MENU

Zdeněk Kluka

Na LŠU se nejdříve učil hrát na akordeon, později studoval hru na klavír, u profesora Kočaře zpěv a jako bubeník je samouk. ■ Založil skupinu Atlantis, byl spoluzakladatelem rockové kapely Progress Organization a Progress 2, kde byl spoluautorem audiovizuálních projektů: Dialog s vesmírem, Třetí kniha džunglí, Mozek, Změna, Otrava krve. ■ Jako autor scénické hudby se uplatnil již koncem sedmdesátých let v brněnském Divadle Na provázku, pro režiséra Petera Scherhaufera složil scénickou hudbu asi ke dvanácti inscenacím, například: Červený smích, Stříbrný vítr, Shakespearománie, pro režiséra Ivo Krobota: Báječná léta pod psa, Babička, Inženýr lidských duší, Švejk, později v Městském divadle v Brně hudebně spolupracoval s režisérem Petrem Veselým na inscenaci Věc Makropulos, v Národním divadle v Brně byl autorem hudby k pohádce Tři zlaté vlasy děda Vševěda a Jitřní paní režiséra Františka Derflera, Modrý pták štěstí (režie P. Scherhaufer), pro Divadlo Radost složil scénickou hudbu mj. k Ostrovu pokladů, Tygříku Petříku a k představení O nezbedné kometě. ■ Hudbu skládal ale i pro jiná divadla: jmenujme alespoň ještě Městské divadlo ve Zlíně, kde byl autorem hudby k představení O ztracených barvičkách režiséra a výtvarníka Rostislava Pospíšila, k muzikálům Manon Lescaut a Krysař režiséra P. Veselého, pro Městské divadlo v Olomouci složil hudbu ke Krásce a zvířeti a k pohádce Pidínci a modrý kocour, v Ostravě ho čekala hudební spolupráce na inscenacích: Vše pro firmu, pohádka O Neználkovi, Malá čarodějnice, Zázraky a divy aj., v Banské Bystrici v Bábkovém divadle Na rázcestí na představeních Bajky a sny, Kocourkov. ■ Pro režisérku a výtvarnici Blanku Šperkovou zhudebňoval seriál večerníčků pro slovenskou televizi Pafka, Ňuf a Hryzka, Pampúšik. ■ Jako skladatel se podílel i na pantomimických představeních studentů dramatického ateliéru Neslyšících na JAMU se Zojou Mikotovou, např. Caprichos, Genesis, Odysseia, Abeceda, Pojď do mého světa. ■ V současné době účinkuje v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích v inscenaci Hamlet, kterou doprovází na bicí, a v divadle U stolu v Brně v inscenaci Máj na speciální percusse. ■ Je též autorem hudby k televizním filmům Papírový most, Taťka aj. ■ Je členem kapely Čankišou, se kterou natočil již čtvrté CD. ■ S činohrou Národního divadla spolupracoval poprvé jako autor hudby k adaptaci Hrubínovy Romance pro křídlovku (StD 1997), dále k dramatizaci Hrabalovy předlohy Obsluhoval jsem anglického krále (ND 1998) a k Shakespearovu Hamletovi, kde navíc při představeních hrál na bicí (ND 1999).

Repertoire