MENU

Opera Národního divadla

RepertoárProgram a vstupenky
  • Opera Národní divadlo

    Z mrtvého domu

    V hlavní roli Štefan Margita

    17. KVĚTNA 2016
  • Opera Státní opera

    Mozart: Kouzelná flétna

    1. a 3. května ve Státní opeře

    Více o inscenaci
  • Opera Stavovské divadlo

    G. Rossini: Popelka

    12. 5. s vynikající Kateřinou Hebelkovou v titulní roli

    Více informací

19. 4. 2016

Vrchol operní sezony – Straussova Elektra ve Státní opeře

Pod taktovkou maestra Rolanda Böera a v režii renomovaného anglického režiséra Keitha Warnera se ve Státní opeře představí nová inscenace opery Richarda Strausse Elektra. Hlavní postavu ztvární nejslavnější britská sopranistka současnosti Susan Bullock (na snímku), která touto rolí s velkým úspěchem debutovala v newyorské Metropolitní opeře. Mimořádnost vrcholu aktuální operní sezony podtrhují i další sólisté mezinárodního obsazení: v roli Klytaimnestry se představí další výrazná anglická pěvkyně Rosalind Plowright, Chrysothemis ztvární německá sopranistka Anna Gabler, Aigistha tenorista Richard Berkeley-Steele a Oresta Miguelangelo Cavalcanti. Autorem scénografie je vyhledávaný slovenský scénograf Boris Kudlička, jenž se ve Státní opeře představil předloni výtvarným pojetím Straussovy Salome. Slavnostní premiéra, poslední před zahájením generální rekonstrukce budovy Státní opery, je na programu 10. června 2016.

„Příběh je zasazen do současného muzea antické historie, ve kterém se mladá dívka seznamuje s životem mýtické Elektry. Tragédie Agamemnónovy dcery v ní postupně vyvolává dlouho potlačované vzpomínky i démony, nyní vyobrazené prostřednictvím Sofoklova díla. Divák se tak stává svědkem osobního a upřímného pokusu o sebepoznání, iniciovaného velmi silným, byť fiktivním sledem událostí. Klíčová pro nás byla otázka, zda lze čelit pravdě tím, že se rozhodneme neschovávat se před lží,“ vysvětluje pojetí díla režisér Keith Warner.  „Důvod, proč jsme děj zasadili do současného minimalistického muzea, je ten, že jednotlivé historické artefakty mohou výborně sloužit jako mechanismy umožňující introspekci,“ dodává scénograf Boris Kudlička.  

Hudební nastudování svěřilo Národní divadlo renomovanému německému dirigentovi Rolandovi Böerovi. „Elektra reprezentuje vrchol Straussovy expresionistické tvorby. Její úspěšné nastudování proto nevyžaduje jen mechanickou znalost partitury; důležité je i pochopit proč skladatel dílo stvořil a co jím chtěl doopravdy říct. Z čistě hudebního hlediska se proto domnívám, že Elektra nevyžaduje přílišnou osobní interpretaci. Budu se snažit co nejvíce respektovat skladatelovy původní záměry,“ říká Roland Böer.

Představitelka hlavní role Susan Bullock, držitelka britského státního vyznamenání pro přínos opeře, se ve světě proslavila právě díky svému neopakovatelnému ztvárnění Elektry. Samotný Roland Böer na její adresu poznamenal: „Susan jsem již slyšel v mnoha rolích a pamatuji si, jak zpívala Elektru v opeře ve Frankfurtu nad Mohanem. Byla tehdy úžasná, dokonalá, zkrátka Elektra!“ Inscenaci Elektra jako vrchol aktuální operní sezony nabídneme pouze pětkrát – 10., 14., 18., 22. a 25. června 2016 ve Státní opeře. Inscenace je koprodukčním projektem se San Francisco Opera z USA. 

Více o představení


16. 3. 2016

Snová Juliette v Národním divadle

Operu Juliette (Snář) Bohuslava Martinů podle surrealistické divadelní hry Georgese Neveuxe se snovým příběhem o touze i pomíjivosti uvede Národní divadlo v premiérách 24. a 25. března 2016. Právě v Národním divadle mělo dílo v březnu 1938 světovou premiéru pod taktovkou Václava Talicha a v režii Jindřicha Honzla. Na nastudování nejnovější inscenace pracuje dirigent Jaroslav Kyzlink, designovaný hudební ředitel Opery Národního divadla. Režisérkou a scénografkou je Zuzana Gilhuus, která v Národním divadle operou Bohuslava Martinů debutuje. V hlavních rolích Michela se představí Jaroslav Březina a Peter Berger, v roli Juliette alternují Maria Kobielska a Alžběta Poláčková.

„V opeře se projevují všechny charakteristické prvky tvorby Bohuslava Martinů, jsou zde všechny propojeny a povýšeny do jednoho velkého celku. Surrealistické libreto odpovídá době, má úžasný vtip a nadsázku, v samotné hudbě nacházíme nádherné lyrické plochy i jazzové názvuky a celá opera je dokonale instrumentovaná,“ říká dirigent Jaroslav Kyzlink.

„Juliette je pro mě metafora hledání vnitřní cesty. A je to hledání velmi bolestné. Vždy začíná vysněným ideálem, ale následná cesta za ním je mimořádně složitá. Opera nastoluje otázky, co je skutečné a opravdové a kde jsou hranice iluze. Co se děje s člověkem, který je konfrontovaný s ambivalencí mezi realitou a sněním, říká Zuzana Gilhuus a dodává: „Literárně i hudebně tato opera realitu a skutečnost neustále zpochybňuje. Když si to divák uvědomí, dostává se blíž ke svému podvědomí.“

„Po Hrách o Marii je pro mě Juliette (Snář) druhým setkáním s hudbou Bohuslava Martinů coby interpretky. Velkou část hudební přípravy jsem měla za sebou ještě před svým nedávným porodem. Nejtěžším momentem je pro mě nalezení rovnováhy mezi vlastní imaginací a přijímáním myšlenek ostatních. Cokoliv Juliette napadne, hned vydává za skutečnost. Nejdřív se do Michela zamiluje a pak s ním nemilosrdně vymete,“ říká představitelka Juliette Alžběta Poláčková.

S Juliette se do opery vrací kostýmní výtvarník Tomáš Kypta, který je spoluautorem výtvarné podoby mimořádně populární Kouzelné flétny ve Stavovském divadle. Autorem choreografie je Radim Vizváry, jenž nadchl svou prací pro loni premiérovanou inscenaci Janáčkova Z mrtvého domu.

Opera Juliette se aktuálně těší pozornosti i v zahraničí. Minulou sezonu ji uvedly v premiéře operní domy v Curychu a ve Frankfurtu nad Mohanem, na konci května je bude následovat berlínská Státní opera.

Následující operní premiérou Národního divadla bude Romeo a Julie Charlese Gounoda v hudebním nastudování Marca Guidariniho a v režii Slávy Daubnerové na scéně Státní opery v dubnu 2016.

Více o představení


10. 3. 2016

Pražské premiéry W. A. Mozarta

Po stopách Wolfganga Amadea Mozarta se můžete v Praze vydat buď pěšky, na kole nebo tramvají. Anebo poslechem jeho hudby přímo tam, kde jí svět slyšel poprvé - ve Stavovském divadle. Mozartovy návštěvy Prahy prý patřily k nejšťastnějším okamžikům jeho života. A není divu. Hudba, která se jinde zprvu nesetkala s velkým pochopením, Pražanům okamžitě učarovala.

První opera, kterou měli šanci slyšet ještě v divadle v Kotcích, byl v roce 1782 Únos ze serailu. V roce 1788, již v Nosticově a dnešním Stavovském divadle - následovala Figarova svatba, kterou Mozart osobně dirigoval. Ještě téhož roku se, podpořen nebývalým úspěchem své hudby u nás, vrací do Prahy s nedokončenou partiturou Dona Giovanniho. Premiéra byla naplánována na 17. října 1788. Mozart zde dílo své dílo dokončil, nastudoval a s malým zpožděním - 29. října také sám premiéroval. Opera se dočkala opravdu mimořádného úspěchu a od té doby se v Praze už nikdy nepřestala hrát. 

Okolnosti vzniku druhé opery, kterou Mozart napsal pro Prahu, nejsou již bohužel tak příznivé. V červenci roku 1791 dostal objednávku na slavnostní operu k příležitosti korunovace Leopolda II. českým králem. Premiéra opery La clemenza di Tito, proběhla 6. září 1791 a v atmosféře oslavami přesycené Prahy, zapadla téměř bez povšimnutí. V polovině září Mozart navždy opouští město, v němž kdysi zažil okamžiky velké slávy a kde se mu dostalo nemalé podpory i pochopení.

Koncertem Pražské premiéry se vracíme k oběma operám, které Mozart napsal přímo pro Prahu a prostřednictvím nichž k nám jeho hudba promlouvá jasnou řečí oplývající mimořádnou kompoziční technikou, nezaměnitelným rukopisem a především hloubkou a naléhavostí vložené emoce.

22. dubna 2016 od 19.00, Stavovské divadlo

Jana Šrejma Kačírková – soprán
Yukiko Šrejmová Kinjo – soprán
Michaela Kapustová – mezzosoprán
Martin Šrejma – tenor
František Zahradníček – basbaryton
Roman Hoza – basbaryton
Pavel Švingr – bas
Pavel Vančura – bas

Dirigent: Zdeněk Klauda

Orchestr Národního divadla

Více o koncertu Pražské premiéry W. A. Mozarta


3. 3. 2016

Ředitel Národního divadla jmenuje nové operní hudební šéfy

Novým hudebním ředitelem Opery Národního divadla se od 1. srpna 2016 stane Jaroslav Kyzlink. Funkce hudebního ředitele Státní opery se od téhož data ujme Andreas Sebastian Weiser. Připravovat příští sezonu a přebírat funkce jako designovaní ředitelé začnou od příštího týdne.

„I přes velmi krátký čas se podařilo najít vyzrálé hudební osobnosti pro prestižní posty. Vítám je v rodině Národního divadla a přeji jim elán a radost z tvůrčí práce ve prospěch diváků a jejich nejvyšších uměleckých očekávání,“ uvedl ředitel Národního divadla prof. MgA. Jan Burian.
„Velmi si vážím nabídky spolupráce – moci se podílet na řízení a směrování naší první scény je obrovská výzva a závazek. Nepřicházím do neznámého prostředí, se souborem Opery Národního divadla spolupracuji jako dirigent pravidelně a doufám, že se nám společně podaří využit vzájemnou náklonnost k náročné každodenní práci a naplňování odkazu předchozích generací umělců, kteří Operu Národního divadla během let formovali,“ přeje si Jaroslav Kyzlink.
„Jmenování hudebním ředitelem Státní opery je pro mě mimořádným oceněním. Jsem přesvědčen, že opera je na jedné straně uměním, ale na druhé straně rovněž způsobem života. Proto se těším na setkání s mnoha jedinečnými lidmi, kteří se upsali této velkolepé umělecké formě a neustále jí dávají nové impulsy,“ řekl ke svému jmenování dirigent Andreas Sebastian Weiser.


26. 1. 2016

Oslava 260. Mozartových narozenin se Simonou Houda-Šaturovou a Rolfem Beckem

Národní divadlo oslaví 260. narozeniny hudebního génia Wolfganga Amadea Mozarta slavnostním koncertem ve Stavovském divadle přesně v den tohoto výročí. Ve středu 27. ledna 2016 vystoupí pod taktovkou německého dirigenta Rolfa Becka sopranistka Simona Houda-Šaturová v doprovodu Orchestru Národního divadla.

„W. A. Mozart je pro mě naprosto zásadní skladatel. Jeho hudba mě provází celou mojí kariérou a nedovedu si ji bez ní vlastně ani představit. Stále mě inspiruje a jeho interpretace mi přináší velkou radost. Jsem vděčna Národnímu divadlu za pozvání na oslavu jeho 260. narozenin ve Stavovském divadle a moc se těším, že můžu zazpívat několik jeho krásných virtuózních árií,“ říká Simona Houda-Šaturová.

Simona Houda Šaturová patří mezi stálé hosty Národního divadla. Do konce sezony ji diváci uvidí například jako Donnu Annu v Don Giovannim, Gildu v Rigolettovi nebo Violettu v La traviatě.

Německý dirigent Rolf Beck se v Národním divadle představí poprvé. Před čtrnácti lety ještě jako umělecký ředitel Šlesvicko-holštýnského hudebního festivalu založil vyhlášenou sborovou akademii. Následujících dvanáct sezon ji úspěšně řídil jako její umělecký ředitel a přivedl do Šlesvicka-Holštýnska řadu mladých pěvců z celého světa. Schleswig-Holstein Festival Chor Lübeck podnikl pod jeho vedením mnoho turné po Německu i v zahraničí, včetně Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro 2011. Na začátku sezony 2013/14 Rolf Beck rozvinul svou myšlenku pomáhat mladým talentovaným pěvcům v podobě založení samostatné a nezávislé sborové akademie. Z rozsáhlé diskografie Rolfa Becka si zvláštní pozornost zaslouží zejména Händelův Juda Makabejský (Harmonia Mundi) a Alexandrův svátek, Rossiniho Petite Messe solennelle, Bachovo Vánoční oratorium a Carmina burana Carla Orffa (Sony).


3. 11. 2015

Plachetka, Kněžíková nebo Jelínková vzdají v Národním divadle hold karlovarské pěvecké soutěži

Národní divadlo bude již tuto neděli 8. listopadu 2015 hostit laureáty minulých ročníků Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Spolu s Orchestrem Národního divadla a dirigentem Liborem Peškem tak oslaví jubilejní 50. ročník této soutěže. Diváci uslyší výrazné osobnosti, pro které soutěž představovala důležitý moment profesní kariéry. Na Slavnostním koncertě vystoupí mj. Kateřina Kněžíková, Adam Plachetka, Joo-Anne Bitter, Nicholas Davis, Olga Jelínková či Michaela Kapustová.

Národní divadlo je tradičním partnerem karlovarské soutěže. Vedení Opery Národního divadla uděluje každoročně cenu, která pěvci umožňuje účinkovat na jevištích pražských operních domů. Loni to byla německá mezzosopranistka Dorothea Spilger. Koncertně se představila na letošních Mozartových narozeninách a v lednu 2016 ji diváci zažijí jako Tisbe v Rossiniho Popelce v připravované inscenaci Enikő Eszenyi pod taktovkou Jana Kučery.

Pokračování

„Karlovarská pěvecká soutěž nepochybně byla, je a věříme, že i bude, velkým tržištěm talentů. Mnoho z nich má vedle talentu i osobní píli či nutné štěstí a sváže svou uměleckou kariéru velmi brzy, vlastně hned na počátku více či méně trvale s Národním divadlem,“ říká šéfdramaturg Opery Národního divadla a Státní opery Ondřej Hučín, který i letos zasedne v mezinárodní porotě. „Podstatnou část současné mladé generace pěvců Národního divadla, bez níž si naši tvorbu ani nedovedeme představit, tvoří pěvci, kteří svého času triumfovali právě v Karlových Varech: Kateřina Kněžíková, Adam Plachetka, Jiří Brückler, Jiří Hájek či Martin Šrejma,“ dodává Ondřej Hučín.

Mezinárodní karlovarská soutěž již nabídla opernímu světu několik desítek výjimečných pěvců. Tím neznámějším, který na nedělním koncertě vystoupí, je bezesporu rodák z Drážďan René Pape. Americký časopis Opera News o něm píše jako o nejcharismatičtějším basistovy světa. Vedle jeho účinkování na domovské scéně v berlínské Státní opeře ztvárnil za posledních více než 20 let celou plejádu rolí v Metropolitní opeře v New Yorku. Do Prahy přijíždí jen několik dnů po premiéře v mnichovské Bavorské státní opeře, kde se představil jako Mefistofeles ve stejnojmenné opeře Arriga Boita, kterou hudebně nastudoval dirigent Omer Meir Wellber. Árii Mefistofela, ovšem z Gounodova Fausta, a také árii Filipa II. z Verdiho Dona Carlose, zazpívá René Pape v závěru nedělního koncertu.

Mezinárodní kariéru má za sebou rovněž Adam Plachetka, představitel řady rolí Mozartových oper ve Stavovském divadle a stálý host Vídeňské státní opery, jenž debutoval letos v únoru také v Metropolitní opeře jako Masetto v Don Giovannim. Na jevišti Národního divadla se v neděli objeví i ve společnosti své manželky a rovněž laureátky karlovarské soutěže Kateřiny Kněžíkové. Přednesou duet Noriny a Malatesty z opery Don Pasquale. Mezi další domácí laureáty minulých ročníků patří barytonista Roman Janál a z mladé generace rovněž mezzosopranistka Michaela Kapustová nebo sopranistka Olga Jelínková. Ta kromě role Královny noci v Mozartově Kouzelné flétně sklidila ovace také za hlavní roli v nedávné premiéře Stravinského Slavíka v Národním divadle.

Ze zahraničních hostů se představí překvapivě s českým písňovým repertoárem americký barytonista Nicholas Davis. Přednese dvě čísla z Biblických písní Antonína Dvořáka. Německá sopranistka Joo-Anne Bitter si vybrala část ze Straussova písňového cyklu Čtyři poslední písně. Vítěz karlovarské soutěže z roku 2009 korejský tenorista Minseok Kim nabídne divákům Slavnostního koncertu árii z Gounodova Fausta. Koncert odvysílá ve stejný večer Česká televize od 20.20 na programu ČT art.

Národní divadlo bude pokračovat svým koncertním programem již 22. listopadu 2015 ve Stavovském divadle. Orchestr Národního divadla a dirigent Zdeněk Klauda si připomenou 270. výročí smrti jednoho z nejvýraznějších skladatelů své éry, Jana Dismase Zelenky.

Více o představení


19. 11. 2014

Adam Plachetka se vrací do Národního divadla

Sólista Vídeňské státní opery, basbarytonista Adam Plachetka a Opera Národního divadla obnovují uměleckou spolupráci, kterou Adam Plachetka letos v červnu přerušil v souvislosti s odstoupením Roberta Jindry z funkce hudebního ředitele Opery Národního divadla.

Na základě rozhovorů, jejichž předmětem byly další umělecké plány Opery Národního divadla i informování o jednáních směřujících k obsazení postu hudebního ředitele Opery Národního divadla od sezony 2016/17, dospěly obě strany k závěru, že obnovení vzájemné spolupráce je správným a perspektivním krokem.
Adam Plachetka vystoupí na scéně Národního divadla 20. prosince 2014 a 7. a 11. ledna 2015 ve třech představeních Donizettiho Nápoje lásky, a to v roli šarlatána Dulcamary. Do role Adiny se po mateřské dovolené vrací manželka Adama Plachetky, sopranistka Kateřina Kněžíková.

Více o představení


16. 9. 2014

Verdiho Rigoletta ozdobí tenorista Vincent Schirrmacher

Sólista vídeňské Volksoper Vincent Schirrmacher vstupuje v úterý 16. září 2014 do inscenace Verdiho opery Rigoletto ve Státní opeře.

Finalista soutěže Plácida Dominga Operalia z roku 2008 se představí v roli Vévody mantovského. Jeho interpretaci operního šlágru La donna è mobile uslyší pražští diváci a posluchači do konce aktuální operní sezony ještě třikrát. „V Rigolettovi jsem debutoval před pěti lety v německém Flensburgu a pro mladého tenoristu to byla ta pravá výzva. Než jsem se hlouběji ponořil do partitury, byl jsem skutečně nervózní. Ovšem čím více času jsem se postavě věnoval, čím více jsem pronikal do půvabu této opery, tím jsem si byl jistější vhodností pro můj hlas,“ říká tenorista narozený v Číně a natrvalo usazený v Evropě. „Právě Vévoda mantovský představuje nejlepší základ pro mé další verdiovské postavy, z nichž poslední je nedávno debutovaný Manrico z Trubadúra,“ dodává Vincent Schirrmacher.

Pokračování

Tenorista navštěvoval v dětství hodiny klavíru a posléze hudební výchovu na Royal Academy od Music v Londýně a prestižní Juilliard School v New Yorku. Je držitelem několika významných pěveckých cen, zejména v Německu. V roce 2008 se stal finalistou soutěže Plácida Dominga Operalia v kanadském Québecu. Od roku 2009 je sólistou vídeňské Volksoper, kde účinkoval v rolích Prince v Dvořákově Rusalce, Cavaradossiho v Pucciniho Tosce, Kalafa v Pucciniho Turandot, Alfreda ve Verdiho La traviatě nebo Narrabotha ve Straussově Salome.

V úterním přestavení se jako Gilda představí sólistka Opery Národního divadla a Státní opery Yukiko Šrejmová Kinjo, která v této roli s úspěchem debutovala na začátku této sezony. 

Více o představení


14. 9. 2014

Výroční ceny Opery Plus získali Dana Burešová a Aleš Briscein

Výroční ceny portálu Opera Plus získali sólistka Opery Národního divadla Dana Burešová a stálý host Opery Národního divadla Aleš Briscein. Blahopřejeme!

O vítězích rozhodli čtenáři Opery Plus svým hlasováním, a to na základě nominací oslovených hudebních publicistů. Za výkony, které byly k vidění na českých a moravských scénách a v případě tuzemských zpěváků také na zahraničních scénách v sezoně 2013/2014, byla nominována půldruhá desítka žen a stejný počet mužů. V průběhu dvouměsíčního hlasování bylo odevzdáno dohromady přes sedm tisíc hlasů. 

Pokračování

Dana Burešová byla nominována hned za dvě své role – za Anežku ve Smetanových Dvou vdovách a za Alžbětu ve Verdiho opeře Don Carlo, ztvárněné na scéně Národního divadla a Státní opery. Také Aleš Briscein získal nominace za dvě role – za Jeníka ve Smetanově Prodané nevěstě v inscenaci Divadla J. K. Tyla v Plzni a Ladislava Podhajského ve Smetanových Dvou vdovách v Národním divadle. Výroční ceny Opery Plus převzali Dana Burešová i Aleš Briscein osobně, oba totiž byli mezi protagonisty nedělního galavečera. Na Benefičním koncertu Opery Plus ve zcela zaplněných prostorách Pražské křižovatky vystoupili další přední sólisté pražského Národního divadla – sopranistka Eva Urbanová, mezzosopranistka Kateřina Jalovcová, tenorista Jaroslav Březina a barytonista Jiří Hájek, dále držitel letošní operní Thálie basista Jiří Přibyl z olomoucké opery, přizvána byla i mladá začínající sopranistka Adéla Škopková, o doprovod se postaral dirigent Opery Národního divadla a klavírista David Švec. Na programu, sestaveném na počest Roku české hudby výhradně z českých oper a nazvaném Češi zpívají Čechy, zaznělo mimo jiné takřka celé první jednání z Dvořákovy Rusalky a kompletní druhé dějství Janáčkovy Její pastorkyně. (Text převzat z operaplus.cz)

Opera Plus je mediálním partnerem Opery Národního divadla a Státní opery.


11. 9. 2014

Státní opera má novou Carmen: Janu Kurucovou

Již od této soboty 13. září 2014 získá Státní opera pro svou inscenace opery Georgese Bizeta Carmen sólistku Deutsche oper Berlin Janu Kurucovou.

Původem slovenská mezzosopranistka se už v Praze představila – v operní sezoně 2010/2011 vyhověla nabídce tehdejšího uměleckého šéfa opery Jiřího Heřmana a zaskočila v roli Idamanteho v inscenaci Mozartova Idomenea. Vedle Adama Plachetky vystoupila rovněž na koncertě Mozartovy narozeniny letos lednu ve Stavovském divadle.

 

 

Pokračování

"Carmen je ženou uvědomující si své kvality. Má v sobě přirozenou jiskru, jež přitahuje muže, ale stejně tak provokuje ženy. Co mě na ní fascinuje, mě zároveň děsí; její fatální až provokační vložení se do rukou osudu v každé extrémní situaci. Do svádění Dona Josého dá všechnu svou smyslnost a výbušný charakter a pak když v kartách uvidí svou blížící se smrt, jej dokonce provokuje, aby ji zabil,“ říká Jana Kurucová o svém pohledu na hlavní postavu Bizetovy opery a pokračuje: „Pro mě stále zůstává otázkou, proč žena v nejlepších letech přistupuje ke svému životu až tak lhostejně, že ho nakonec ztrácí. Nevěří tomu, že by se mohla opravdu zamilovat? Nebo se chce skrýt před strachem ze zamilování a ztráty své cikánské svobody? Carmen přináší definitivně velkou změnu do mého repertoáru. Mé dosavadní zkušenosti stály zejména na kalhotkových a dívčích rolích. Takže mi nezůstává nic jiného než se také fatálně vrhnout do tohoto dobrodružství a pokusit se vnímat vnitřní hlas ženy, jež bude ve mně, pevně doufám, růst víc a víc.“

Jana Kurucová je pátou sezonou členkou souboru Deutsche Oper Berlin, kde momentálně účinkuje v jedenácti inscenacích mj. jako Jeníček v Humperdinckově Perníkové chaloupce v režii Andrease Homokiho nebo jako Fenena v inscenaci Verdiho opery Nabucco v režii Keitha Warnera.

Jana Kurucová se v roli Carmen představí ve Státní opeře také 24. října 2014 a 1. května 2015. V Praze však bude častěji, již 5. listopadu 2014 vstupuje do inscenace Mozartova Dona Giovanniho v režii režisérského dua Skutr ve Stavovském divadle. Jako Donna Elvira se pak představí ještě 4. ledna, 8. března, 4. a 25. dubna a 3. května 2015.

V představení Carmen 13. září 2014 ztvární Dona Josého italský tenorista Luciano Mastro. V roli Escamilla se poprvé ve Státní opeře představí přední basista střední generace sólistů Národního divadla Miloš Horák. 


3. 9. 2014

La traviata ve Státní opeře s novými protagonisty

Po dva večery v září a říjnu se divákům Státní opery představí přední slovenská sopranistka Eva Hornyáková jako Violetta Valéry v opeře Giuseppe Verdiho La traviata.

Eva HornyákováPěvkyně se vrací do Státní opery po úspěchu v koncertním provedení Pucciniho La rondine (Vlaštovka) letos v květnu. Violettu bude v Praze zpívat poprvé v pátek 5. září 2014 a jejím pěveckým partnerem bude Tomáš Juhás, pro něhož je páteční představení rovněž debutem v roli Alfreda Germonta ve Státní opeře. Postavu Giorgia Germonta ztvární vynikající Svatopluk Sem.

 „Věřím, že novým pěveckým obsazením přineseme do této současné a velmi oslovující inscenace svěží pohled a že radost ze zkoušení se sólisty, orchestrem a sborem přeneseme i na naše diváky,“ přeje si Martin Leginus, hudební ředitel Státní opery a dirigent představení.

Pokračování

„První operou, kterou jsem v dětství zhlédla, byla právě La traviata. Na takovéto zážitky se nezapomíná, měla jsem husí kůži při vzpomínce na představení ještě dlouho po jeho skončení. Pro tento silný pocit jsem se také rozhodla studovat operní zpěv a Violetta byla přirozeně mým uměleckým snem. Od té doby jsem měla příležitost zpívat Violettu v německém Lübecku a ve dvou španělských produkcích. Nyní se můj sen začne plnit také v Praze pod taktovkou Martina Leginuse,“ těší se Eva Hornyáková.

 Ve Verdiho La traviatě se Eva Hornyáková představí ve Státní opeře rovněž 25. října 2014 s Alešem Brisceinem v roli Alfreda a s Jakubem Kettnerem jako Giorgiem. La traviata byla na repertoáru našeho operního domu (dnešní Státní opery) od samého počátku jeho existence, kdy sem byla přenesena inscenace ze Stavovského divadla.

Více o představení