Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Lucie Loosová

Lucie Loosová

Biografie

Scénografka a výtvarnice Lucie Loosová vystudovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Praze (1992), obor hračka a dále scénografii na pražské DAMU (1998), kde byla jejím diplomovým projektem výprava a režie Verdiho opery Rigoletto v prostorách Staré čistírny odpadních vod v Praze Bubenči. 
V mezičase absolvovala několik zahraničních studijních pobytů (1993-1994 na anglické Trand University Nottingham, 1996 na divadelní škole Odense v Dánsku) a odborných stáží (1994 účast na divadelním festivalu ve Stockholmu, 1995-1996 FAMU - obor fotografie, 1999 stáž v USA). Lucie Loosová spolupracovala na mnoha divadelních projektech, v poslední době mimo jiné s režisérem Petrem Novotným (Les Misérables, Goja Music Hall 2003; Romeo a Julie, Pardubice 2003; Kdo se bojí Wirginie Woolfové, Divadlo na Vinohradech 2003; Šumař na střeše, Pardubice 2002; Cesta Karla IV. do Francie, Divadlo na Vinohradech 2003).
Jako výtvarnice kostýmů nebo scény se podílela na přípravě inscenací s režiséry Oto Ševčíkem (Večer tříkrálový, Karlovy Vary 2001), Michalem Dočekalem (Shopping and Fucking, Ústí nad Labem 2001), Jurajem Herzem (Byl to pták, Divadlo Bez zábradlí 2000), Jiřím Menzlem (Další léta ve stejnou dobu, Divadlo Bez zábradlí 1999) a mnohými dalšími. Z jejích dalších divadelních aktivit je možné zmínit návrhy kostýmů pro muzikál Balada pro banditu (Karlovy Vary, 2000), pro Hrabalovu Hlučnou samotu (Divadlo Bez zábradlí, 1999), návrh scény pro May Day F. S. Fitzgeralda (Dejvické divadlo, 1995) a návrhy scény a kostýmů pro mnohé projekty ve studiu HAMU a Disku, např. J. Hayden - Lékárník (HAMU, 1996), L. Fišer - Lancelot (HAMU, 1997), W. A. Mozart - Figarova svatba (HAMU, 1995), D. Fischerová - Báj (Disk, 1997), C. Serrau - Zajíček, zajíc (Disk, 1996). 
Lucie Loosová se účastní výtvarných projektů i mimo stálé divadelní scény a akcí zahraničních. Vytvořila celkovou výtvarnou koncepci Festivalu FAMU v roce 1996, vystavovala na Staroměstské radnici v rámci skupinové výstavy Živly 97 a dvakrát se podílela na přednáškách na univerzitě v Chicagu. 
V roce 1999 se přednášky týkaly evropské scénografie s následnou realizací divadelního představení Doctor Faustus (Ch. Marlowe) a v roce 2001 byly přednášky spojeny s realizací divadelního projektu Mandragora.