Informace
Autor libreta:
Ivan Acher
Hudební nastudování:
Petr Kofroň
Režie:
Michal Dočekal
Scéna:
Marek Cpin
Kostýmy:
Eva Jiřikovská
Choreografie:
Lenka Vagnerová
Světelný design:
Ondřej Kyncl
Dramaturgie:
Beno Blachut
Zvukový design:
Eva Hamouzová
OMLUVA ZA ZRUŠENÉ PŘEDSTAVENÍ
Vážení diváci,
přijměte prosím naši omluvu za zrušení dnešního představení (Sternenhoch, 7. 1. 2020).
Vstupné Vám vrátíme zpět v plné výši a rádi Vám případně pomůžeme s výběrem jiného termínu.
Vstupenky je nutné vrátit do 7 dnů od původního termínu představení.
Pokud jste vstupenky zakoupili:
* Kartou online nebo bankovním převodem
nemusíte se o nic starat, platbu vrátíme automaticky na Váš účet.
* V pokladnách Národního divadla
vstupné Vám po předložení platné vstupenky vrátíme v některé z našich pokladen.
* Na dobírku
budeme Vás kontaktovat. Platbu Vám můžeme zaslat prostřednictvím České pošty nebo
bankovním převodem.
* U smluvních prodejců (ColosseumTicket, Bohemia Ticket, Ticketportal)
kontaktujte přímo prodejce, u kterého jste vstupenky zakoupili.
V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit:
info@narodni-divadlo.cz, +420 224 901 448,
po–ne 10–18
Housle, viola: Tereza Marečková
Kontrafagot: Lukáš Svoboda
Citera: Michal Müller
Klímovo groteskní romaneto Utrpení knížete Sternenhocha zasahuje svou žhavou slinou jako neusínající magmatický krb už pátou generaci hledačů sil podzemních i kosmických. Zasahuje, inspiruje, spaluje i zažíná. Unikátní kombinace nízkého a vysokého, groteskní i hororové atmosféry, filozofie nejvyšších sfér a přisprostlosti všednodenní je dostatečně živnou půdou pro autora hudby, který žánrově rád morfuje, temnotu střídá s groteskností a cítí velikou spřízněnost s autorem předlohy v nakládání se svěřeným pozemským časem. Expresionistický charakter díla Ladislava Klímy a celé téma fiktivního deníku plného vražd a snů o nich,, tlachání i vysokého filozofování pětiúhelníku hlavních postav přímo vybízí k využití školených hlasů v nových souvislostech zvukových možností elektronické kompozice. Kompozice, která přes experimentální přístup svým charakterem neopouští úplně pole historické hudby, ale využívá ho v nových zvukových možnostech, které přinášejí kombinace samplingu, čisté elektroniky a reálných nástrojů. Inscenace Acherova Sternenhocha v režii Michala Dočekala se stala doslova operním hitem současnosti, o čemž svědčí neutuchající zájem o ni ze strany diváků, kritiky či festivalů. V anketě Divadelních novin získala titul Inscenace roku 2018.
Opera je nastudována v esperantu. V představení jsou použity české a anglické titulky.
Přibližná délka představení:
1 hodina a 25 minut, hraje se bez přestávky.
Záznam inscenace vznikl za podpory:
Opera Vision a Kreativní Evropa
Ivan Acher: Co ještě snese člověk
SUKCES MĚSÍCE - Ivan Acher: Sternenhoch
RECENZE: Klímův Sternenhoch čekal na Achera a na operu
RECENZE: Libreto v esperantu, dirigent tančí na plese...
RECENZE: Šílenství jako univerzální jazyk: nová opera Ivana Achera
RECENZE: Acherův Sternenhoch trpí kongeniálně. Nejvydařenější z kofroňovin
Sternenhoch: Delightful depravity in Prague
Makabrální operní kabaret aneb Zábavný večírek u manželů Sternenhochových
OPERNÍ HLÍDKA: NÁROD SOBĚ? KLÍMA REDIVIVUS!