Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Jitka Molavcová

Jitka Molavcová

Biografie

Jitka Molavcová je jednou z nejvýraznějších českých divadelních osobností, jejichž činnost zahrnuje mimořádně širokou oblast. Je nejen herečkou a zpěvačkou, ale hraje také na kytaru, saxofon, zpívá a recituje v latině, francouzštině, němčině, galštině - hraje na středověké hudební nástroje (psalterium, kantele, trumšajt, loutna, lyra). Oceňován je také její velký smysl a cit pro komediální projev. Kromě divadelní scény aktivně působí též literárně v oblasti tvorby pro děti. Její pohádky se dostaly do výběru Nejkrásnějších českých pohádek historie. Její divadelní kariéru odstartovalo vítězství v pěvecké soutěži Talent 70 a od roku 1970 působí také v divadle Semafor. Vytvořila zde řadu postav jako nezaměnitelná partnerka Jiřího Suchého. Za všechny jmenujme Markétku a Mefista v Dr. Johannu Faustovi v režii Jiřího Menzela (1982), Žofii Melicharovou ve hře Jonáš, dejme tomu v úterý (1985), nastudovala čtyřroli Pokušení ve hře Jiřího Suchého na hudbu Vladimíra Franze Pokušení sv. Antonína (režie Petr Novotný, 2001), dále se představila v hrách Jako když tiskne (režie Zdeněk Zelenka, 2005), Pension Rosamunda, Život je náhoda v obnošený vestě a v mnoha dalších. Na jevišti v Hudebním divadle v Karlíně se objevila mnohokrát, mj. v roce 1978 hrála s Jiřím Suchým ústřední dvojici klaunů Prach a Popel ve hře Voskovce a Wericha Golem. Proslulým se stalo její účinkování v hlavní roli muzikálu Hello, Dolly!, za kterou byla oceněna cenou Thálie 1996. Spolupracuje s televizí, rozhlasem a filmem a natočila více než stovku gramofonových snímků. V roce 1989 získala cenu za ženský výkon ve filmu Jak je důležité míti Melicharovou a o rok později byla poctěna cenou Vlasty Buriana jako nejlepší komička roku. Připravila však také zajímavé projekty čerpající především z kulturního bohatství středověku. V dramatické disputaci Jana ze Žatce Oráč a smrt působivě ztvárnila roli Smrti. (Za tuto roli byla navržena na cenu Thálie.) Hudební kritikou byla vysoce oceněna její interpretace dramatické role Ariadny v melodramu Jiřího Antonína Bendy Ariadna na Naxu pod vedením Jaroslava Krčka. Uznání získala i za spolupráci s Janáčkovým kvartetem na hudebně-literárním projektu Důvěrné listy Leoše Janáčka. Vystupovala na desítkách koncertů v USA, Kanadě, Austrálii a Evropě.
Aktualizace: duben 2007