 (vstup hlavním vchodem ND). Svou inscenační a hudební představu přiblíží: dirigent John Fiore, režisér Jiří Heřman, představitelka Helgy Dana Burešová a další. Moderuje šéfdramaturg Ondřej Hučín.

Vstup volný.


16. 9. 2014

Verdiho Rigoletta ozdobí tenorista Vincent Schirrmacher

Sólista vídeňské Volksoper Vincent Schirrmacher vstupuje v úterý 16. září 2014 do inscenace Verdiho opery Rigoletto ve Státní opeře.

Finalista soutěže Plácida Dominga Operalia z roku 2008 se představí v roli Vévody mantovského. Jeho interpretaci operního šlágru La donna è mobile uslyší pražští diváci a posluchači do konce aktuální operní sezony ještě třikrát. „V Rigolettovi jsem debutoval před pěti lety v německém Flensburgu a pro mladého tenoristu to byla ta pravá výzva. Než jsem se hlouběji ponořil do partitury, byl jsem skutečně nervózní. Ovšem čím více času jsem se postavě věnoval, čím více jsem pronikal do půvabu této opery, tím jsem si byl jistější vhodností pro můj hlas,“ říká tenorista narozený v Číně a natrvalo usazený v Evropě. „Právě Vévoda mantovský představuje nejlepší základ pro mé další verdiovské postavy, z nichž poslední je nedávno debutovaný Manrico z Trubadúra,“ dodává Vincent Schirrmacher.

Pokračování

Tenorista navštěvoval v dětství hodiny klavíru a posléze hudební výchovu na Royal Academy od Music v Londýně a prestižní Juilliard School v New Yorku. Je držitelem několika významných pěveckých cen, zejména v Německu. V roce 2008 se stal finalistou soutěže Plácida Dominga Operalia v kanadském Québecu. Od roku 2009 je sólistou vídeňské Volksoper, kde účinkoval v rolích Prince v Dvořákově Rusalce, Cavaradossiho v Pucciniho Tosce, Kalafa v Pucciniho Turandot, Alfreda ve Verdiho La traviatě nebo Narrabotha ve Straussově Salome.

V úterním přestavení se jako Gilda představí sólistka Opery Národního divadla a Státní opery Yukiko Šrejmová Kinjo, která v této roli s úspěchem debutovala na začátku této sezony. 

Více o představení


14. 9. 2014

Výroční ceny Opery Plus získali Dana Burešová a Aleš Briscein

Výroční ceny portálu Opera Plus získali sólistka Opery Národního divadla Dana Burešová a stálý host Opery Národního divadla Aleš Briscein. Blahopřejeme!

O vítězích rozhodli čtenáři Opery Plus svým hlasováním, a to na základě nominací oslovených hudebních publicistů. Za výkony, které byly k vidění na českých a moravských scénách a v případě tuzemských zpěváků také na zahraničních scénách v sezoně 2013/2014, byla nominována půldruhá desítka žen a stejný počet mužů. V průběhu dvouměsíčního hlasování bylo odevzdáno dohromady přes sedm tisíc hlasů. 

Pokračování

Dana Burešová byla nominována hned za dvě své role – za Anežku ve Smetanových Dvou vdovách a za Alžbětu ve Verdiho opeře Don Carlo, ztvárněné na scéně Národního divadla a Státní opery. Také Aleš Briscein získal nominace za dvě role – za Jeníka ve Smetanově Prodané nevěstě v inscenaci Divadla J. K. Tyla v Plzni a Ladislava Podhajského ve Smetanových Dvou vdovách v Národním divadle. Výroční ceny Opery Plus převzali Dana Burešová i Aleš Briscein osobně, oba totiž byli mezi protagonisty nedělního galavečera. Na Benefičním koncertu Opery Plus ve zcela zaplněných prostorách Pražské křižovatky vystoupili další přední sólisté pražského Národního divadla – sopranistka Eva Urbanová, mezzosopranistka Kateřina Jalovcová, tenorista Jaroslav Březina a barytonista Jiří Hájek, dále držitel letošní operní Thálie basista Jiří Přibyl z olomoucké opery, přizvána byla i mladá začínající sopranistka Adéla Škopková, o doprovod se postaral dirigent Opery Národního divadla a klavírista David Švec. Na programu, sestaveném na počest Roku české hudby výhradně z českých oper a nazvaném Češi zpívají Čechy, zaznělo mimo jiné takřka celé první jednání z Dvořákovy Rusalky a kompletní druhé dějství Janáčkovy Její pastorkyně. (Text převzat z operaplus.cz)

Opera Plus je mediálním partnerem Opery Národního divadla a Státní opery.


11. 9. 2014

Státní opera má novou Carmen: Janu Kurucovou

Již od této soboty 13. září 2014 získá Státní opera pro svou inscenace opery Georgese Bizeta Carmen sólistku Deutsche oper Berlin Janu Kurucovou.

Původem slovenská mezzosopranistka se už v Praze představila – v operní sezoně 2010/2011 vyhověla nabídce tehdejšího uměleckého šéfa opery Jiřího Heřmana a zaskočila v roli Idamanteho v inscenaci Mozartova Idomenea. Vedle Adama Plachetky vystoupila rovněž na koncertě Mozartovy narozeniny letos lednu ve Stavovském divadle.

 

 

Pokračování

"Carmen je ženou uvědomující si své kvality. Má v sobě přirozenou jiskru, jež přitahuje muže, ale stejně tak provokuje ženy. Co mě na ní fascinuje, mě zároveň děsí; její fatální až provokační vložení se do rukou osudu v každé extrémní situaci. Do svádění Dona Josého dá všechnu svou smyslnost a výbušný charakter a pak když v kartách uvidí svou blížící se smrt, jej dokonce provokuje, aby ji zabil,“ říká Jana Kurucová o svém pohledu na hlavní postavu Bizetovy opery a pokračuje: „Pro mě stále zůstává otázkou, proč žena v nejlepších letech přistupuje ke svému životu až tak lhostejně, že ho nakonec ztrácí. Nevěří tomu, že by se mohla opravdu zamilovat? Nebo se chce skrýt před strachem ze zamilování a ztráty své cikánské svobody? Carmen přináší definitivně velkou změnu do mého repertoáru. Mé dosavadní zkušenosti stály zejména na kalhotkových a dívčích rolích. Takže mi nezůstává nic jiného než se také fatálně vrhnout do tohoto dobrodružství a pokusit se vnímat vnitřní hlas ženy, jež bude ve mně, pevně doufám, růst víc a víc.“

Jana Kurucová je pátou sezonou členkou souboru Deutsche Oper Berlin, kde momentálně účinkuje v jedenácti inscenacích mj. jako Jeníček v Humperdinckově Perníkové chaloupce v režii Andrease Homokiho nebo jako Fenena v inscenaci Verdiho opery Nabucco v režii Keitha Warnera.

Jana Kurucová se v roli Carmen představí ve Státní opeře také 24. října 2014 a 1. května 2015. V Praze však bude častěji, již 5. listopadu 2014 vstupuje do inscenace Mozartova Dona Giovanniho v režii režisérského dua Skutr ve Stavovském divadle. Jako Donna Elvira se pak představí ještě 4. ledna, 8. března, 4. a 25. dubna a 3. května 2015.

V představení Carmen 13. září 2014 ztvární Dona Josého italský tenorista Luciano Mastro. V roli Escamilla se poprvé ve Státní opeře představí přední basista střední generace sólistů Národního divadla Miloš Horák. 


3. 9. 2014

La traviata ve Státní opeře s novými protagonisty

Po dva večery v září a říjnu se divákům Státní opery představí přední slovenská sopranistka Eva Hornyáková jako Violetta Valéry v opeře Giuseppe Verdiho La traviata.

Eva HornyákováPěvkyně se vrací do Státní opery po úspěchu v koncertním provedení Pucciniho La rondine (Vlaštovka) letos v květnu. Violettu bude v Praze zpívat poprvé v pátek 5. září 2014 a jejím pěveckým partnerem bude Tomáš Juhás, pro něhož je páteční představení rovněž debutem v roli Alfreda Germonta ve Státní opeře. Postavu Giorgia Germonta ztvární vynikající Svatopluk Sem.

 „Věřím, že novým pěveckým obsazením přineseme do této současné a velmi oslovující inscenace svěží pohled a že radost ze zkoušení se sólisty, orchestrem a sborem přeneseme i na naše diváky,“ přeje si Martin Leginus, hudební ředitel Státní opery a dirigent představení.

Pokračování

„První operou, kterou jsem v dětství zhlédla, byla právě La traviata. Na takovéto zážitky se nezapomíná, měla jsem husí kůži při vzpomínce na představení ještě dlouho po jeho skončení. Pro tento silný pocit jsem se také rozhodla studovat operní zpěv a Violetta byla přirozeně mým uměleckým snem. Od té doby jsem měla příležitost zpívat Violettu v německém Lübecku a ve dvou španělských produkcích. Nyní se můj sen začne plnit také v Praze pod taktovkou Martina Leginuse,“ těší se Eva Hornyáková.

 Ve Verdiho La traviatě se Eva Hornyáková představí ve Státní opeře rovněž 25. října 2014 s Alešem Brisceinem v roli Alfreda a s Jakubem Kettnerem jako Giorgiem. La traviata byla na repertoáru našeho operního domu (dnešní Státní opery) od samého počátku jeho existence, kdy sem byla přenesena inscenace ze Stavovského divadla.

Více o představení