MENU

Klára Sedláčková-Oltová

Pochází z Pardubic, kde odmalička trávila téměř veškerý svůj volný čas v různých zájmových kroužcích. Od první třídy základní školy hrála na klavír a chodila do baletu. Souběžně s tím asi pět let trénovala závodní lyžování. Ve čtvrté třídě zvažovala přestup na taneční konzervatoř, ale "naštěstí" (jak dnes říká) si zlomila nohu, čímž bylo vyřešeno dilema rodičů, zda desetiletou holčičku pustit do víru velkoměsta. K hraní na klavír a tancování později přidala dramatický kroužek.

Všechny tyto rodiči podporované záliby nakonec logicky vedly k tomu, že se Klára ve čtvrtém ročníku gymnázia rozhodla pro herectví. Následující čtyři roky studia na JAMU v Brně byly prý jedno z nejhezčích období jejího života, a to jednak kvůli vedoucímu pedagogovi Josefu Karlíkovi a jednak kvůli bezvadným spolužákům, s nimiž se sešla v ročníku.

Na základě konkurzu, v němž režisérka Hana Burešová hledala představitelku Stelly pro svou inscenaci Velkolepý paroháč, se dostala do Divadla v Dlouhé. Jejím prvním partnerem v profesionálním angažmá byl Karel Roden, který ji provázel i v jejím filmovém debutu (hráli spolu Dívku a Umrlce v Kytici).

V průběhu svého angažmá v Dlouhé vytvořila poměrně širokou škálu velmi rozdílných rolí, s potěšením si zahrála groteskní postavu kuchařky Catiche (Sýr, sýr!), poraněnou a postiženou Beth v inscenaci Mámení mysli (Sam Shepard), netypickou Rusalku (Kabaret Undine), vražedkyni Charlottu Cordayovou (a další role) v inscenaci Obrazy z Francouzské revoluce. V Soudných sestrách s velkou chutí hraje čarodějku Magrátu Česnekovou, zcela jiného rodu byla například Lizaveta Drozdovová z Dostojevského Běsů.

V Národním divadle hostuje v roli Wilhelmovy ženy v inscenaci Spalovač mrtvol ve Stavovském divadle.


OCENĚNÍ

Za postavu Kristýny Fialové v Našich furiantech (Divadlo v Dlouhé) získala cenu za nejlepší ženský herecký výkon GRAND Festivalu smíchu v Pardubicích.

Klára Sedláčková-Oltová appears in events

Klára Sedláčková-Oltová appears in productions

SEASON 2016/2017

SEASON 2017/2018

Repertoire