MENU

Opera Národního divadla

RepertoárProgram a vstupenky
  • Opera Národní divadlo

    Martinů: Juliette (Snář)

    23. února a 16. března

    Více informací
  • Opera Forum Karlín

    Reznicek: Donna Diana

    1. března - Koncertní provedení opery s Alexandrou Lubchansky v titulní roli

    Více informací
  • Koncert Národní divadlo

    Matiné k 194. výročí narození B. Smetany

    10. března

    Více informací
  • Státní opera v Karlíně

    Navštivte představení Státní opery v Hudebním divadle Karlín

    REPERTOÁR


Štefan Kocán

Slovenský basista Štefan Kocán vystudoval zpěv na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Ve studiu dále pokračoval na vídeňské konzervatoři pod vedením Jevgenije Nestěrenka. V letech 2002- 2006 byl členem operního souboru Landestheater v rakouském Linci. Zde nastudoval mj. Sarastra (Kouzelná flétna), Raimonda (Lucia z Lammermooru), Verdiho Filipa II. (Don Carlos)
a Banca (Macbeth) či Kecala (Prodaná nevěsta). Dále byl
v letech 2006- 2008 součástí operního souboru v Basileji, kde jeho role zahrnuly Osmina (Únos se serailu), Filipa II. (Don Carlo), Mefistofela (Faust) a Krále (Láska ke třem pomerančům). Umělecké závazky ho posléze zavedly
až do newyorské Metropolitní opery, kde v říjnu 2009 debutoval v roli Krále (Aida) a od té doby zde vystupuje pravidelně (Sparafucile v Rigolettovi, Ferrando
v Trubadúrovi, Komtur v Donu Giovannim, Ramfis v Aidě
a Velký inkvizitor v Donu Carlosovi).

V Národním divadle v Praze již vystoupil jako Vodník
v Dvořákově Rusalce 
či jako Mefistofeles ve stejnojmenné Boitově opeře.

Mefistofeles: 26. 4., 28. 4. 

...........................................................................................................................................

Yusif Eyvazov
Tenorista Yusif Eyvazov vyrůstal v Baku v Ázerbájdžánu, 
kde studoval na tamější hudební akademii. V roce 1997 
se přestěhoval do Itálie a ve studiích zde pokračoval. Záběr jeho aktuálního repertoáru je obdivuhodný: coby Canio 
v Komediantech vystoupil v Opeře v Los Angels pod taktovkou Plácida Dominga, jeho debutem v newyorské Metropolitní opeře byl Kalaf v Pucciniho Turandot. Ve stejné roli
se představil i ve Vídeňské státní opeře v hudebním nastudování Gustava Dudamela. Jako Manrica v Trubadúrovi
ho viděli diváci v Paříži a Berlíně. V petrohradském Mariinském divadle ztvárnil roli Otella. V srpnu 2016
se poprvé představil na Salcburském festivalu, a to jako des Grieux v Manon Lescaut po boku Anny Netrebko. Sezonu 2017/2018 v milánské La Scale zahájil ztvárněním postavy Andrey Chéniera. Ve stejné roli debutoval v letošním roce 
v Národním divadle.

Pražské publikum se něj rovněž může těšit v roli Kalafa
v Pucciniho Turandot a Radama ve Verdiho Aidě.

Aida: 11. 4.
Turandot: 17. 4., 24. 4.

...........................................................................................................................................

Adam Plachetka
Rodák z Prahy Adam Plachetka absolvoval Pražskou konzervatoř u profesora Luďka Löbla a pražskou HAMU.
Je laureátem řady soutěží, například Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka. V únoru 2005 debutoval
na komorní scéně Národního divadla jako Baryton
ve Čtyřnotové opeře Toma Johnsona. V následujících letech zde nastudoval postavy jako Don Giovanni, Figaro, Nardo
(La finta giardiniera), Argante (Rinaldo) a Guglielmo (Cosí fan tutte). Od září 2010 je stálým členem ansámblu Vídeňské státní opery. Nastudoval zde roli Schaunarda (La bohéme)
či se zde objevil jako Melisso (Alcina), Don Giovanni, Dulcamara (L'elisir d'amore), Figaro, nebo Alidoro (Popelka). Jeho závazky čítají například Bavorskou státní operu v Mnichově, Royal Opera House Covent Garden
v Londýně, Německou operu a Německou státní operu 
v Berlíně, La Scalu v Miláně, Houston Grand Opera, Lyric Opera Chicago a Metropolitní Operu v New Yorku.

Divákům Národního divadla v Praze se nově představí v roli Hraběte v Mozartově Figarově svatbě.

Figarova svatba: 8. 6., 13. 6.

...........................................................................................................................................

Pavel Černoch
Brněnský rodák tenorista Pavel Černoch patří v současné době k nejvyhledávanějším českým operním pěvcům.
Je stálým hostem na scénách Pařížské národní opery, Mnichovské opery či Opery v Amsterdamu. V rolích italského, ruského i českého repertoáru jej slyšeli diváci mimo jiné na scénách Teatro alla Scala v Milánu, Státní opeře v Berlíně, Německé opeře v Berlíně, Velkém divadle
v Moskvě, Opery v Zurichu, Římě, Neapoli, Brusselu či Kolíně nad Rýnem pod taktovkou dirigentů Petrenka, Barenboima, Jordana, Jurowského, Rettela, Hanuse, Hrůši či Gardinera.

Černochův repertoár čítá role jako Don Carlos, Gabrielle Adorno, Don Jose, Mario Cavaradossi, Princ (Rusalka), Jeník (Prodaná nevěsta), Laca i Števa (Jenůfa) a mnoho dalších.
V budoucnu jej čeká debut v Královské opeře v Londýně, Metropolitní opeře a Státní opeře ve Vídni.
Je absolventem brněnské JAMU oboru hudební management. V dětství byl členem dětského sboru Kantiléna.
Operní zpěv studoval soukromě ve Florencii u italského mistra Paola De Napoli.

V Národním divadle v Praze se představil opernímu publiku letošní rok jako Faust v koncertním provedení Berliozova Faustova prokletí.
Pražští diváci ho mohou opět vidět tuto sezonu jako Jeníka ve Smetanově Prodané nevěstě a jako Dona Josého v Bizetově Carmen.

Carmen: 21. 4., 12. 5.
Prodaná nevěsta: 30. 12., 1. 1., 14. 1.

...........................................................................................................................................

Edita Gruberová Fenomenální sopranistka a čestná členka Vídeňské státní opery pochází z Bratislavy, kde v roce 1968 debutovala v roli Rosiny (Lazebník sevillský). V roce 1970 získala první roli
ve Vídeňské státní opeře, kde vystoupila jako Královna noci
v Mozartově Kouzelné flétně. Její výkon jí prakticky okamžitě zajistil ve Vídni stálé angažmá. Průlomem pro její mezinárodní kariéru znamenala vídeňská inscenace opery Richarda Strausse Ariadna na Naxu v roce 1976. Následovala vystoupení v newyorské Metropolitní opeře, milánské
La Scale, v Královské opeře v Londýně, v Pařížské opeře, Bavorské státní opeře a v řadě dalších. Ve Vídni ztvárnila více než 45 rolí a vystoupila ve více než 600 představeních. Patří
k nim především role v operách Belliniho a Donizettiho, ale také Mozartova Donna Anna, Královna noci a Konstanze, Rossiniho Rosina, titulní role v Massenetově Manon, Straussova Aminta a Fiakermilli či Adele (Netopýr) a Verdiho Violetta a Gilda. 

Se souborem Státní opery absolvovala na podzim 2016 turné po Japonsku v titulní roli Normy.
V roli Normy se představí na jaře 2018 v Národním divadle také pražškému publiku.

Norma: 18. 5., 30. 5., 2. 6.


...........................................................................................................................................

Keri-Lynn Wilson
Kanadská dirigentka má ve svém repertoáru především operní a symfonickou hudbu. Vystudovala dirigování a hru na piano, flétnu, housle na Juiliard School. Již během studií poprvé vystoupila v koncertní síni Carnegie Hall v New Yorku. 
V letech 1994- 1998 působila jako dirigentka v Dallaském symfonickém orchestru. Jako první žena v historii se v roce 2013 stala hlavní dirigentkou Slovinského filharmonického orchestru. Posluchači klasické hudby ji mohou znát
z předních scén evropských měst, například z Vídeňské státní opery, kde dirigovala opery Madam Butterfly a Traviatu. Wilson je častým hostem světových operních domů mj.
v Montrealu, Bavorské státní opeře, Varšavě, Královské opeře ve Švédsku či Vídeňské státní opeře.

V sezoně 2017/2018 se pražskému publiku představení při dirigování Dvořákovy Rusalky: 28. 3. , 31. 3.
...........................................................................................................................................