MENU

Yvonne Wiedstruck

Zahájila svoji kariéru v Zemském divadle v Altenburgu. Ale již o rok později ji režisér Harry Kupfer pozval k hostování do Komické opery v Berlíně (jako Zerlinu v Donu Giovannim a Zuzanku ve Figarově svatbě), kde v roce 1990 získala trvalé angažmá. Začátkem sezony 1996/97 pak přešla do berlínské Německé opery. Její hlas se vyvíjel od lyrických partií až k rolím mladodramatickým. Vedle Mozartových oper má ve svém repertoáru mj. Mimi v Bohémě, Markétku ve Faustovi a Markétce, Micaelu v Carmen, Santuzzu v Sedláku kavalírovi, Rusalku a Straussovu Elektru, s níž debutovala v roce 1996 pod taktovkou Lorina Maazela v Salcburku. Úspěch u publika i kritiky měla i její interpretace soudobých oper: připomeňme její Antigonu ve světové premiéře opery Georga Katzera Antigona oder die Stadt, Stellu v opeře B. Goldschmidta Der gewaltige Hahnkrei nebo roli Dcery v Cardillacu Paula Hindemitha s Theo Adamem. Praha není prvním místem, kde vystupuje v roli Oktaviána. Zpívala jej s velkým ohlasem nejen v Německu (v Berlíně, Stuttgartu a Mnichově), ale i v Covent Garden v Londýně v roce 1995. Vedle operní činnosti se věnuje interpretaci oratorií, koncertních árií a tvorbě písňové, kde natočila několik kompaktních desek (např. písně D. Šostakoviče).

Repertoár