MENU

Opera Národního divadla

RepertoárProgram a vstupenky

22. 6. 2016

Poslední Elektra se Susan Bullock

Opera Richarda Strausse Elektra, kterou skladatel osobně v Praze před sto lety dirigoval, zazní v sobotu 25. června ve Státní opeře naposled. Nová inscenace britského režiséra Keitha Warnera se sopranistkou Susan Bullock v titulní roli z Prahy poté cestuje na scény koprodukčních partnerů do San Francisca a německého Karlsruhe. „Příběh je zasazen do současného muzea antické historie, ve kterém se mladá dívka seznamuje s životem mytické Elektry. Tragédie Agamemnónovy dcery v ní postupně vyvolává dlouho potlačované vzpomínky i démony,“ přiblížil svůj režijní přístup Keith Warner. Dirigentem rozsáhlého 115členného orchestrálního aparátu bude i v sobotu autor hudebního nastudování Roland Böer.


6. 6. 2016

Státní opera zakončuje sezonu koprodukční Elektrou se Susan Bullock

Národní divadlo zakončí operní sezonu 2015/2016 velkolepě. Poslední premiérou před rekonstrukcí Státní opery bude 10. a 14. června 2016 inscenace Elektry skladatele Richarda Strausse v hudebním nastudování dirigenta Rolanda Böera, v režii Keitha Warnera a v titulní roli se Susan Bullock. Právě v roli Elektry debutovala Susan Bullock v Metropolitní opeře v New Yorku před šesti lety a sklidila za ní ovace publika a nadšení hudební kritiky. Nyní se představí pětkrát v červnu v Praze v nové inscenaci v koprodukci se San Francisco Opera a Badisches Staatstheater Karlsruhe.

Po Straussově Salome pokračuje Státní opera v dramaturgii pro náročného diváka s mezinárodním sólistickým obsazením. Kromě Susan Bullock se v Elektře představí neméně vyhledávaná Rosalind Plowright coby Klytaimnestra, role Chysothemis se zhostí německá sopranistka Anna Gabler, Aigisthem bude Richard Berkeley-Steele a Orestem Károly Szemerédy.

Stejně jako v případě Salome objevil skladatel archetypální starověký námět pro svou novou operu na progresivní berlínské scéně divadelníka Maxe Reinharda v první dekádě 20. století, kdy západní Evropou rezonoval zájem o psychoanalýzu a Richard Strauss měl ambici nabídnout nový kompoziční styl. Zájem uvést dílo v Praze způsobil nakonec i svár mezi dvěma operními scénami, kdy proti dřívějším zvyklostem uvedlo německou Elektru jako první Národní divadlo, a až poté Nové německé divadlo pohostinsky, a to drážďanskou inscenací. Richard Strauss patří také mezi několik málo skladatelů, kteří osobně dirigovali svá díla jak v Národním divadle, tak v Novém německém divadle, dnešní Státní opeře.

„Sledovat Elektru je jako jízda na horské dráze; člověk přitom zažívá ohromnou škálu emocí. Důvodem je jak Straussova hudba, která má schopnost diváky zcela uhranout, tak i samotný příběh, se kterým se lidé mohou ztotožnit,“ říká sopranistka a držitelka britského státního vyznamenání pro přínos opeře Susan Bullock. „Inscenační tým se rozhodl využít symboliku antického Řecka k vyprávění příběhu současné ženy, která se o sobě dozvídá skutečnosti prostřednictvím útržků ze života Elektry. Tento přístup, ve kterém je minulost chápána jako prostředek pro poznání přítomnosti, je neobyčejně poutavý a ve světě opery zatím celkem ojedinělý,“ dodává Susan Bullock.

Hudební nastudování svěřilo Národní divadlo renomovanému německému dirigentovi Rolandovi Böerovi. „Elektra reprezentuje vrchol Straussovy expresionistické tvorby. Její úspěšné nastudování proto nevyžaduje jen mechanickou znalost partitury; důležité je i pochopit, proč skladatel dílo stvořil a co jím chtěl doopravdy říct. Z čistě hudebního hlediska se proto domnívám, že Elektra nevyžaduje přílišnou osobní interpretaci. Budu se snažit co nejvíce respektovat skladatelovy původní záměry,“ říká Roland Böer. Až 115členný orchestr předepsaný pro provozování Elektry nabízí dirigentovi mimořádný symfonický aparát.

„Příběh je zasazen do současného muzea antické historie, ve kterém se mladá dívka seznamuje s životem mytické Elektry. Tragédie Agamemnónovy dcery v ní postupně vyvolává dlouho potlačované vzpomínky i démony, nyní vyobrazené prostřednictvím Sofoklova díla. Divák se tak stává svědkem osobního a upřímného pokusu o sebepoznání, iniciovaného velmi silným, byť fiktivním sledem událostí. Klíčová pro nás byla otázka, zda lze čelit pravdě tím, že se rozhodneme neschovávat se před lží,“ přibližuje jádro svého přístupu režisér Keith Warner.

„Důvod, proč jsme děj zasadili právě do současného minimalistického muzea, tkví v tom, že jednotlivé historické artefakty mohou výborně sloužit jako mechanismy umožňující introspekci,“ objasňuje výtvarné a prostorové pojetí scénograf Boris Kudlička. Rovněž osobnost a umělecká práce tohoto nejúspěšnějšího slovenského scénografa spojuje inscenaci Salome z předchozí sezony Státní opery s připravovanou Elektrou.

Pro Rosalind Plowright bude Klytaimnestra návratem do Prahy. Před jedenácti lety se představila jako Fricka ve Wagnerově Valkýře v Národním divadle. „Klytaimnestra má velmi extrémní povahu. Když jsem se ještě soustředila výhradně na sopránové role, většina mých postav byly hrdinky okázalé, krásné, ale nepříliš duchaplné. Jejich neustálé naříkání nad nešťastnou láskou mi časem přišlo hrozně ubrečené,“ říká britská pěvkyně a pokračuje: „Zatoužila jsem po něčem, co je hlubší, důraznější a možná i sprostší. A i když se mi toto přání do jisté míry splnilo s Lady Macbeth, Normou a Médeou, zaujala mě nejvíce právě Klytaimnestra a to svou definitivní sílou. Má v sobě žár, co se dá uchopit, pochopit, zazpívat i zahrát.“

Národní divadlo nabídne Elektru Richarda Strausse ve Státní opeře 10., 14., 18., 22. a 25. června 2016. V následujících sezonách uvedou inscenaci koprodukční partneři - San Francisco Opera a Badisches Staatstheater Karlsruhe.


27. 5. 2016

Vrchlického verše zazní v Národním divadle s hudbou Nováka, Janáčka a Martinů

Národní divadlo vzdá poctu čtyřem osobnostem české kultury, které se výrazně podepsaly na jeho umělecké tvorbě. Na slavnostním koncertě v neděli 5. června 2016 od 19.00 pojmenovaném Česká vokálně-symfonická tvorba nabídne tři hudební díla autorů Vítězslava Nováka, Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů. Spojuje je tvorba básníka a dramatika Jaroslava Vrchlického.

V Národním divadle poprvé zazní romantická Lady Godiva, předehra skladatele Vítězslava Nováka k dramatické legendě Jaroslava Vrchlického Godiva z roku 1907. Druhým číslem programu bude Janáčkova kantáta Amarus označovaná někdy jako první velké autorovo dílo. Kompozice na slova básně Jaroslava Vrchlického o střetu oddanosti a poznání za klášterními zdmi představil osobně skladatel poprvé v roce 1900. Závěrečným číslem nedělního koncertu bude Česká rapsodie Bohuslava Martinů zkomponovaná v roce 1918 ještě před skladatelovým působením v Orchestru Národního divadla a odjezdem do Francie. Zde tvoří libreto jak biblický Žalm 23, slova Svatováclavského chorálu, tak Vrchlického báseň Čechy.

Vedle Orchestru a Sboru Národního divadla se představí dvě výrazné pěvecké osobnosti střední generace a stálí hosté v operních představeních první scény – tenorista Peter Berger a barytonista Svatopluk Sem. Dirigentem večera bude designovaný hudební ředitel Opery Národního divadla Jaroslav Kyzlink.


26. 1. 2016

Oslava 260. Mozartových narozenin se Simonou Houda-Šaturovou a Rolfem Beckem

Národní divadlo oslaví 260. narozeniny hudebního génia Wolfganga Amadea Mozarta slavnostním koncertem ve Stavovském divadle přesně v den tohoto výročí. Ve středu 27. ledna 2016 vystoupí pod taktovkou německého dirigenta Rolfa Becka sopranistka Simona Houda-Šaturová v doprovodu Orchestru Národního divadla.

„W. A. Mozart je pro mě naprosto zásadní skladatel. Jeho hudba mě provází celou mojí kariérou a nedovedu si ji bez ní vlastně ani představit. Stále mě inspiruje a jeho interpretace mi přináší velkou radost. Jsem vděčna Národnímu divadlu za pozvání na oslavu jeho 260. narozenin ve Stavovském divadle a moc se těším, že můžu zazpívat několik jeho krásných virtuózních árií,“ říká Simona Houda-Šaturová.

Simona Houda Šaturová patří mezi stálé hosty Národního divadla. Do konce sezony ji diváci uvidí například jako Donnu Annu v Don Giovannim, Gildu v Rigolettovi nebo Violettu v La traviatě.

Německý dirigent Rolf Beck se v Národním divadle představí poprvé. Před čtrnácti lety ještě jako umělecký ředitel Šlesvicko-holštýnského hudebního festivalu založil vyhlášenou sborovou akademii. Následujících dvanáct sezon ji úspěšně řídil jako její umělecký ředitel a přivedl do Šlesvicka-Holštýnska řadu mladých pěvců z celého světa. Schleswig-Holstein Festival Chor Lübeck podnikl pod jeho vedením mnoho turné po Německu i v zahraničí, včetně Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro 2011. Na začátku sezony 2013/14 Rolf Beck rozvinul svou myšlenku pomáhat mladým talentovaným pěvcům v podobě založení samostatné a nezávislé sborové akademie. Z rozsáhlé diskografie Rolfa Becka si zvláštní pozornost zaslouží zejména Händelův Juda Makabejský (Harmonia Mundi) a Alexandrův svátek, Rossiniho Petite Messe solennelle, Bachovo Vánoční oratorium a Carmina burana Carla Orffa (Sony).


3. 11. 2015

Plachetka, Kněžíková nebo Jelínková vzdají v Národním divadle hold karlovarské pěvecké soutěži

Národní divadlo bude již tuto neděli 8. listopadu 2015 hostit laureáty minulých ročníků Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Spolu s Orchestrem Národního divadla a dirigentem Liborem Peškem tak oslaví jubilejní 50. ročník této soutěže. Diváci uslyší výrazné osobnosti, pro které soutěž představovala důležitý moment profesní kariéry. Na Slavnostním koncertě vystoupí mj. Kateřina Kněžíková, Adam Plachetka, Joo-Anne Bitter, Nicholas Davis, Olga Jelínková či Michaela Kapustová.

Národní divadlo je tradičním partnerem karlovarské soutěže. Vedení Opery Národního divadla uděluje každoročně cenu, která pěvci umožňuje účinkovat na jevištích pražských operních domů. Loni to byla německá mezzosopranistka Dorothea Spilger. Koncertně se představila na letošních Mozartových narozeninách a v lednu 2016 ji diváci zažijí jako Tisbe v Rossiniho Popelce v připravované inscenaci Enikő Eszenyi pod taktovkou Jana Kučery.

Pokračování

„Karlovarská pěvecká soutěž nepochybně byla, je a věříme, že i bude, velkým tržištěm talentů. Mnoho z nich má vedle talentu i osobní píli či nutné štěstí a sváže svou uměleckou kariéru velmi brzy, vlastně hned na počátku více či méně trvale s Národním divadlem,“ říká šéfdramaturg Opery Národního divadla a Státní opery Ondřej Hučín, který i letos zasedne v mezinárodní porotě. „Podstatnou část současné mladé generace pěvců Národního divadla, bez níž si naši tvorbu ani nedovedeme představit, tvoří pěvci, kteří svého času triumfovali právě v Karlových Varech: Kateřina Kněžíková, Adam Plachetka, Jiří Brückler, Jiří Hájek či Martin Šrejma,“ dodává Ondřej Hučín.

Mezinárodní karlovarská soutěž již nabídla opernímu světu několik desítek výjimečných pěvců. Tím neznámějším, který na nedělním koncertě vystoupí, je bezesporu rodák z Drážďan René Pape. Americký časopis Opera News o něm píše jako o nejcharismatičtějším basistovy světa. Vedle jeho účinkování na domovské scéně v berlínské Státní opeře ztvárnil za posledních více než 20 let celou plejádu rolí v Metropolitní opeře v New Yorku. Do Prahy přijíždí jen několik dnů po premiéře v mnichovské Bavorské státní opeře, kde se představil jako Mefistofeles ve stejnojmenné opeře Arriga Boita, kterou hudebně nastudoval dirigent Omer Meir Wellber. Árii Mefistofela, ovšem z Gounodova Fausta, a také árii Filipa II. z Verdiho Dona Carlose, zazpívá René Pape v závěru nedělního koncertu.

Mezinárodní kariéru má za sebou rovněž Adam Plachetka, představitel řady rolí Mozartových oper ve Stavovském divadle a stálý host Vídeňské státní opery, jenž debutoval letos v únoru také v Metropolitní opeře jako Masetto v Don Giovannim. Na jevišti Národního divadla se v neděli objeví i ve společnosti své manželky a rovněž laureátky karlovarské soutěže Kateřiny Kněžíkové. Přednesou duet Noriny a Malatesty z opery Don Pasquale. Mezi další domácí laureáty minulých ročníků patří barytonista Roman Janál a z mladé generace rovněž mezzosopranistka Michaela Kapustová nebo sopranistka Olga Jelínková. Ta kromě role Královny noci v Mozartově Kouzelné flétně sklidila ovace také za hlavní roli v nedávné premiéře Stravinského Slavíka v Národním divadle.

Ze zahraničních hostů se představí překvapivě s českým písňovým repertoárem americký barytonista Nicholas Davis. Přednese dvě čísla z Biblických písní Antonína Dvořáka. Německá sopranistka Joo-Anne Bitter si vybrala část ze Straussova písňového cyklu Čtyři poslední písně. Vítěz karlovarské soutěže z roku 2009 korejský tenorista Minseok Kim nabídne divákům Slavnostního koncertu árii z Gounodova Fausta. Koncert odvysílá ve stejný večer Česká televize od 20.20 na programu ČT art.

Národní divadlo bude pokračovat svým koncertním programem již 22. listopadu 2015 ve Stavovském divadle. Orchestr Národního divadla a dirigent Zdeněk Klauda si připomenou 270. výročí smrti jednoho z nejvýraznějších skladatelů své éry, Jana Dismase Zelenky.

Více o představení


19. 11. 2014

Adam Plachetka se vrací do Národního divadla

Sólista Vídeňské státní opery, basbarytonista Adam Plachetka a Opera Národního divadla obnovují uměleckou spolupráci, kterou Adam Plachetka letos v červnu přerušil v souvislosti s odstoupením Roberta Jindry z funkce hudebního ředitele Opery Národního divadla.

Na základě rozhovorů, jejichž předmětem byly další umělecké plány Opery Národního divadla i informování o jednáních směřujících k obsazení postu hudebního ředitele Opery Národního divadla od sezony 2016/17, dospěly obě strany k závěru, že obnovení vzájemné spolupráce je správným a perspektivním krokem.
Adam Plachetka vystoupí na scéně Národního divadla 20. prosince 2014 a 7. a 11. ledna 2015 ve třech představeních Donizettiho Nápoje lásky, a to v roli šarlatána Dulcamary. Do role Adiny se po mateřské dovolené vrací manželka Adama Plachetky, sopranistka Kateřina Kněžíková.

Více o představení


16. 9. 2014

Verdiho Rigoletta ozdobí tenorista Vincent Schirrmacher

Sólista vídeňské Volksoper Vincent Schirrmacher vstupuje v úterý 16. září 2014 do inscenace Verdiho opery Rigoletto ve Státní opeře.

Finalista soutěže Plácida Dominga Operalia z roku 2008 se představí v roli Vévody mantovského. Jeho interpretaci operního šlágru La donna è mobile uslyší pražští diváci a posluchači do konce aktuální operní sezony ještě třikrát. „V Rigolettovi jsem debutoval před pěti lety v německém Flensburgu a pro mladého tenoristu to byla ta pravá výzva. Než jsem se hlouběji ponořil do partitury, byl jsem skutečně nervózní. Ovšem čím více času jsem se postavě věnoval, čím více jsem pronikal do půvabu této opery, tím jsem si byl jistější vhodností pro můj hlas,“ říká tenorista narozený v Číně a natrvalo usazený v Evropě. „Právě Vévoda mantovský představuje nejlepší základ pro mé další verdiovské postavy, z nichž poslední je nedávno debutovaný Manrico z Trubadúra,“ dodává Vincent Schirrmacher.

Pokračování

Tenorista navštěvoval v dětství hodiny klavíru a posléze hudební výchovu na Royal Academy od Music v Londýně a prestižní Juilliard School v New Yorku. Je držitelem několika významných pěveckých cen, zejména v Německu. V roce 2008 se stal finalistou soutěže Plácida Dominga Operalia v kanadském Québecu. Od roku 2009 je sólistou vídeňské Volksoper, kde účinkoval v rolích Prince v Dvořákově Rusalce, Cavaradossiho v Pucciniho Tosce, Kalafa v Pucciniho Turandot, Alfreda ve Verdiho La traviatě nebo Narrabotha ve Straussově Salome.

V úterním přestavení se jako Gilda představí sólistka Opery Národního divadla a Státní opery Yukiko Šrejmová Kinjo, která v této roli s úspěchem debutovala na začátku této sezony. 

Více o představení


14. 9. 2014

Výroční ceny Opery Plus získali Dana Burešová a Aleš Briscein

Výroční ceny portálu Opera Plus získali sólistka Opery Národního divadla Dana Burešová a stálý host Opery Národního divadla Aleš Briscein. Blahopřejeme!

O vítězích rozhodli čtenáři Opery Plus svým hlasováním, a to na základě nominací oslovených hudebních publicistů. Za výkony, které byly k vidění na českých a moravských scénách a v případě tuzemských zpěváků také na zahraničních scénách v sezoně 2013/2014, byla nominována půldruhá desítka žen a stejný počet mužů. V průběhu dvouměsíčního hlasování bylo odevzdáno dohromady přes sedm tisíc hlasů. 

Pokračování

Dana Burešová byla nominována hned za dvě své role – za Anežku ve Smetanových Dvou vdovách a za Alžbětu ve Verdiho opeře Don Carlo, ztvárněné na scéně Národního divadla a Státní opery. Také Aleš Briscein získal nominace za dvě role – za Jeníka ve Smetanově Prodané nevěstě v inscenaci Divadla J. K. Tyla v Plzni a Ladislava Podhajského ve Smetanových Dvou vdovách v Národním divadle. Výroční ceny Opery Plus převzali Dana Burešová i Aleš Briscein osobně, oba totiž byli mezi protagonisty nedělního galavečera. Na Benefičním koncertu Opery Plus ve zcela zaplněných prostorách Pražské křižovatky vystoupili další přední sólisté pražského Národního divadla – sopranistka Eva Urbanová, mezzosopranistka Kateřina Jalovcová, tenorista Jaroslav Březina a barytonista Jiří Hájek, dále držitel letošní operní Thálie basista Jiří Přibyl z olomoucké opery, přizvána byla i mladá začínající sopranistka Adéla Škopková, o doprovod se postaral dirigent Opery Národního divadla a klavírista David Švec. Na programu, sestaveném na počest Roku české hudby výhradně z českých oper a nazvaném Češi zpívají Čechy, zaznělo mimo jiné takřka celé první jednání z Dvořákovy Rusalky a kompletní druhé dějství Janáčkovy Její pastorkyně. (Text převzat z operaplus.cz)

Opera Plus je mediálním partnerem Opery Národního divadla a Státní opery.


11. 9. 2014

Státní opera má novou Carmen: Janu Kurucovou

Již od této soboty 13. září 2014 získá Státní opera pro svou inscenace opery Georgese Bizeta Carmen sólistku Deutsche oper Berlin Janu Kurucovou.

Původem slovenská mezzosopranistka se už v Praze představila – v operní sezoně 2010/2011 vyhověla nabídce tehdejšího uměleckého šéfa opery Jiřího Heřmana a zaskočila v roli Idamanteho v inscenaci Mozartova Idomenea. Vedle Adama Plachetky vystoupila rovněž na koncertě Mozartovy narozeniny letos lednu ve Stavovském divadle.

 

 

Pokračování

"Carmen je ženou uvědomující si své kvality. Má v sobě přirozenou jiskru, jež přitahuje muže, ale stejně tak provokuje ženy. Co mě na ní fascinuje, mě zároveň děsí; její fatální až provokační vložení se do rukou osudu v každé extrémní situaci. Do svádění Dona Josého dá všechnu svou smyslnost a výbušný charakter a pak když v kartách uvidí svou blížící se smrt, jej dokonce provokuje, aby ji zabil,“ říká Jana Kurucová o svém pohledu na hlavní postavu Bizetovy opery a pokračuje: „Pro mě stále zůstává otázkou, proč žena v nejlepších letech přistupuje ke svému životu až tak lhostejně, že ho nakonec ztrácí. Nevěří tomu, že by se mohla opravdu zamilovat? Nebo se chce skrýt před strachem ze zamilování a ztráty své cikánské svobody? Carmen přináší definitivně velkou změnu do mého repertoáru. Mé dosavadní zkušenosti stály zejména na kalhotkových a dívčích rolích. Takže mi nezůstává nic jiného než se také fatálně vrhnout do tohoto dobrodružství a pokusit se vnímat vnitřní hlas ženy, jež bude ve mně, pevně doufám, růst víc a víc.“

Jana Kurucová je pátou sezonou členkou souboru Deutsche Oper Berlin, kde momentálně účinkuje v jedenácti inscenacích mj. jako Jeníček v Humperdinckově Perníkové chaloupce v režii Andrease Homokiho nebo jako Fenena v inscenaci Verdiho opery Nabucco v režii Keitha Warnera.

Jana Kurucová se v roli Carmen představí ve Státní opeře také 24. října 2014 a 1. května 2015. V Praze však bude častěji, již 5. listopadu 2014 vstupuje do inscenace Mozartova Dona Giovanniho v režii režisérského dua Skutr ve Stavovském divadle. Jako Donna Elvira se pak představí ještě 4. ledna, 8. března, 4. a 25. dubna a 3. května 2015.

V představení Carmen 13. září 2014 ztvární Dona Josého italský tenorista Luciano Mastro. V roli Escamilla se poprvé ve Státní opeře představí přední basista střední generace sólistů Národního divadla Miloš Horák. 


3. 9. 2014

La traviata ve Státní opeře s novými protagonisty

Po dva večery v září a říjnu se divákům Státní opery představí přední slovenská sopranistka Eva Hornyáková jako Violetta Valéry v opeře Giuseppe Verdiho La traviata.

Eva HornyákováPěvkyně se vrací do Státní opery po úspěchu v koncertním provedení Pucciniho La rondine (Vlaštovka) letos v květnu. Violettu bude v Praze zpívat poprvé v pátek 5. září 2014 a jejím pěveckým partnerem bude Tomáš Juhás, pro něhož je páteční představení rovněž debutem v roli Alfreda Germonta ve Státní opeře. Postavu Giorgia Germonta ztvární vynikající Svatopluk Sem.

 „Věřím, že novým pěveckým obsazením přineseme do této současné a velmi oslovující inscenace svěží pohled a že radost ze zkoušení se sólisty, orchestrem a sborem přeneseme i na naše diváky,“ přeje si Martin Leginus, hudební ředitel Státní opery a dirigent představení.

Pokračování

„První operou, kterou jsem v dětství zhlédla, byla právě La traviata. Na takovéto zážitky se nezapomíná, měla jsem husí kůži při vzpomínce na představení ještě dlouho po jeho skončení. Pro tento silný pocit jsem se také rozhodla studovat operní zpěv a Violetta byla přirozeně mým uměleckým snem. Od té doby jsem měla příležitost zpívat Violettu v německém Lübecku a ve dvou španělských produkcích. Nyní se můj sen začne plnit také v Praze pod taktovkou Martina Leginuse,“ těší se Eva Hornyáková.

 Ve Verdiho La traviatě se Eva Hornyáková představí ve Státní opeře rovněž 25. října 2014 s Alešem Brisceinem v roli Alfreda a s Jakubem Kettnerem jako Giorgiem. La traviata byla na repertoáru našeho operního domu (dnešní Státní opery) od samého počátku jeho existence, kdy sem byla přenesena inscenace ze Stavovského divadla.

Více o představení