MENU

Zuzana Susová

První sólistka Baletu

Narodila se v Praze. Taneční konzervatoř v Praze absolvovala v roce 1995 pod vedením prof. A.Voleské a P. Ždichynce. Od roku 1996 je sólistkou Baletu Národního divadla a v roce 2003 získala statut první sólistky.
Mezi její první role patřila interpretace Svanildy v Coppélii nebo Svatebního páru v Giselle. Poté následovala postava Micaely v Carmen, Odetta / Odilie v Labutím jezeře, Julie v baletu Romeo a Julie, Taťána v Oněginovi, role Isadory-dívky v původním baletu L. Vaculíka a J. Bednárika Isadora Duncan – příběh slavné tanečnice, postava Frederiky a Marion v baletu Malý pan Friedemann / Psycho, Marie v Louskáčkovi (nominace na Cenu Thálie) nebo titulní postava v Šípkové Růžence a Popelce. Ve večeru americké neoklasiky Amerikana II tančí sóla v The River, Tarantella a Who Cares?
Svým hlubokým citem pro dramatiku doslova okouzlila rolí Lucrezie Borgia ve stejnojmenné inscenaci a Gretchen ve Faustovi choreografa a režiséra L. Vaculíka, v roli Giselle v nové baletní verzi anglického choreografa Ch. Hampsona, snové Kláry v inscenaci Louskáček – Vánoční příběh a Desdemony v baletu Othello Y. Vamose, Teresiny ve III. jednání baletu Napoli nebo postavu „M“ v baletu světoznámého švédského choreografa Matse Eka. V slavných baletech J. Cranka Zkrocení zlé ženy ztvárnila roli Kateřiny (nominace na Cenu Thálie 2003) a v Oněginovi postavu Taťány.
V moderním repertoáru se divákům představila v sólových úlohách v choreografiích J. Kyliána Sinfonietta, Stamping Ground, Petite Mort, Last Touch, P. Zusky Ways 03, Mezi horami, Les Bras de Mer, V mlhách, Ibbur aneb Pražské mystériu, Lyrická a BREL – VYSOCKIJ – KRYL / Sólo pro tři, N. Duata Jardí Tancat, I. Galiliho Through Nana´s Eyes a T. Rychetského Bezpředmětná křehkost a Nevyřčené ticho. V komponovaném večeru s názvem Baletománie tančí v slavné choreografii G. Balanchina Čajkovskij, Pas de deux. Zuzana Susová má mimořádný taneční talent. Vyniká lyrickým i dramatickým projevem, muzikálností a jevištní inteligencí, stejně jako výtečně propracovanou technikou.
V roce 1995 obdržela třetí místo na Celostátní baletní soutěži v Brně. V roce 1997 získala cenu Philip Morris Ballet Flower Award za ztvárnění role Julie v Prokofjevově baletu Romeo a Julie a v roce 2005 Cenu Thálie za roli Giselle ve stejnojmenném baletu. V rámci Soutěžní přehlídky současné taneční tvorby ČR 2011 získala Cenu Za nejlepší sólistický výkon za roli Gretchen v baletu Faust.

Repertoár