MENU

Opera Národního divadla

RepertoárProgram a vstupenky
  • Opera Národní divadlo

    Giordano: Andrea Chénier

    Yusif Eyvazov opět v Národním divadle

    POUZE 28. 5. 2017
  • Opera Hudební divadlo Karlín

    Jeníček a Mařenka

    Opera pro celou rodinu v Hudebním divadle Karlín

    Více o inscenaci
  • Opera Národní divadlo

    Kašlík: Krakatit

    Poslední představení 15. června - Opera podle románu Karla Čapka v režii Alice Nellis

    Více informací
  • Státní opera v Karlíně

    Navštivte představení Státní opery v Hudebním divadle Karlín

    REPERTOÁR

23. 5. 2017

Brundibár pro 120 dětí!

Už jste slyšeli, jak to zní, když zpívá najednou 120 dětí? Pokud ne, nenechte si ujít mimořádnou příležitost, kdy na jevišti Stavovského divadla spojí síly děti z Dětské opery Praha a Dětského sboru Bavorské státní opery v Mnichově a vytvoří tak svým počtem i pěveckou kvalitou dosud nevídaný umělecký ansámbl. Zazní jak unikátní zpracování opery Brundibár česko-německého skladatele Hanse Krásy, tak vokálně-instrumentální dílo Giacoma Pucciniho Messa di Gloria. Koncert Děti zpívají Praze a Mnichovu je na programu 12. června od 19.00.

Pokračovat ve čtení

Skladba Messa di Gloria následně zazní také v repríze koncertu 8. července v mnichovském Prinzregententheater, kde bude doplněna Symfonií  Č. 5 D-dur „Reformační“ Felixe Mendelssohna-Bartholdyho v provedení orchestru ATTACCA. Zdější uvedení proběhne v rámci tradičního operního festivalu Münchner Opernfestspiele

Oba koncerty se konají pod záštitou předsedy vlády České republiky Bohuslava Sobotky a předsedy vlády Svobodného státu Bavorsko Horsta Seehofera a za finanční podpory Česko-německého fondu budoucnosti, Bavorské státní kanceláře a Rotary Clubu Prag Bohemia.

Podrobné informace o projektu včetně obsazení naleznete zde.

 


25. 4. 2017

Výbušný Krakatit Václava Kašlíka čekají poslední tři reprízy

Pozoruhodné experimentální dílo, jehož děj předpovídá nejen vývoj moderní vědy, ale také cestu lidské civilizace až na samý práh sebezničení, uvedeme ještě 15. 6. 2017. Opera se vyznačuje jak dynamickým scénářem, který hbitě prolíná světy skutečné a fiktivní, tak hudbou kombinující prvky klasické tvorby s moderním jazzem nebo pop music. Buďte u toho s námi!


5. 4. 2017

Konkurz do Orchestru Národního divadla

Ředitelka Opery Národního divadla a Státní opery Mgr. Silvia Hroncová vypisuje konkurzní řízení na tato místa v Orchestru Národního divadla: tutti hráč ve skupině kontrabasů (s povinností pětistrunného kontrabasu), hráč 2. pozounu s povinností 1. pozounu (s perspektivou 1.pozounu), Hráč 1. trubky.

Pokračovat ve čtení

Tutti hráč ve skupině kontrabasů (s povinností pětistrunného kontrabasu)

Uchazeči si připraví 1. a 2. větu ( s kadencemi ) z Koncertu E Dur J. K. Vaňhala nebo K.D. von Dittersdorfa a dvě věty z koncertu romantického nebo pozdějšího období dle vlastního výběru. Součástí konkurzu bude i hra orchestrálních partů, které budou uchazečům na vyžádání zaslány mailem. Konkurz se uskuteční 16. června 2017 od 10:00 hodin ve velké zkušebně Provozní budovy ND.

Hráč 2.pozounu  s  povinností 1.pozounu (s perspektivou 1.pozounu)

Uchazeči si připraví 1. a  2. větu z Concertina op.4  F. Davida a jednu skladbu dle vlastního výběru. Součástí konkurzu bude i hra orchestrálních partů, které budou uchazečům na vyžádání zaslány mailem. Konkurz se uskuteční 28. června 2017 od 15:00 hodin ve velké zkušebně Provozní budovy ND.

Hráč 1. trubky

Uchazeči si připraví 1. a 2. větu z Koncertu Es Dur J. Haydna a jednu skladbu dle vlastního výběru. Součástí konkurzu bude i hra orchestrálních partů, které budou uchazečům na vyžádání zaslány mailem. Konkurz se uskuteční  29.června 2017 od 14:00 hodin ve velké zkušebně Provozní budovy ND.

Příhlášky posílejte nejpozději do 26. května 2017 na adresu: j.votava@narodni-divadlo.cz


4. 4. 2017

Opera Žádný člověk na Nové scéně

Původní hudebně divadelní dílo, pojednávající o tragickém osudu sochaře Otakara Švece a jeho nechtěném posledním výtvoru – Stalinova pomníku na Letné, uvedeme v této sezoně ještě 17. 4., 1. 5. a 7. 5. 2017. Zažijte svět umělce, kterého zničilo jeho vlastní dílo.


Pokračovat ve čtení

„Život Otakara Švece je pozoruhodně tragický: jako každý sochař své doby se musel zúčastnit soutěže o pomník na počest Stalinových 70. narozenin. Nechtěl však vyhrát, a odevzdal proto přehnaně monumentální, v podstatě nerealizovatelný návrh, který byl ale nakonec vybrán právě pro svou velkolepost. Švec potom léta pracoval na velmi složité realizaci, což mu de facto zničilo život: přátelé se s ním přestali bavit, jeho žena spáchala sebevraždu a nakonec, krátce před odhalením sochy, si vzal život také on sám,“ přibližuje výchozí příběh spoluautor libreta a dramaturg Lukáš Jiřička.

Diváci se zde mohou těšit na ojedinělý režijní koncept, neboť při představeních sedí na jevištní elevaci, nikoliv v hledišti. „Společně s výtvarnicí Patricií Talacko jsme chtěly maximálně vycházet z prostoru Nové Scény, který osobně, jako fanynka brutalismu, považuji za jeden z nejzajímavějších v Praze. Jeho tvar navíc odpovídá schodišti, které vedlo z Čechova mostu právě ke Stalinovu pomníku. Přišlo nám důležité s touto podobností scénograficky pracovat,“ říká režisérka Katharina Schmitt s tím, že „výjimečnost celého projektu podtrhuje především použití historických materiálů prolínajících se s epickou reflexí lidské touhy po díle, které člověka přesáhne."

Hudební tkáň inscenace, vytvořená skladatelem Jiřím Kadeřábkem, nabízí spojení sólistů a komorního sboru s reprodukovaným dětským sborem a orchestrem, čímž vytváří přesvědčivou analogii k nepřítomné přítomnosti Stalinovy sochy ze současné perspektivy. „Reprodukované sbory a orchestr evokují stále přítomnou monumentalitu již dávno neexistujícího pomníku, stejně jako historický význam Národního divadla. Jedná se tedy o využití aspektu nepřítomné velikosti či jakési minulosti v přítomnosti. Sólisté a komorní soubor pak reprezentují naopak aktuálnost, teď a tady, vzrušení a pnutí jakékoliv živé produkce,“ vysvětluje Kadeřábek a dodává: „Zatímco část tohoto díla, využívající kombinaci živé a nahrané hudby, stylově inklinuje k tradiční opeře a je ve své formě rigidní, úsek s kompletně živou interpretací mnohem více čerpá ze současnosti, včetně aleatorních prvků a celkově otevřenější formy. To zase umožňuje velmi lákavou a zajímavou interakci jednotlivých složek představení - pěvci např. nemají svůj part přesně zafixován, ale reagují na hudebníky i sebe navzájem.“

V sólových partech vystupují Eliška Gattringerová (soprán), Sylva Čmugrová (mezzosoprán), Jan Mikušek (kontratenor), Jakub Tolaš (baryton) a Josef Škarka (bas).