MENU

Ursel Herrmann

Ursel Herrmann vystudovala na Freiuniversität v Berlíně. Divadelní angažmá získala nejprve v letech 1980-84 jako dramaturg Deutsches Schauspielhaus v Hamburku. Podílela se také na výstavě Inscenované prostory, kterou pořádala Umělecká společnost v Hamburku. Od roku 1982 umělecky spolupracuje se svým manželem Karl-Ernstem, kdy inscenovali Mozartovu operu La clemenza di Tito v Théâtre de la Monnaie v Bruselu. Pro tuto scénu dále připravili Zahradnici z lásky a Únos ze serailu, které byly uvedeny také na festivalu Wiener Festwochen (1986, 1989). Jejich inscenaci Verdiho La traviaty pro Brusel převzala později Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfu, stejně tak Kouzelná flétna byla znovu uvedena v roce 1991 na Salzburger Mozartswoche. V éře, kdy byl ředitelem salcburského festivalu Gerard Mortier (dnešní ředitel Opéra National de Paris), se Herrmannovi zařadili do pravidelně zvané skupiny inscenátorů a vytvořili zde několik inscenací - La clemenza di Tito (1992), Zahradnici z lásky (1992), scénický výjev Ombra felice (1994), Rameauovu operu Les Boréades (1999) a Mozartova Idomenea (2000). Na festivalu Wiener Festwochen v roce 1996 poprvé společně inscenovali jiný, než hudební žánr (hru Ferdinanda Raimunda Rolník milionářem). K dalším společným operním pracem patří Händelovy opery Semele (Staatsoper Unter den Linden, Berlín) a Julius Caesar pro amsterdamskou operu. V letech 1994-2002 učila Ursel Herrmann společně s manželem režii a scénografii na Akademii výtvarných umění v Mnichově. Pro Národní divadlo vytvořila inscenace Mozartových oper La clemenza di Tito (2006) a La finta giardiniera (2008), které se setkaly s mimořádným ohlasem u diváků i kritiky.


Aktaulizace: 2012

Repertoár