Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Ann Petersen

Ann Petersen

Host Opery

Biografie

Ann Petersen je mezinárodně uznávaná dánská sopranistka, známá především účinkováním v dílech Richarda Wagnera a Richarda Strausse. Zpívala ve většině hlavních divadel, jako jsou Vídeňská státní opera, Královská opera Covent Garden, Státní opera v Berlíně, milánská La Scala, Teatro Colón v Buenos Aires, Národní opera v Paříži, Teatro Real v Madridu a Festspielhaus v Baden-Badenu. Současně se svojí mezinárodní kariérou je členkou Královské dánské opery. V posledních letech vystoupila v Beethovenově 9. symfonii v Århusu, jako Isolda (Tristan a Isolda; 2017) v Lyonské opeře (2017) s dirigentem Haenchenem, Elsa (Lohengrin; 2016) v Hamburku s dirigentem Kentem Naganem, Freia (Zlato Rýna; 2016) v drážďanské Semperoper s Christianem Thielemannem (2016), Senta (Bludný Holanďan, 2016) v Kodani (2016). V roce 2016 debutovala jako Salome, v Kodani v inscenaci Stefana Herheima. Další angažmá v sezoně 2015/16 zahrnovala Maršálku (Růžový kavalír; 2015) ve Vídeňské státní opeře, Leonoru (Fidelio; Taiwan 2015), Císařovnu (Žena bez stínu; Kodaň 2015), koncerty s dirigentem Hartmuthem Häenchenem ve Stockholmu, Lyonské opeře, Maastrichtu a Eindhovenu, na který se představila v Beethověnově 9. symfonii, Straussových Čtyřech posledních písních a Isoldině Liebestod. V roce 2016 zpívala Gutrune (Soumrak bohů) ve Státní opeře v Berlíně s Danielem Barenboimem. V sezoně 2014/15 účinkovala např. jako Maršálka v Kodani, Isolda v Řecké národní opeře v Aténách, Alžběta (Tannhäuser) s D. Barenboimem ve Státní opeře v Berlíně a Michal (Saul) v Kodani. Isoldinu Liebestod předneslana na koncertu na počest Montserrat Caballé v Teatro Real v Madridu. Na svém koncertním repertoáru má např Beethovenovu 9. symfonii, Verdiho Requiem, Dvořákovu Stabat Mater, Mendelssohnův Lobgesang, Les Béatitudes Césara Franca. Podílela se na nahrávkách a provedeních Beethovenova Krista na Olivové hoře a Straussových Čtyř posledních písní v opeře ve Štýrském Hradci, Odense a v Musikverein ve Vídni Vienna za řízení Klause Petere Flora.