MENU

Opera Národního divadla

RepertoárProgram a vstupenky
  • Opera Stavovské divadlo

    W. A. Mozart: Don Giovanni

    9.-31. srpna

    Více informací

Opera Národního divadla uvádí kromě klasických titulů také moderní žánrovou tvorbu. Podívejte se, co nabízí naše Nová scéna

 

Orango & Antiformalistický jarmarkOrango & Antiformalistický jarmark

Dvě extravagantní skladby Dmitrije Šostakoviče dávají jednu
z možných odpovědí na otázku, o čem má být opera poté, co definitivně skončila epocha romantismu. Ambiciózní avantgardní dílo Orango vypráví příběh o pseudovědeckém experimentu, jehož cílem je polidštění opice. Antiformalistický jarmark pak representuje Šostakovičův horce groteskní protest proti vládě hlupáku a jejich kulturní negramotnosti v (nejen) sovětském svazu.

Uvádíme: 20. 6. od 20:00 

Žádný člověk

Žádny člověkPůvodní hudebně-divadelní dílo ve třech dějstvích pojednávající
o tragickém osudu sochaře Otakara Švece a jeho posledního díla Stalinova pomníku na Letné. Hudební tkáň inscenace, vytvořená skladatelem Jiřím Kadeřábkem, nabízí kombinaci sólistů
a komorního souboru s reprodukovaným dětským sborem, smíšeným sborem a orchestrem. Režijní koncept se opírá
o spojení nepřítomných interpretů i živé scénické akce, čímž vytváří unikátní analogii k absenci Stalinovy sochy ze současné perspektivy.

Uvádíme:

Don HrabalDon Hrabal

Opera Don Hrabal zpodobňuje poslední leta slavného česk(oslovensk)ého spisovatele. Není však jen portrétem „umělce, jako starého muže“. Hrabala představuje jako osamělého mohykána, pábitele, velkého vypravěče i vtipného glosátora. Prostřednictvím tří zásadních žen svého života pak odhaluje niterné stránky jeho osobnosti a volně nás jimi provází na pozadí dějin druhé poloviny 20. století. Dílo je druhým operním počinem současného českého skladatele Miloše Orsona Štědroně po Lidské tragikomedii, kterou napsal na vlastní libreto dle předlohy Ladislava klimy, uvedené v roce 2003.

Uvádíme: 22. 6. od 20:00

Sternenhoch

Skladatel Ivan Acher přemýšlel nad zhudebněním knihy Utrpení knížete Sternenhocha již v roce 1993. Expresionistický charakter díla Ladislava Klímy plného vražd, tlachání i vysokého filosofovaní přímo vybízel k využití školených hlasů v nových souvislostech a zvukových možnostech elektronické kompozice, která i přes svůj experimentální charakter neopouští pole historické hudby. Typicky klímovský metafyzický průnik skutečnosti do snu (a naopak) navíc zpřístupňuje inscenování mimo časovou posloupnost, čímž vzniká prostor nekonečných možnosti, kde “krasa je polibeni se lasky s hrůznosti”.

Uvádíme: 24. 6. od 20:00