MENU

Ivana Brádková

Vystudovala obor scénografie na pražské DAMU (absolvovala v roce 1988). Už v době studia měla možnost spolupracovat s profesionálními režiséry ve škole: například s I. Rajmontem na Goldoniádě, s Jiřím Fréharem na hře Velký kombinátor končí – mimo školu pak s režisérem Petrem Kolihou na inscenaci Višňového sadu v Divadle Rubín. ■ Nebyla v žádném trvalém angažmá, ale její činnost, převážně kostýmního výtvarníka se rozdělila na tvorbu divadelní a tvorbu filmovou a televizní. Z filmů, pro které navrhovala kostýmy, připomeňme např. Saturnina a Ceremoniáře (oba v režii J. Věrčáka), z televizních filmů to byly Trampoty pana Humbla nebo Malované děti režiséra V. Polesného, Swingtime v režii Jaromíra Polišenského aj. Pro televize vytvořila okolo osmdesáti inscenací. ■ Rozsáhlejší je však její práce pro divadla. Začínala pražským Divadlem E. F. Buriana, kde spolupracovala s režisérem Fréharem na inscenacích Dům z modrého listí a Mandát. Pro režiséra Juraje Deáka navrhovala kostýmy v Divadle pod Palmovkou (Lakomec), ve Východočeském divadle v Pardubicích (Utíkej, smrtko, utíkej), v hradeckém Klicperově divadle (Hamlet, Zkrocení zlé ženy) i jinde. ■ V současné době má na svém kontě více než dvě stě ponejvíce kostýmních výprav v divadlech po celé republice. Jejich výčet zde nemůže být úplný, ale uveďme jich ještě několik z poslední doby – Bratři Karamazovi v Dejvickém divadle (režie Lukáš Hlavica), Maryša v Národním Moravsko-Slezském divadle, Její pastorkyňa ve Švandově divadle (režie Michal Lang), Macbeth v divadle F.X.Šaldy v Liberci (režie Roman Meluzín), Kupec Benátský v Teatr Ludowy v Krakově (režie Tomáš Svoboda) atd. ■ Blízká jsou jí svou intimitou a vztahem k divákům malá studiová divadla – přivítala proto nabídku režisérky Engelové a spolupracovala s ní na inscenacích v pražském Divadle Viola na Coburnově hřeThe Gin Game s herci Blankou Bohdanovou a Josefem Somrem, či v libereckém Malém divadle hru Maja od Mariny Carr. Má zkušenosti i z působení v zahraničí. ■ Vyučuje na katedře scénografie pražské DAMU kostýmní tvorbu a masku. ■ Pro činohrou ND vytvořila kostýmní návrhy k Puigově hře Vabank (Divadlo Kolowrat, 2002, režie L. Engelová) a k Benefici Blanky Bohdanové Barevný život (Divadlo Kolowrat, 2008, režie L. Engelová).

Repertoire