MENU

Opera Národního divadla

RepertoárProgram a vstupenky
  • Opera Stavovské divadlo

    W. A. Mozart: Don Giovanni

    9.-31. srpna

    Více informací


Štefan Kocán

Slovenský basista Štefan Kocán vystudoval zpěv na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Ve studiu dále pokračoval na vídeňské konzervatoři pod vedením Jevgenije Nestěrenka. V letech 2002- 2006 byl členem operního souboru Landestheater v rakouském Linci. Zde nastudoval mj. Sarastra (Kouzelná flétna), Raimonda (Lucia z Lammermooru), Verdiho Filipa II. (Don Carlos)
a Banca (Macbeth) či Kecala (Prodaná nevěsta). Dále byl
v letech 2006- 2008 součástí operního souboru v Basileji, kde jeho role zahrnuly Osmina (Únos se serailu), Filipa II. (Don Carlo), Mefistofela (Faust) a Krále (Láska ke třem pomerančům). Umělecké závazky ho posléze zavedly
až do newyorské Metropolitní opery, kde v říjnu 2009 debutoval v roli Krále (Aida) a od té doby zde vystupuje pravidelně (Sparafucile v Rigolettovi, Ferrando
v Trubadúrovi, Komtur v Donu Giovannim, Ramfis v Aidě
a Velký inkvizitor v Donu Carlosovi).

V Národním divadle v Praze již vystoupil jako Vodník
v Dvořákově Rusalce 
či jako Mefistofeles ve stejnojmenné Boitově opeře.

Mefistofeles: 26. 4., 28. 4. 

...........................................................................................................................................

Adam Plachetka
Rodák z Prahy Adam Plachetka absolvoval Pražskou konzervatoř u profesora Luďka Löbla a pražskou HAMU.
Je laureátem řady soutěží, například Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka. V únoru 2005 debutoval
na komorní scéně Národního divadla jako Baryton
ve Čtyřnotové opeře Toma Johnsona. V následujících letech zde nastudoval postavy jako Don Giovanni, Figaro, Nardo
(La finta giardiniera), Argante (Rinaldo) a Guglielmo (Cosí fan tutte). Od září 2010 je stálým členem ansámblu Vídeňské státní opery. Nastudoval zde roli Schaunarda (La bohéme)
či se zde objevil jako Melisso (Alcina), Don Giovanni, Dulcamara (L'elisir d'amore), Figaro, nebo Alidoro (Popelka). Jeho závazky čítají například Bavorskou státní operu v Mnichově, Royal Opera House Covent Garden
v Londýně, Německou operu a Německou státní operu 
v Berlíně, La Scalu v Miláně, Houston Grand Opera, Lyric 

 

 

...........................................................................................................................................

Edita Gruberová Fenomenální sopranistka a čestná členka Vídeňské státní opery pochází z Bratislavy, kde v roce 1968 debutovala v roli Rosiny (Lazebník sevillský). V roce 1970 získala první roli
ve Vídeňské státní opeře, kde vystoupila jako Královna noci
v Mozartově Kouzelné flétně. Její výkon jí prakticky okamžitě zajistil ve Vídni stálé angažmá. Průlomem pro její mezinárodní kariéru znamenala vídeňská inscenace opery Richarda Strausse Ariadna na Naxu v roce 1976. Následovala vystoupení v newyorské Metropolitní opeře, milánské
La Scale, v Královské opeře v Londýně, v Pařížské opeře, Bavorské státní opeře a v řadě dalších. Ve Vídni ztvárnila více než 45 rolí a vystoupila ve více než 600 představeních. Patří
k nim především role v operách Belliniho a Donizettiho, ale také Mozartova Donna Anna, Královna noci a Konstanze, Rossiniho Rosina, titulní role v Massenetově Manon, Straussova Aminta a Fiakermilli či Adele (Netopýr) a Verdiho Violetta a Gilda. 

Se souborem Státní opery absolvovala na podzim 2016 turné po Japonsku v titulní roli Normy.
V roli Normy se představí na jaře 2018 v Národním divadle také pražškému publiku.

Norma: 18. 5., 30. 5., 2. 6.


...........................................................................................................................................

Keri-Lynn Wilson
Kanadská dirigentka má ve svém repertoáru především operní a symfonickou hudbu. Vystudovala dirigování a hru na piano, flétnu, housle na Juiliard School. Již během studií poprvé vystoupila v koncertní síni Carnegie Hall v New Yorku. 
V letech 1994- 1998 působila jako dirigentka v Dallaském symfonickém orchestru. Jako první žena v historii se v roce 2013 stala hlavní dirigentkou Slovinského filharmonického orchestru. Posluchači klasické hudby ji mohou znát
z předních scén evropských měst, například z Vídeňské státní opery, kde dirigovala opery Madam Butterfly a Traviatu. Wilson je častým hostem světových operních domů mj.
v Montrealu, Bavorské státní opeře, Varšavě, Královské opeře ve Švédsku či Vídeňské státní opeře.

V sezoně 2017/2018 se pražskému publiku představení při dirigování Dvořákovy Rusalky: 28. 3. , 31. 3.
...........................................................................................................................................