Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).
Romina Contreras

Romina Contreras

První sólistka Baletu ND

Biografie

Získala vzdělání ve svém rodném Chile na baletní škole při Teatro Municipal de Santiago a poté ve francouzském Lyonu na Conservatoire national supérieur musique et danse. V roce 2013 vstoupila jako sboristka do souboru Ballet de Santiago, jehož uměleckou ředitelkou byla Márcia Haydée. V roce 2014 se zúčastnila finále USA International Competition a získala Jury Award of Encouragement. V roce 2015 se v Ballet de Santiago stala sólistkou a v roce 2017 první sólistkou.

Tančila řadu hlavních rolí, například Julii v Romeovi a Julii, Taťánu v Oněginovi Johna Cranka; Manon ve stejnojmenné choreografii Kennetha MacMillana; Mort (Smrt) v Jeune Homme et la Mort Rolanda Petita; Odettu/Odilii v Labutím jezeře, Auroru a Šeříkovou vílu ve Spící krasavici, Kmotru v Popelce, Carmen v Carmen Márcii Haydée; Rosalindu a Veselou vdovu ve stejnojmenných baletech Ronalda Hynda; Rose (Růži) v baletu Requiem for a Rose, jehož autorkou je belgicko-kolumbijská choreografka Annabelle Lopez Ochoa; Raymondu a Giselle ve stejnojmenných dílech a Cukrovou vílu v Louskáčkovi Luise Ortigozy; Cukrovou a Sněhovou vílu v Louskáčkovi, Kitri a Dulcineu v Donu Quijotovi Jaimeho Pinta.

Ztvárnila též císařovnu Sissi a princeznu Louisu v baletu Mayerling Kennetha MacMillana či Biancu ve Zkrocení zlé ženy Johna Cranka; Claru v díle La Casa de los Espíritus Eduarda Yedra.

V rámci spolupráce s Chilským národním baletem, jehož uměleckým ředitelem byl Mathieu Guilhaumon, se věnovala interpretaci současných choreografií. V roce 2018 spolupracovala s Korejským národním baletem, strávila dva měsíce v Soulu pod vedením choreografky Hyohyung Kang, jež vytvořila současnou choreografii Shape of Panthers.